2023-10-10, 17:47
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Trevligt evenemang igår. Tråkigt att inte fler tar chansen att uppleva en debatt på så hög intellektuell nivå. Även om det upplevdes som fullsatt hade det säkert gått att trycka in 30 till.

Bäst var naturligtvis Södermans tal om agenda 2043, Älgarås om 20 år. Mycket hoppingivande.
En liten tjusig film från konferensen Fria Ord i Svenskarnas hus:

https://www.youtube.com/watch?v=il7MvHHoxNI
Citera
2023-10-10, 18:01
Medlem
DFS har nu släppt en video från deras evenemang Fria Ord

Ett fullpackat svenskarnas hus rapporteras det om!
Flera kända personligheter syns på bild, trollkarlen Magnus Söderman, finanshajen Dan Eriksson, läraren Jalle Horn (såklart); även riksdagsledamoten Jeff Ahl (före detta AFS); konstnären och religös-flummige hitleristen Henrik Jonasson; Urban Månsson som visst är skribent; dokumentärfilmaren och mma-fajtaren (och NMR-aktivisten i sin ungdom) Jonas Nilsson.

Även i bild syns Josef och några andra DFS stammisar.
Varierat med unga och gamla som var där, någon långhårig och gråhårig gubbe intervjuas i nån sekund.
Söderman beordrar några yngre grabbar att "komma tillbaka!"

Kul video

https://www.youtube.com/watch?v=il7MvHHoxNI
Citera
2023-10-11, 10:25
Avstängd
Offerviljas avatar
Vilken otroligt fin människa Eva-Marie Olsson är. Hon ger sig aldrig in i några äckliga konflikter eller håller på och smutskastar andra nationalister, utan fokuserar alltid bara på det positiva och vad som är bäst för vårt folk. Jag önskar att jag hade hennes lugna och stabila temperament. Förra året blev hon av mig utsedd till Sverige bästa nationalist. I år kommer jag nog att utse Dan Eriksson till det, men Eva-Marie är verkligen en av våra absolut bästa. Det finns inte ett spår av sjuk psykfallsnazism hos henne. Mysigaste kontot på hela Twitter har hon också. Skulle inte Eva-Marie kunna börja skriva texter på Svea Ting?

DFS Skåne! ❤️
Citera
2023-10-12, 18:05
Avstängd
Offerviljas avatar
Det serverades tydligen vildsvinsgryta på konferensen Fria Ord i Svenskarnas hus. Jeff Ahls mamma, som trots att det är höst och kallt ute valde att tillsammans med Eva-Marie Olsson bada i Korssjön, tyckte att grytan var fantastiskt god. I den där grytan kan det ha varit champinjoner, rödvin, vitlök, bacon, timjan och allt möjligt. De hade säkert låtit den koka väldigt länge också. Jeff Ahls Mamma skulle kunna bli bandnamnet på Det fria Sveriges framtida indiepopband också. Det där bandet som ska skapas kommer att få de gamla Pixies-postarna från Motgift Forum att komma tillbaka till oss igen. Magnus Söderman är den nationella rörelsens Black Francis, lite tjock men oerhört duktig och tuff.

"Tack för en mycket trevlig och välorganiserad kväll, intressanta talare och debatter. Tack till kockarna som lagat en fantastisk god vildsvinsgryta."

Pixies - Indie Cindy

Musikvideon är bara bäst, bäst, bäst!

Nästa stora evenemang i Svenskarnas hus är "Till förfädernas minne" den 28 oktober!
Citera
2023-10-12, 18:21
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det serverades tydligen vildsvinsgryta på konferensen Fria Ord i Svenskarnas hus. Jeff Ahls mamma, som trots att det är höst och kallt ute valde att tillsammans med Eva-Marie Olsson bada i Korssjön, tyckte att grytan var fantastiskt god. I den där grytan kan det ha varit champinjoner, rödvin, vitlök, bacon, timjan och allt möjligt. De hade säkert låtit den koka väldigt länge också. Jeff Ahls Mamma skulle kunna bli bandnamnet på Det fria Sveriges framtida indiepopband också. Det där bandet som ska skapas kommer att få de gamla Pixies-postarna från Motgift Forum att komma tillbaka till oss igen. Magnus Söderman är den nationella rörelsens Black Francis, lite tjock men oerhört duktig och tuff.

