2023-10-13, 16:18
Medlem
whack-a-moles avatar
I vilket land har babben sin härkomst?
SMH hur korkade dessa kvinnor är. Sedan vara med i TV och bekräfta det faktumet för hela Sverige. Oj titta på mig jag blev lurad och borde ha en förmyndare.
Trist för deras barn.
Senast redigerad av whack-a-mole 2023-10-13 kl. 16:22.
Citera
2023-10-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Ser både ful och skum ut. Förstår inte hur han lyckats
helt rätt.Men någon kvinna anser han är sexig
han har nordkorea-frisyren, kanske därför han anses sexig-
slutar inte förvånas,över normalt folks sk.omdöme.
Citera
2023-10-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkZorro
Ursäkta, men de är inge synd om henne. När hon ljuger om det ena och det andra. Säljer saker från delicato på Reko-ringar och säger hon bakat själv. Ljuger om att hon är döende I cancer men när man börjar ifrågasätta hennes många och osammanhängande historier så är hon helt plötsligt frisk. Får folk att låna ut pengar för de tycker synd om henne och ljuger och far med halvsanningar överallt. Hon träffade en större bedragare än sig själv bara. Hon hade haft många riktiga vänner om hon hade gett sjutton i att ljuga så mycket. Men de va ju tur hon fick en chans nu att rentvå sig själv. Men jag ser igenom hennes fejktårar

Det är synd om denna kvinna.Hon haDE arbetat sig upp o hade lönsamma företag,
hon blev lurad.
Citera
2023-10-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
I vilket land har babben sin härkomst?
SMH hur korkade dessa kvinnor är. Sedan vara med i TV och bekräfta det faktumet för hela Sverige. Oj titta på mig jag blev lurad och borde ha en förmyndare.
Trist för deras barn.

Magstarkt att kalla andra korkade när man själv saknar läsförståelse. Han är etniskt svensk och det har redan nämnts i den här tråden.
Citera
2023-10-13, 16:37
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Magstarkt att kalla andra korkade när man själv saknar läsförståelse. Han är etniskt svensk och det har redan nämnts i den här tråden.
Har inte läst tråden btw. Såg däremot programmet igår. Klart han är svartskalle. No ifs, buts or maybes.
Citera
2023-10-13, 16:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Är hon också "andrasortering", som vissa här kallar kvinnorna i dokumentären? Ful? En 2:a? "Efterbliven lågpanna" och svältfödd på komplimanger? Nej, jag vet att inte just du påstått allt detta, jag ställer frågan rent allmänt till er som skyller på kvinnorna.

Jag skyller alltid på offren, oavsett kön och utseende.

Förövaren är ansvarig för vad han har gjort, och kommer med all sannolikhet dömas i domstol.

Offren är ansvariga för de misstag de gjort, och om vi håller dem ansvariga för deras egna misstag så kanske de kan fungera som varnande exempel för andra i framtiden.
Citera
2023-10-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Har inte läst tråden btw. Såg däremot programmet igår. Klart han är svartskalle. No ifs, buts or maybes.

Att inte ta till sig relevant information innan man agerar är även det korkat enligt den här tråden
Nej han är svensk. No if’s, buts or maybes. Dina gissningar och önsketänkande ändrar inte hans etnicitet
Citera
2023-10-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurotesuku
Nej, det är inte riskfritt.

Lägger du upp någonting sådant så riskerar du att anmälas för förtal.

I Sverige kan du inte ens som butiksägare lägga upp övervakningsfilm från ett inbrott utan att riskera anmälan om förtal.

Det är skitsnack, det är riskfritt. INGEN åklagare bryr sig om nåt jävla förtal, de skulle inte få annat att göra i så fall, har de själva uttalat.

Det är enbart horan Cissi Wallin som torskat på det när hon bildligt beskrev hur finnen tog henne i prutten. Måhända fick åklagaren som drev fallet inte upprepa förfarandet, därav åtal.
Senast redigerad av -ReLoad- 2023-10-13 kl. 17:18.
Citera
2023-10-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är synd om denna kvinna.Hon haDE arbetat sig upp o hade lönsamma företag,
hon blev lurad.

Riktigt så naiv ska man nog inte vara när det gäller denna söndertatuerade madam.
Det ligger nog både en och fler hundar begravda vad det gäller den relationen.
Citera
2023-10-13, 17:24
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkZorro
Ursäkta, men de är inge synd om henne. När hon ljuger om det ena och det andra. Säljer saker från delicato på Reko-ringar och säger hon bakat själv. Ljuger om att hon är döende I cancer men när man börjar ifrågasätta hennes många och osammanhängande historier så är hon helt plötsligt frisk. Får folk att låna ut pengar för de tycker synd om henne och ljuger och far med halvsanningar överallt. Hon träffade en större bedragare än sig själv bara. Hon hade haft många riktiga vänner om hon hade gett sjutton i att ljuga så mycket. Men de va ju tur hon fick en chans nu att rentvå sig själv. Men jag ser igenom hennes fejktårar

Har du någon källa på allt du påstår?
Citera
2023-10-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostItKamrat
Jag har alltid fått mycket bra män och väldigt attraktiva män. De flesta bör inse att jag inte jagar och även avstå från att ta kontakt. Jag är knappast fotomodell men jag ser bättre ut än samtliga i dokumentären. Den tatuerade tjejen är väl den jag uppskattar som annars mer attraktiv än vad jag är men då behöver vi räkna bort att hon och jag inte attraherar samma slags män. Det är en kvinna för mer kriminella män.

Det är det här jag menade. Allt du behöver veta finns generellt bland de offentliga handlingarna.

Sedan när det gäller stora insatser så är det meningen att man i lugn och ro ska ges möjlighet att gå igenom kalkyler med mera. Ingen seriös aktör skulle någonsin be en person öppna Bank-Id.

Du ska aldrig öppna Bank-Id om någon ber dig om det!

Jag såg inte så noga programmet men när det handlar om t.ex. 150 000 kr så bör man inse att andra investerare som inte behöver ta knäppa lån med skyhöga räntor, skulle vara minst lika intresserade. Men en dubbling på 5 veckor i vinst är vad det låter som, för bra för att vara sant. Hade det varit sant hade en mängd väletablerade aktörer istället lagt in de pengarna.

Så fort någon vill att du ska göra ekonomiska risker ska du kontrollera personens bakgrund och även ifrågasätta vad den säger.

Om du måste ta lån, innebär det att personen själv inte kan och orsaken till att den inte kan är skulder. Är det troligt att någon är skuldsatt och samtidigt ett affärsgeni? Eller är skulder något man får för att man snarare är kass på att sköta ekonomin? Om du då är dålig på din egen ekonomi, varför skulle du då sköta någon annans bättre?

För många av oss låter det självklart men världen är full av naiva människor som gärna hjälper andra människor eller som går på tomt prat om att de kommer få vara en del av en större förtjänst framöver. Dessa människor kanske andra dömer som dumma men med tanke på hur stor den ekonomiska brottsligheten är ska man inte vara så snabb med att peka finger åt lurade människor.

De flesta av oss, antagligen alla om vi inte har personlighetsstörning av misstänksamhet, paranoia eller tvångsmässig snålhet, kan luras någon gång. Analysera därför bättre. Är det för bra för att vara sant? Hur ser den ekonomiska situationen ut för den som kommer med "förslag" som innebär ekonomisk risk? Försöker vederbörande stressa fram handling? Hur ser personens bakgrund ut?

De flesta i tråden är unga och oerfarna och tror därför att om man blir lurad får man skylla sig själv.

Jag som är både intelligent, högutbildad och driver företag vet att det är väldigt lätt bli lurad , om man är i en situation där man inte förväntar sig det.

Folk tror de kan känna det på sig när någon är bedragare. Typ att han använder ordet "bruschan" i varje mening. Men en duktig bedragare är tvärtom, extremt respektabel , vältalig och intelligent. En sån "man aldrig skulle förvänta sig det av honom" , som grannar ibland säger om något psycho...

Att säga till en dejt som man pratat med i telefon i timmar och blivit kär i "jag ska kolla dig på Lexbase" är väl orealistiskt.

Vissa killar är väldigt bra på att ge bekräftelse till tjejer. Oftast är det just sådana man bör se upp med.
Citera
2023-10-13, 17:29
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Att inte ta till sig relevant information innan man agerar är även det korkat enligt den här tråden
Nej han är svensk. No if’s, buts or maybes. Dina gissningar och önsketänkande ändrar inte hans etnicitet
Hade han varit svensk hade inte hans ansikte blurrats.
”The duck test is a form of abductive reasoning, usually expressed as "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." The test implies that a person can identify an unknown subject by observing that subject's habitual characteristics.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in