Citat:
Söker man på "eh" så ger det 1108 träffar i den här tråden. Så är jag nästan på banan igen, bara nästan:
153/1189
Förhör Maja 6/12, fyra dgare efter erkännandet av gravfridsbrottet:
"F: Så då lämnar vi över ordet till dig igen Maja.
M: Ja jag har skrivit upp lite här. Eh, eh, ja först är då med vad Johanna, ja jag kommit på
liksom vad Johanna sa till vad det var som hade hänt och då var det att, ja Tove och Johanna
hade börjat bråka igen då i Johannas lägenhet. Eh, och slåss. Johanna knuffade in Tove på
toaletten. Eh, och hon går in själv också in på toaletten och låser dörren för att inte jag, för att
inte jag ska höra vad som händer. Eh, och ja Johanna knuffar ner Tove på golvet och stryper
Tove till döds. Eh, usch, eh, och eh, sen under bilfärden på natten där så, så åker vi först ut
mot Ekenässjön, eh, och Johanna stannar bilen vid en rastplats som ligger där, eh, och kastar
Toves mobil och sen på vägen på Nye så säger Johanna att jag ska, ja kasta ut Toves nycklar
medans hon kör. Eh…
BF: Skulle du kasta ut nyckeln?
M: Mmm.
BF: Gjorde du det också eller?
M: Mmm. Ja.
F: Det här som du säger att Johanna berättade för dig, när berättade hon det?
M: Eh, hon berättade på, jag är inte säker på om hon berättade i bilen där på natten men jag
vet att hon sa det i alla fall på söndagen där vid Illharjen.
F: Okej. Mmm. Vi kan väl lika gärna stanna där?
BF: Ja.
F: Eh, när du säger att hon berättade detta för dig vid Illharjen, var det första gången du hörde
talas om detta?
M: Som jag minns det."
153/1189
Förhör Maja 6/12, fyra dgare efter erkännandet av gravfridsbrottet:
"F: Så då lämnar vi över ordet till dig igen Maja.
M: Ja jag har skrivit upp lite här. Eh, eh, ja först är då med vad Johanna, ja jag kommit på
liksom vad Johanna sa till vad det var som hade hänt och då var det att, ja Tove och Johanna
hade börjat bråka igen då i Johannas lägenhet. Eh, och slåss. Johanna knuffade in Tove på
toaletten. Eh, och hon går in själv också in på toaletten och låser dörren för att inte jag, för att
inte jag ska höra vad som händer. Eh, och ja Johanna knuffar ner Tove på golvet och stryper
Tove till döds. Eh, usch, eh, och eh, sen under bilfärden på natten där så, så åker vi först ut
mot Ekenässjön, eh, och Johanna stannar bilen vid en rastplats som ligger där, eh, och kastar
Toves mobil och sen på vägen på Nye så säger Johanna att jag ska, ja kasta ut Toves nycklar
medans hon kör. Eh…
BF: Skulle du kasta ut nyckeln?
M: Mmm.
BF: Gjorde du det också eller?
M: Mmm. Ja.
F: Det här som du säger att Johanna berättade för dig, när berättade hon det?
M: Eh, hon berättade på, jag är inte säker på om hon berättade i bilen där på natten men jag
vet att hon sa det i alla fall på söndagen där vid Illharjen.
F: Okej. Mmm. Vi kan väl lika gärna stanna där?
BF: Ja.
F: Eh, när du säger att hon berättade detta för dig vid Illharjen, var det första gången du hörde
talas om detta?
M: Som jag minns det."
Varför i helvete har de tagit med "eh" när det skrivit vad Maja sagt, det är ju inte ens ett riktigt ord? Får det att låta som om Maja vore förståndshandikappad.