2023-10-11, 01:43
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Jag älskar att laga mat, men tyvärr har tidigare partners varken gillat att laga mat eller varit duktiga på det. Det är inte ett krav jag har på min partner, men det hade givetvis varit roligt att träffa någon som delar samma intresse att experimentera med nya rätter som jag gör.

Dessvärre så känns det oerhört ovanligt med män som har matlagning som ett intresse, såvida man inte jobbar som kock eller liknande. Så min fråga är: ni män som gillar att laga mat - existerar ni eller är det bara en falsk förhoppning jag har om att ni finns?

Jag gillar att laga mat. Både till vardags, men även mer finmiddagar till helgerna. Är även grillnörd, och gillar att laga mat i utekök under den varmare delen av året. Tycker det är rätt vanligt att vi män lagar mat. I vår bekantskapskrets så är det oftare mannen än kvinnan hos värdparet som lagar den mesta av maten (även om det är vanligt att man gör det tillsammans).
Citera
2023-10-12, 06:03
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag gillar att laga mat. Både till vardags, men även mer finmiddagar till helgerna. Är även grillnörd, och gillar att laga mat i utekök under den varmare delen av året. Tycker det är rätt vanligt att vi män lagar mat. I vår bekantskapskrets så är det oftare mannen än kvinnan hos värdparet som lagar den mesta av maten (även om det är vanligt att man gör det tillsammans).
Jag är väldigt mat intresserad och detta grundar sig nog i hur min far alltid lagat så god mat och detta har då fått mig att vilja kunna laga lika god och roliga mat som han kan! Rolig litteratur för er blivande mästerkockar är denna http://www.adlibris.com/se/product.a...=9185555045bok. Där får man en del insikt i pastans historia samt några riktigt galna idéer. Har gett mig på att göra Falafel två gånger. Andra gången gick det bäst, receptet (som kräver viss modifikation) var mycket bättre än det första jag använde.