Citat:
Ursprungligen postat av
Hebdo
Mohammed Deif har ett långsiktigt mål för attacken, att göra konflikten levande för femtio år framåt, och Hamas har förlorat enbart om Israel inte gör som förväntat. Alltså om Israel inte attackerar nu. Så vad borde Israel göra? Ska man gå i motståndarens välförberedda fälla, eller ska man förvåna? Fullständigt oväntat är om Israel med över 1000 döda säger att man inte kommer anfalla, utan att man kommer förhandla om gisslan genom att bla på sikt återlämna Golan, tex. Då hade man slagit undan benen för Mohammed Deifs listiga plan. Men det kommer förstås inte att hända. Gaza kommer räkna över 20 000 döda.
Jag har ju sagt vad jag tycker man ska göra.
Hamas dömde ut palestina/gaza som stat genom massaker och enorma mängder raketer från gaza.
Nu säger Israel till civil befolkningen.
Flytta på er vi kommer för Hamas inte er.
Palestina existerar inte längre som civil stat.
Hamas åsikt är ju glasklar:
Fred är inte möjligt, total död åt ALLA judar.
Min åsikt är alltså att Israel gjort/gör vad man kan tycka är rimligt för att få slut på attacker mot sin befolkning..
Och jag älskar inte judar.. Men jag hade gjort exakt som dom, jag ser ingen bättre lösning. Jag har inget bättre förslag. Så hur ska jag kritisera Israel? -När Israel gör vad jag ser det som allt vad man kan kräva för att Civil befolkningen INTE ska dö.