Citat:
Ursprungligen postat av
detkanvarabildt
Många som var med i denna dokumentär av tjejerna är både tredje och fjärderhandssorteringen.
De anser en kille som går och filmar sig själv på snapchat och gapar som en fjortis är ” otroligt vältalig” charmig och tar rummet.
Vart då? Kinakrogen i Karlskoga kanske
Jag är väl inte världens kap men snubben är ju ful, skriver/uppvaktar som ungefär alla män (mycket snyggare än honom) gjorde för några år sedan bara (numera tror män att jag ska jaga dem eller något sådant).
Nej han verkar vara dum i huvudet i de där filmerna och när han pratar. Då har jag väl inte toppbetyg på dem jag träffat men i jämförelse så låter han som något hittat i en soptunna.
Det han klarat sig på är att tjejerna är kärlekstörstande och skapat fantasier kring honom och att folk verkar vara lättlurade överlag.
Givetvis ska du
aldrig öppna Bank-Id för att någon ber dig, särskilt inte göra något alls om du känner dig stressad.
Sedan undrar jag om folk vet att man kan kolla allt när det kommer till ekonomi? Har personen kronofogden? Vad har bolaget/bolagen gjort för vinst? Vad är personens inkomst?
Herrregud, om någon vill göra affärer där du riskerar ett kapital, tar lån och annat
måste du
bakgrundskontrollera.
Det säger sig självt att man inte gör affärer genom att få andra att ta lån utan att man har en ordentligt genomförd bokföring etc och går till
investerare med kapacitet att investera.
Skulle jag starta företag skulle jag knappast vilja ragga snabblån av utblottade människor eller människor som inte har råd.
Om du inte har pengar, är personen inte seriös när den övertalar dig att investera.
Om personen inte har fullständiga bokföringar, papper på företag med omsättning tidigare som förväntad, ekonomisk framtidsprognos som är välarbetat och igenomtänkt när den söker investerare, är personen inte seriös
Papper, papper, papper. Personen ska kunna presentera en full affärsmodell och förklara allt genom kalkyler och det på ett vis att det kan ta många timmar att framställa en god genomgång av allt.
Man dubblar dessutom inte vinster som om det gäller spel. Vore det så enkelt skulle knappast personen behöva fattiga investerare som saknar kapital och börja babbla om lån. Lån tar du när du startar företag, om du ska äga en del av ett företag men då ska du generellt
driva företaget. Lånar du ut pengar,ska du ha lika mycket koll på läget som om du ska driva företaget själv och du ska inte ta galna lån för det. Trots allt finns det lån företagare själva kan ta . Om de inte hittar erfarna investerare med gott kapital är allt antagligen scam.