Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-14, 01:07
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Och den här raiden in i Israel var värt det?
Nu är Palestina kört och Gaza kommer förvandlas till en parkeringsplats.
Allt detta lidande för civilbefolkningen för att åka in med motorcyklar, minihelikoptrar och peppra israeler.
Nej jag vill inte höra om Israel ska existera eller vad dom har gjort.
Var det värt det?

Det får du fråga båda sidorna, om det var värt det. Men det återstår väl att se om det var det.

Kom ihåg, våld som besvaras med våld kan aldrig lösas med.........våld.

Gonatt
Citera
2023-10-14, 01:08
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
palestina har aldrig existerat. Antar du håller med.

Nej
Citera
2023-10-14, 01:09
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Det får du fråga båda sidorna, om det var värt det. Men det återstår väl att se om det var det.

Kom ihåg, våld som besvaras med våld kan aldrig lösas med.........våld.

Gonatt

En läxa som Hamas aldrig lärde sig. När de är borta kan väl Palestina ta till sig de orden.
Citera
2023-10-14, 01:10
Medlem
coconutoils avatar
Polisen Mona, som brukar använda olika politiska frågor för att vinna följare på Instagram har postat ett inlägg om Palestina. Inget fel på vad hon säger i inlägget men skrollar man och läser kommentarerna så sprider hon propaganda där hon påstår att Israel ljugit om döda spädbarn. Är folk så dumma att de tror att hamas inte dödat barn? Det hade gått bättre för palestinierna om de erkänt hamas som terrorister, nu framstår många av dem som terrorsympatisörer.
Citera
2023-10-14, 01:10
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Han med bar överkropp och läderband hade nog aldrig velat dansa mer om Hamas skulle få tag i honom

Det är ju det... Frågan är hur tolererat det verkligen är i Palestina med den här typen av yttringar?

Well well, jävla shitshow där nere nu...
Citera
2023-10-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Även om Gaza skulle bli en del av Israel, blir det knappast ett Storisrael.

I längden så har jag svårt att se att Israel kommer sluta beslagta ta mark. Bosättningarna ökar ju lite grann hela tiden. Bara sista 30 åren har bosättarna ökat med 500 000 till 700 000. Den som lever får se, men tyvärr så tror jag personligen man kommer fortsätta med det, 1% extra mark varje år och ett par tusen nya bosättare. När det gått ytterligare år så säger man helt enkelt att vi har haft det i 20-30 år och behåller det. Blir som med Golan höjderna, Västbanken. Man skapar en fot in, samma sak var vanligt i Östeuropa också, man byggde lite kyrkor på olika territorium för att 50 år senare hävda man att har rätt till området.
Citera
2023-10-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
1) Vad innebär "enda demokratin i Mellanöstern", syftar du på världens enda erkända efterträdare av Sydafrikas apartheid?
2) Anfallit sina grannar? Syrien, Jordanien, Egypten, Libanon och än idag Golanhöjderna som är illegalt ockuperade t.ex.
3) IDF lät t.ex. en civil illegal bosättare avrätta en palestinier utan att ingripa: https://www.haaretz.com/israel-news/2023-10-13/ty-article/.premium/israeli-settler-documented-shooting-palestinian-at-point-blank-in-the-west-bank/0000018b-28e3-d450-a3af-69ffcb950000
4) Massa teoretiserande skitsnack.

Hur många civila har Israel likgiltigt bombat ihjäl hittills? Blir det 1000 barn inatt?
Och du kommer bara säga "M-m-men men men... Förintelsen, Hitler, uäh uäh!"
Jag är ingen stor Israelvän, men Det landet är den enda som har regelbundna val i hela Mellanöstern och som dessutom tillåter utländska valobservatörer. hate it or love it, men du och dina likasinnades fantasi att araber någonstans, någonsin skapat demokrati och jämlikt styre är falskt.

Att Hamas mördade,skändade och styckade över 1000 civila med kniv,granat och gevär borde ge dig en tankeställare. att ta livet av en människa med kniv är mer personligt än att släppa en bomb på sin fiendesoldat som gömmer sig bland civila.
Citera
2023-10-14, 01:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Nej

Men det är sant. Såvida du inte menar att Palestina uppstod 1947. Innan dess fanns det inget legitimt Palestina.
Citera
2023-10-14, 01:15
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Polisen Mona, som brukar använda olika politiska frågor för att vinna följare på Instagram har postat ett inlägg om Palestina. Inget fel på vad hon säger i inlägget men skrollar man och läser kommentarerna så sprider hon propaganda där hon påstår att Israel ljugit om döda spädbarn. Är folk så dumma att de tror att hamas inte dödat barn? Det hade gått bättre för palestinierna om de erkänt hamas som terrorister, nu framstår många av dem som terrorsympatisörer.

Jag har via en väl förtrolig källa fått det bekräftat för mig i allafall, det finns film på skiten... Jag har inte sett den, men betackar mig för det. Men litar 100% på källan då den fått till sig mycket av det material som förr gicvk att hitta på Ogrish m.m.
Citera
2023-10-14, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland vill se en resolution från FN:s säkerhetsråd om eld upphör:
https://t.me/intelslava/51920

Avd: De vuxna i rummet.

Ryssland försöker på irans förfrågan rädda iraniernas södra front emot Israel, då den håller på att gå förlorad.
Citera
2023-10-14, 01:16
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Nu har israel fått ursäkten de behövde för att bedriva etnisk utrensning mot palestinierna och ta över hela området.

Sjukt att något land som england/usa bara kan ge bort ett annat lands områden. Tänk om usa hade bestämt sig för att ge bort halva sverige till någon annan. Det låter ju helt absurt. Och ockupering är väl ockupering oavsett om det är i palestina eller ukraina?

Bara så att det inte blir några missförstånd, ryssland ockuperar delar av Ukraina. Israel ockuperar ingenting just nu.
Citera
2023-10-14, 01:18
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Jag har via en väl förtrolig källa fått det bekräftat för mig i allafall, det finns film på skiten... Jag har inte sett den, men betackar mig för det. Men litar 100% på källan då den fått till sig mycket av det material som förr gicvk att hitta på Ogrish m.m.

Jag behöver inte ens se video eller bilder för att förstå att hamas har gjort detta, det räcker med vad vi har sett hittills. Det är sjukt hur folk vill få oss att tro att hamas är på något vis humana. Nu säger dom att hamas bara har kidnappat barn, inte mördat. Som att det är okej att kidnappa barn överhuvudtaget, vissa människor är helt sjuka i sin retorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in