2023-10-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ett rum på köpet
Köp en lägenhet i Yllefabriken och få det största sovrummet på köpet. Erbjudandet gäller de 10 första kunderna som skriver kontrakt under perioden 1 september - 31 december 2023.

https://www.jm.se/orebro-lan/orebro-kommun/sorby/yllefabriken/ett-rum-pa-kopet/

Haha fan vad löjligt... 25 % rabatt (tvåor) är den i särklass största jag sett.
Citera
2023-10-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Haha fan vad löjligt... 25 % rabatt (tvåor) är den i särklass största jag sett.

Enligt idioterna till bolånetorskar i tråden så är vändningen snart här.

Att JM säljer med 25 % rabatt är inget konstigt enligt dem.

JM bedriver välgörenhet.

Eller så vet JM att det bara kommer att bli sämre. Inga räntesänkningar 2024 och att det är bättre att sälja med stor rabatt idag än med ännu större förlust imorgon.

Lycka till alla bolånetorskar.
Citera
2023-10-13, 17:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Diverse copiumboffare till analytiker plus tråddeltagare hade säkert hoppats på att den höjningen skulle utebli.
Nu blir det fortsatta höjningar. Flanders sitter i telefonkö till kronofogden medan liksom-fb gör konster på beställning ihop med en gurka på onlyfans för att täcka räntorna.
Detta är typ trådens inlägg.

Ja, det blir fortsatta höjningar och elmarknaden är långt ifrån stabiliserad. Kan fortfarande bli en väldigt tråkig vinter för många och nu är det redan fullt i dörren för dom som kommer till insikten att dom måste sälja.

För övrigt kul att JM kan sänka med 25% jag trodde det inte fanns några marginaler att ta från inom byggbranschen.
Citera
2023-10-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
För huset vid Herengracht låg prisutvecklingen under inflationen under en hundraårsperiod.

Citat:
Ursprungligen postat av rubertat
extremt ovanligt att föreningar sänker avgiften

i sådana fall avvaktar man med att höja istället

sänkningar har jag aldrig sett

Har bott i flera föreningar där sänkningar förekommit så absolut nåt som förekommer. T.ex. om en hyresrätt säljs lr ny lokalhyresgäst. En brf är inte meningen att vara en stor sparbössa.
Citera
2023-10-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Ja, det blir fortsatta höjningar och elmarknaden är långt ifrån stabiliserad. Kan fortfarande bli en väldigt tråkig vinter för många och nu är det redan fullt i dörren för dom som kommer till insikten att dom måste sälja.

För övrigt kul att JM kan sänka med 25% jag trodde det inte fanns några marginaler att ta från inom byggbranschen.

Nä, marginalerna var små vilket lett till att nyproduktion helt försvunnit. Kan och kan, dom har väl inte som att affärsidé att förvalta fastigheter så dom får tugga i sig en förlust. Lite så näringslivet fungerar kan jag tänka mig.
Citera
2023-10-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubertat
extremt ovanligt att föreningar sänker avgiften

i sådana fall avvaktar man med att höja istället

sänkningar har jag aldrig sett

Föreningen som jag bodde i sänkte flera gånger under tiden jag bodde där innan min exit från Sverige. Det var nyproducerat när jag köpte och de befarade högre räntorna kom aldrig under min tid där och då sänktes avgifterna mer och mer.
Citera
2023-10-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksbanksgangstern
Ett tydligt tecken på att Riksbanken inte gör tillräckligt för att bekämpa inflationen trots en styrränta på 4%. Bolåneräntorna är på väg till månen. Det här är stagflation. De har gjort allt de har kunnat för att massera inflationdatan, men trots det fortsätter den att hålla i sig.

I USA har inflationen redan vänt och är på väg upp igen. Detta trots räntor på över (5%)!

Riksbanken har verkligen backat in sig i ett hörn. Även om de inte säger det offentligt skulle de vilja lätta på gasen. De vet att ekonomin är full av skulder och inte fungerar på normala räntenivåer. Å andra sidan kan Riksbanken inte lätta på gasen när inflationen är mer än tre gånger så hög som målet på 2%.

Inflationen är inte på väg upp. Du kollar på fel siffror.
Citera
2023-10-13, 19:12
Medlem
Nytt rekord på Booli.

> 77 500 bostäder till salu.

Ser bra ut för våra kära bolånetorskar. Utbudet ökar för varje vecka.

Lycka till alla bolånetorskar.
Citera
2023-10-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Spännande, du verkar ha någon form av spåkula. Hur ser ränteläget och bostadspriserna ut 2025?

Ränteläget ser dåligt ut och bopriserna fortsätter falla.
Citera
2023-10-13, 20:55
Avslutad
Det där uttalandet som många kört med : ”Folk måste ha nånstans att bo” är överspelat. Så länge du har detta gigantiska berg av andrahandsuthyrning på Blocket och div andra sajter. Skulle inte vara förvånad om 40% egentligen är de som skulle vilja sälja men inte får sålt eller tror sig få för dåligt. Det har ju i sig också en dämpande effekt på försäljningarna. Man vill väl inte bli en i raden som sitter med osålt om ett par år. Bostadspriserna har inte fallit tillräckligt för att chansa, anser nog de flesta. Ofrivilliga hyresvärdar är det gott om nu.
Senast redigerad av lone star 2023-10-13 kl. 20:58.
Citera
2023-10-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Vilka måste sälja menar du? De flesta som säljer har även för avsikt att köpa så jag ser inte riktigt problemet.

Folk som hoppades på en Japan-bubbla får nog fortsätta hoppas. Tillväxten är ju iofs på dekis så svårt att tro att vi har några rallys att se fram emot i närtid.
Citera
2023-10-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Inflationen är inte på väg upp. Du kollar på fel siffror.

Det här är extremt kortsiktigt tänkande.

Det är en nedgående trend, betyder inte att den ej kan gå upp igen. Vi går dessutom in i vinter nu också, med en elproduktione som inte är bättre än förra året. Förra vintern var ändå relativt mild, vi har tur om denna är det också.

Att vi skulle lösa den här inflationen på två år efter dom obscena mängde pengar som trycktes under pandemin är enligt mig ytterst långsökt, och historiskt unikt, såvida vi inte kraschar ekonomin (och då denna bostadsmarknad också givetvis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in