"Tack för en mycket trevlig och välorganiserad kväll, intressanta talare och debatter. Tack till kockarna som lagat en fantastisk god vildsvinsgryta."

Pixies - Indie Cindy

Musikvideon är bara bäst, bäst, bäst!

Nästa stora evenemang i Svenskarnas hus är "Till förfädernas minne" den 28 oktober!

Mycket intressant!
Vet du om de hade viltfond i grytan?
Dan Eriksson och svartvinbärsgele?
Vilket diskmedel använde de till disken?
Vilka tycker du skall vara förband åt det framtida indiepopbandet?
Citera
2023-10-13, 12:11
Medlem
Äckligt av DfS att stå bakom Terrorstaten Israel. Till och med jag, som redan tidigare inte hade särskilt höga tankar om denna sekt, blev besviken.
Citera
2023-10-13, 13:59
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Äckligt av DfS att stå bakom Terrorstaten Israel. Till och med jag, som redan tidigare inte hade särskilt höga tankar om denna sekt, blev besviken.
Varför sitter du och ljuger? Det fria Sverige står inte bakom Israel.

---

Balanserat och klokt av den intelligenta Greg Johnson om Israel, Palestina och Hamas på Svea Ting:

https://www.sveating.se/p/palestinierna-och-judarna-ater-igen

Att publicera artiklar av utländska nationalistiska storheter borde de göra oftare, så att alla dessa nya människor som har strömmat till Det fria Sverige den senaste tiden får upptäcka dem.
Citera
2023-10-13, 14:15
Medlem
Citat:

---

Balanserat och klokt av den intelligenta Greg Johnson om Israel, Palestina och Hamas på Svea Ting:

Att publicera artiklar av utländska nationalistiska storheter borde de göra oftare, så att alla dessa nya människor som har strömmat till Det fria Sverige den senaste tiden får upptäcka dem.

"Storheter". De DFS-kontakter du nämner här emellanåt verkar ofta vara lite suspekta. Om det inte är counter-jihadister så är det pro-Nato-dårar eller homofiler. När Greg Johnson är kritisk mot andra länder så talar han alltid i egensak - om man får böga fritt i ett land, då är det bra och måste stödjas. Därför har Greg Johnson alltid udden mot mer traditionella och/eller auktoritära länder som förtrycker sådana som honom.
Citera
2023-10-13, 14:39
Medlem
Citat:

---

Så att tycka det är fruktansvärt när judar dör i Israel med anledning av att Palestina slår tillbaka är inte att ta ställning för Israel? Vem tar man då ställning för menar du?

Så att instämma i att Hamas är en terroristorganisation eftersom att Israel har bestämt att de är det, är inte att ta ställning för Israel? Vem tar man då ställning för menar du?

Att låta öppna och stolta bögar föra talan på sin sida är väl knappast heller något jättebra?! Tycker du verkligen själv det?
Citera
2023-10-13, 16:59
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Håller DFS på och gå över till att förespråka assimilering?
Kommer man från klankulturland till Sverige så är man inte välkommen om man inte anpassar sig, enligt Dan.
Menar han att folkslag från klankulturer, alltså rasfrämlingar, ska kunna komma hit och bosätta sig? Kan inte tolka det på annat sätt.

Lyssnar på dagens avsnitt:

https://www.youtube.com/watch?v=cgy0e6gDzrA
Citera
2023-10-14, 11:27
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Så att tycka det är fruktansvärt när judar dör i Israel med anledning av att Palestina slår tillbaka är inte att ta ställning för Israel? Vem tar man då ställning för menar du?

Så att instämma i att Hamas är en terroristorganisation eftersom att Israel har bestämt att de är det, är inte att ta ställning för Israel? Vem tar man då ställning för menar du?

Att låta öppna och stolta bögar föra talan på sin sida är väl knappast heller något jättebra?! Tycker du verkligen själv det?
Med reservation för hur mycket propaganda och rena lögner det sprids via massmedia vid sådana här tillfällen och hur lite man faktiskt vet är sant eller ej, så implicerar väl ändå inte ett avståndstagande från avrättande av civila (vad som som nu har skett eller ej) naturligtvis inte ett ställningstagande hos DfS för staten Israel. Det kan ju faktiskt vara så att man från DfS sida helt enkelt vill dra en gräns någonstans vad man från ett svenskt perspektiv anser är acceptabelt beteende? Vill du/NMR dra överförenklade slutsatser som ovan krävs nog man totalt ignorerar i princip 99% av vad herrarna i DfS sagt tidigare i förhållande till staten Israel och judiska makt i övrigt. Men är det verkligen rättvist?

