2023-10-13, 15:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
En av kvinnorna i dokumentären var en kund, vars hus hans dåvarande firma skulle renovera. Han blåste henne på 200 000 genom att begära förskott. Kvinnan hade INTE dejtat mannen och INTE fått kontakt med honom på Tinder eller nån annan dejtingapp. Han hade även lurat olika samarbetspartners till bryggeriet. Mannen är villkorligt dömd, har skyddstillsyn och är patient hos frivården. Så nej, det handlar inte bara om "blåsta bimbos" som vissa försöker få det till.

Blir du blåst så är du blåst.
Citera
2023-10-13, 15:17
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Det verkar så? Reportern i dokumentären ringer ju till "bryggeriet"? Kolla själv på Allabolag.se.

Vem som handlar av dem? Folk som inte vet om det? Dokumentären sändes för några dagar sen...

Men ryktet kanske sprids? Eller så kanske nån ringer och frågar? Tänk om jättemånga "potentiella kunder" ringer upp "Micke Billock" på Veras bryggeri i Uppsala och säger "Hej, jag söker ett bryggeri som kan leverera dryck till ett bröllop! Men först vill jag bara veta om det stämmer att det är du som är Robin Michael Billock, tidigare Svensson, som omnämns i dokumentären Den svenska Tinderbedragaren" i Tv4? Vill du svara på frågan direkt eller ska jag kontakta din advokat Johan Mellgren?" Det kanske skulle bli lite besvärande och drabba ekonomin i negativ riktning... Vem vet.

Hoppas att ryktet sprids för så får det inte gå till!
Han måste vara en renodlad psykopat som kan stjäla och bedra på det sättet. Han borde ge tillbaka bryggeriet till kvinnan som han tog allt ifrån.
Citera
2023-10-13, 15:20
Medlem
Peace2023s avatar
Bild på bedragaren?
Citera
2023-10-13, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Blir du blåst så är du blåst.

Är hon också "andrasortering", som vissa här kallar kvinnorna i dokumentären? Ful? En 2:a? "Efterbliven lågpanna" och svältfödd på komplimanger? Nej, jag vet att inte just du påstått allt detta, jag ställer frågan rent allmänt till er som skyller på kvinnorna.
Citera
2023-10-13, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Bild på bedragaren?

Facebook
Citera
2023-10-13, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hoppas att ryktet sprids för så får det inte gå till!
Han måste vara en renodlad psykopat som kan stjäla och bedra på det sättet. Han borde ge tillbaka bryggeriet till kvinnan som han tog allt ifrån.

Om du bryr dig så mycket om kvinnan så gör nåt då? Ring och hör med bryggeriet och se vad de säger?
Citera
2023-10-13, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Han har enligt rykten fått skyddad identitet efter han blåst ”fel” folk.

Det här landet är dömt till undergång, det är verkar populärt bland skurkarna med skyddad identitet, då får de väl jaga rätt på någon anhörig till honom i stället.
Senast redigerad av pe11e 2023-10-13 kl. 15:28. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-13, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det här landet är dömt till undergång, det är verkar populärt bland skurkarna med skyddad identitet, då får de väl jaga rätt på någon anhörig till honom i stället.

Dessa rykten stämmer inte. Skyddad adress möjligen. Namn och personnummer finns på LexBase.
Citera
2023-10-13, 15:42
Medlem
Citat:
Dessa rykten stämmer inte. Skyddad adress möjligen. Namn och personnummer finns på LexBase.

Han fick skyddad identitet i samband med att han blåste Soar och sålde ut honom
Citera
2023-10-13, 15:45
Medlem
Gurotesukus avatar
Citat:
Bara att konstatera att svenska polisen är värdelösa som lägger ner tjejernas anmälningar.
Och fast detta AS lurat massa tjejer på mycket pengar så är det ingen av dom som lägger upp hans namn och bild på sociala medier.
Häng ut aset, det är riskfritt, polisen har ändå inte tid att utreda småbrott.
Om nån blåst mig på flera hundra tusen så hade jag jagat skiten ur honom, både irl och på sociala medier, vad är det för fel på folk som bara låter sig trampas på och inte agerar?
Nej, det är inte riskfritt.

Lägger du upp någonting sådant så riskerar du att anmälas för förtal.

I Sverige kan du inte ens som butiksägare lägga upp övervakningsfilm från ett inbrott utan att riskera anmälan om förtal.
Citera
2023-10-13, 15:53
Bannlyst
Citat:
Enligt dokumentären i Tv4 har han även lurat en företagskund på 200 000 genom att begära förskott på renovering. Det har inget med Tinder att göra. Får kunden också skylla sig själv?
Nej inte i kundens fall. För kvinnor lurar inte företagskunder. Privat mot privat gäller detta.
Citera
2023-10-13, 16:08
Medlem
Citat:
https://imgur.com/mpdCdSR

Ser både ful och skum ut. Förstår inte hur han lyckats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto