2023-10-14, 13:15
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja, tursamt nog släppte USA en av rysslands största vapåenhandlare/smugglare här om året i utbyte emot en basketspelare.
Kiev har sagt att de inte är deras vapen. Är det NATO vapen från Ukraina så är det vapen Ryssarna lagt beslag på.
Men eftersom du är arab och muslim så förstår jag det blir svårt med tankeverksamheten när sådant kommer på tal.

Jag finner det alltid lika underhållande att ni muppar alltid ska försöka er på debila etnicitetsgissningar på era debattmotståndare och att ni tror att det skulle öka er trovärdighet.

Det verkar i alla fall som att vi är överens om att Kievjuntan inte försökt att förneka att Hamas fått NATO-vapen från Ukraina. Att jämföra då med andra NATO-fellater i tråden som istället förnekar detta.
Citera
2023-10-14, 13:16
Medlem
Fina Gubbens avatar
Över 320 civila palestinier dödade senaste dygnet (bland annat många kvinnor och barn), främst flygattacker på människotågen som flyr norra Gaza.

Beundransvärt av Israel, hög precision på anfallen.
Citera
2023-10-14, 13:16
Medlem
Carl Bildt är det ingen som lyssnar på.... medium size dog with a big dog attityde sa Bushs rådgivare om clownen...

Han har aldrig hållt en AK5 och ska snacka taktik

Har hans analyser ngnsin vart rätt och ändå "jag kan mer än du"

Abbas tröttnade på honom
Netanyahu kastade ut clownen
Vart utskälld av ngn politiker jag inte minns men kul var det

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej tyvärr, tål inte höra hans röst.
Citera
2023-10-14, 13:17
Avslutad
Så jävla less på kaxiga och kaosande muslimer.

Wipe out gaza.
Citera
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ukraina har svämmats över av diverse främmande folk, vilka så klart tar de vapen de kan hitta när de plundrar landet.

Ukraina behöver så klart inte sälja vapen till Hamas för att dessa ändå ska hamna där.

Absolut. Jag har också varit tydlig med att det är den utbredda korruptionen i Ukraina som gjort att NATO-vapen hamnat hos Hamas via den svarta marknaden.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jaså? Har du några belägg för det? Återigen måste jag fråga hur mycket oskadade NATO-vapen ni menar att Ryssland beslagtagit i Ukraina?

Antagligen många, de har stridit där i 20 månader, hundratusentals soldater på båda sidor. Som jämförelse har ju Ukraina fått fler ryska stridsvagnar än från något annat land. Ryssland har ofta visat upp vapen de erövrat.
Citera
2023-10-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så vad hände? Ångrade judarna sig? Fegade de ur? Eller var det bara ett förvirrat känsloutspel utan förankring i verkligheten?

Jävlar vad sugen du är på att IDF ska mosa Gaza.

Fast egentligen handlar det väl att du längtar efter att få visa dig god och gapa om vilka monster de otäcka judarna är.
Citera
2023-10-14, 13:18
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Vem fan bryr sig om Bildt?

Fy fan vad Israels styre är sjuka i huvet.

Han är den enda svenska politiker som återkommande intervjuas i internationella media och som är ett bekant namn för politiker över hela världen så jag skulle tro att fler personer som spelar roll i världspolitiken bryr sig om vad han säger än om vad någon annan svensk säger. Jag tycker han ofta har väldigt fel i sina bedömningar av internationell politik och att han bedrivit politik som i delar varit direkt skadlig för Sverige, men om man har bara lite koll på internationell media så inser man rätt fort att han har ett betydande inflytande. Om genomsnitt-Svensson bryr sig om Carl Bildt vet jag inte, men Svenssons inflytande över Mellanösternfrågor torde å andra sidan vara av begränsad art.
Citera
2023-10-14, 13:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Undra var större delen av tunnlarna är, norr eller söder ?

Troligtvis under städerna. Men de har ju också tunnlar vid egyptiska gränsen i söder. De skall ha många tunnlar under det sjukhuset som det talas mycket om.
Citera
2023-10-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Idioter som tror att en miljon människor inklusive handikappade, spädbarn, åldringar, sjuka utan resurser, Jan fördriva på timmar dagar från sina hem, borde dömas i Haag och låsas in på obestämd tid. Eller kanske begära att de själva flyttar själva till samma område inom 24h..
Idioter som tror att man kan kliva över gränsen till sin granne och mörda obeväpnade ungdomar på en festival, barn kvinnor och gamlingar i sina hem och komma undan ostraffat borde få sina barns och föräldrars halsar avskurna och sedan sitta och lyssna på den som skurits när han med ett mantra hävdar att han är oskyldig.
Citera
2023-10-14, 13:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Antagligen många, de har stridit där i 20 månader, hundratusentals soldater på båda sidor. Som jämförelse har ju Ukraina fått fler ryska stridsvagnar än från något annat land. Ryssland har ofta visat upp vapen de erövrat.
Sedan bör man minnas att Ryssland ett ännu mer korrupt skitland än Ukraina, som på exakt samma vis kan tänkas ha medborgare som säljer vapnen vidare.

Jag anar dock att vi snackar en hel grupp här, eller så har jag helt enkelt fallit för av USA/ Israel planterad propaganda.
Citera
2023-10-14, 13:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
...
Folk ska förflytta sig till söder om "floden Wadi".

Wadi är dal eller ravin med flod. Floden behöver inte existera året om.

Den här heter Wadi Gaza, åtminstone för vissa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Besor_Stream
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in