Senast jag lyssnade på Svegot i ämnet så tyckte jag man gjorde ganska klart i att grunden till det som skett vilar på Israel och deras mångåriga aggression mot Palestinier. Tror det var Magnus som sade typ att, Hamas våld inte uppstår i ett vakuum och måste ses som en "spegelbild" av Israels förtryck mot palestinier. Endast baserat på det uttalandet är det minst sagt anmärkningsvärt hur man väljer att tolka det som DfS är på "staten israels sida" i denna konflikt. Jag säger dock inte alls att kritik åt det ena eller andra håller är fel, bara att den bör vara lite mer nyanserad än som nu likna någon jävla rubrik i en kvällstidningsblaska. SVEGOT ÄR SIONISTER!!!: Lägg av D

Jag tycker absolut man bör vara försiktig i hur man låter sig dras med i judemedias narrativ när det kommer till vilka grupper som är terrororganisationer eller inte. Det betyder dock inte nödvändigtvis att Hamas alltid gör allting rätt och moraliskt och att man alltid villkorslöst bör ge dem stöd, eller hur? Dessutom bör man fundera lite djupare omkring bakgrunden till hur sådana här grupper växer fram och betänka att det finns det som talar för att judar en gång var med och byggde upp denna organisation och att det kanske finns lite mer trådar som dras i bakom den massmediala hysterin.

När det gäller Grindr Greg håller jag helt med.
Senast redigerad av skillnad 2023-10-14 kl. 11:59.
Citera
2023-10-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Med reservation för hur mycket propaganda och rena lögner det sprids via massmedia vid sådana här tillfällen och hur lite man faktiskt vet är sant eller ej, så implicerar väl ändå inte ett avståndstagande från avrättande av civila (vad som som nu har skett eller ej) naturligtvis inte ett ställningstagande hos DfS för staten Israel. Det kan ju faktiskt vara så att man från DfS sida helt enkelt vill dra en gräns någonstans vad man från ett svenskt perspektiv anser är acceptabelt beteende? Vill du/NMR dra överförenklade slutsatser som ovan krävs nog man totalt ignorerar i princip 99% av vad herrarna i DfS sagt tidigare i förhållande till staten Israel och judiska makt i övrigt. Men är det verkligen rättvist?

Senast jag lyssnade på Svegot i ämnet så tyckte jag man gjorde ganska klart i att grunden till det som skett vilar på Israel och deras mångåriga aggression mot Palestinier. Tror det var Magnus som sade typ att, Hamas våld inte uppstår i ett vakuum och måste ses som en "spegelbild" av Israels förtryck mot palestinier. Endast baserat på det uttalandet är det minst sagt anmärkningsvärt hur man väljer att tolka det som DfS är på "staten israels sida" i denna konflikt. Jag säger dock inte alls att kritik åt det ena eller andra håller är fel, bara att den bör vara lite mer nyanserad än som nu likna någon jävla rubrik i en kvällstidningsblaska. SVEGOT ÄR SIONISTER!!!

Jag tycker absolut man bör vara försiktig i hur man låter sig dras med i judemedias narrativ när det kommer till vilka grupper som är terrororganisationer eller inte. Det betyder dock inte nödvändigtvis att Hamas alltid gör allting rätt och moraliskt, eller hur? Dessutom bör man fundera lite djupare omkring bakgrunden till hur sådana här grupper växer fram och betänka att det finns det som talar för att judar en gång var med och byggde upp denna organisation och att det kanske finns lite mer trådar som dras i bakom den massmediala hysterin.

När det gäller Grindr Greg håller jag helt med.

Då jag aldrig lyssnat på Svegot, utan bara läser vad som skrivs medger jag att mina åsikter inte är baserade på tidigare uttalanden, utan just på det skrivna ordet (och som åtminstone i alla andra politiska sammanhang brukar vara mer officiellt och betyda mer än något som sagts i en podcast).

Även du borde väl dock hålla med om att det är väldigt motsägelsefullt om det är som du säger att man i ena ögonblicket rättfärdigar Hamas motangrepp och i nästa sekund kallar Palestinska motståndsrörelsen för terrorister?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in