2023-10-13, 18:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Fråga till alla Israel-fantaster; Kommer det bli fred och välstånd efter att Israel hypotetiskt har haft ihjäl eller utvisat alla palestinier?
Ja om man lyckas med att döda alla så fanns det nog en chans!

Tyvärr bor det ju miljoner palestinier över hela världen. Bara i Sverige finns ju säkert 20000.

Att Israel ska lyckas med det är ju inte tänkbart.

Kan de döda och fördriva alla palestinier från Gaza kan det i alla fall bli lite säkrare i Israel.

Det bästa vore ju att erbjuda alla palestinier ett eget område/land på en plats i mellanöstern.

Israel lyckades ju odla upp öken och idag med avsaltningsteknik är ju vattenproblem borta om det bara finns hav i närheten.
Citera
2023-10-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Israel har väl bett civila att lämna området?

Varför använder Hamas civila palestinier som mänskliga sköldar?

Varför lämnar inte Hamas över sig för att ta sitt straff och för att skona den palestinska befolkningen dom säger sig vurma för?

Kan det vara för att dom främst är blodtörstiga judehatare som lever i en gigantisk offerkofta och att det finns sjuka individer som dig själv som stöder dom med näbbar och klor?

Se inlägg # 14294
Citera
2023-10-13, 18:16
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Snart får globalisterna som de vill ..
olje exporten från mellanöstern stoppas helt till Europa .
sen blir det rea på alla företag som blackrock och vanguard inte äger

Det låter som det finns en intrikat plan bakom alltihop. Är det ett skådespel? Kan du berätta mer?
Citera
2023-10-13, 18:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Ville tid inträffar "deadline" för evakueringen?
Citera
2023-10-13, 18:19
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Då ber jag om ursäkt för att jag inte följt dina inlägg!

Vi verkar i alla fall stå på samma sida och förstår vad som kommer att hända och accepterar det.

Sorry för den tråkiga tonen i mitt inlägg, det blir lite mycket när man har flera användare som kommenterar varav vissa bara skriker dumheter och kallar en saker, vissa försöker sätta dit en med tramsargument och vissa faktiskt vill fråga saker, föra fram motargument eller andra perspektiv.

Jag har avskytt palestinska terrorister redan före Hamas ens existerade, på den tiden då man var mycket kontroversiell om man i Sverige påpekade att PLO var en terroristorganisation som krävde att Israel skulle utplånas som land.

Jag tror bara inte att IDF eller Israel tjänat på när man gått för hårt fram mot palestinsk civilbefolkning eller brutit mot internationell rätt och att man inte kommer tjäna på om man gör det denna gång heller. Det kommer bli blodigt i Gaza och många civila kommer dö, men det är dessvärre ofrånkomligt. Jag hoppas dock IDF gör vad man kan för att minska omfattningen av civila offer så gott det går.
Citera
2023-10-13, 18:20
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Men som det är nu så tror jag ända långsiktiga lösningen är att köra ut en stor del av den palestinska befolkningen ur Gaza.

"Köra ut dem" vart då, menar du? Var tror du att de skulle bli emottagna? Man kan liksom inte bara dumpa två miljoner människor (logistikproblemen och motståndet oaktade) i en annan stat.
Citera
2023-10-13, 18:23
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Finns nog ingen. Det är ju inte som i bar-scenen från A Bronx Tale, där bikersarna först ges möjlighet att lämna och man sen låser dörren och säger "now you's can't leave".

Efter att de 24 timmarna gått ut kanske IDF trappar upp bombandet en smula, eller rycker fram närmre med marktrupper. Men befolkningen i Gaza City kan fortsätta evakuera sig själva.

Men jag tror nån skrev i tråden att det var 12 timmar kvar för en stund sedan, så nu är det mindre än 12 timmar kvar.
Citera
2023-10-13, 18:23
Medlem
Bartman777s avatar
Hur kommer Libanon svara nu när de blir bombade av Israel?
Är målet med attacken att komma åt Hassbuzah eller vad de hette? Om det är planen, är det inte lite ineffektivt att bara skjuta iväg lite raketer si och så då?

Eller varför attackerar de Libanon?
Citera
2023-10-13, 18:24
Det har varit på modet med: ”Free Palestina” och dricka rödvin till toner av Björn Afzelius och släpvagn. Emellanåt snickrade man ihop ett plakat av wellpapp och stolt spatserade runt med palestinasjal och patetiska brallor. Sen växte man upp men vägrar ändå att ändra åsikt - att byta ståndpunkt skulle vara att förlora sin identitet och sin ungdom, en omöjlighet! Hur jävla våldsamma och icke samarbetsvilliga de än är så gullades det till leda. Nu brinner det i mångas hjärnkontor. Förnekelse är det enda som fungerar i nuläget, så det får duga. Sen har de Sveriges Television och TV4 på sin sida, så när palestinierna visar upp sina sönderbombade barn, som de har gömt sig bakom och cyniskt tvingat kvar, så får vänstern förnyad kraft för att högljutt gapa sig hesa att de minsann alltid har haft rätt!

Att Hamas är inavlade jävla mordiska psykopater räknas bara som en smärre petitess!
Citera
2023-10-13, 18:25
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

De fick 24 timmar och jag tror det är inatt det går ut. Jag såg dock på BBC någon talesman för IDF som på frågan om IDF insåg att det var praktiskt omöjligt för drygt en miljon personer att på de småvägar och utan fordon evakuera, svarade att det inte var en absolut deadline efter 24 men att man ville se rörelse söderut av befolkningen. Något i den stilen.
Citera
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
447... jag vet inte vad jag ska säga.. varför lyfts inte detta i media? Båda sidor ska ju få fram sitt. Är det för att judarna äger media?

Lyfts inte fram i media? Det är det enda som lyfts fram. Tillsammans med andra palestinska lögner.

Var tror du Sveriges journalistkår har sina sympatier någonstans? Tror du att journalister i gemen är sansade och politiskt konservativa?
Du får precis den förljugna världsbild du vill ha. Du, islamisterna, Märta Stenevi och Zara Larsson. Det vet alla som jobbat inom media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Vilka är halvsanningarna? Peka gärna ut dem och förklara hur de är halvsanningar.
Länka gärna till bevis där man använder brandstridsmedel mot sjukhus och civilaområden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in