Citat:
Ursprungligen postat av
Baaaartil
Fiffiniffi din lilla duracellkanin, du tänker så det sprakar märker jag.
Det tar jag som en komplimang
Citat:
Men återigen som så tror jag att det var en olycka och ej planerat denna kvällen. Att det utfördes i Johannas lägenhet /.../ talar starkt för att det inte var planerat
Till viss del. Men man ska inte underskatta hur enfaldiga mördare kan vara, de fattar inte de smartaste besluten alla gånger, dessutom var alkohol inblandat. Man ska heller inte utesluta att planeringen var misshandel men att utförandet väl på plats eskalerade till medvetet dödande.
Citat:
samt hur det hela hanterades efteråt talar starkt för att det inte var planerat
Du menar att en likdumpning, likeldning x2 och undangömmande av cykel, mobil och nycklar talar MOT planering? I min värld tyder på en förslagenhet väl förenlig med planering.
Citat:
Uppfattningen om att Tove betett sig som ett svin baserar jag på vad töserna berättat
Är inte det lite problematiskt mot bakgrund av att de hade goda anledningar att ljuga om den saken?
Citat:
och att det förefaller totalt logiskt att tändvätskan som får Johanna att lacka ur i lägenheten primärt kommer i från denna situation.
Även mot bakgrund av deras historik? Jag är inte lika säker.
Citat:
Hon ville ge Tove stryk och det satt i trots den gemytliga stämningen på vägen hem. Jag upplever Johanna mer eller mindre trovärdig i olika delar av berättelsen.
Jag upplever det som att din bedömning av när hon anses trovärdig är godtycklig och sammanfaller lite väl lättvindigt med de teser du driver. Lite confirmation bias (jag säger inte att jag är helt fri från detta heller, det är svårt att vara helt objektiv). Har du verkligen värderat sanningshalten baserat på potentiella motiv bakom, dvs om en given uppgift är till nackdel eller fördel för henne?
Citat:
Att strypgreppet varit kortvarigt är en sådan sak. Att Tove kräks och kväver sig själv till döds i samband med detta är olyckligt. strypgreppet i sig har inte orsakat döden men initierat processen som lett dit. Det är min uppfattning.
Ringer inte varningsklockorna när denna olycka sammanfaller med en rad andra osannolika omständigheter? Hur många fler omständigheter behöver du innan du säger stopp?
Citat:
Jag kan naturligtvis inte ge en mer rimlig förklaring till att hon inte sa från början som det var förutom att hon bör ha varit rädd för påföljder och antog en egoistisk väg där Toves familj och samhället fick leva i ovisshet.
Det är inte vad hon själv säger, så då är vi alltså överens om att hon ljuger i rätten om centrala omständigheter som är besvärande för henne. Så vad gör henne då trovärdig när hon pratar om en 10 sekunder lång strypning?
Om vi jämför med utpekandet av Maja så finns det istället nästan inga fördelar för henne att peka ut en medgärningsman, men en del klara nackdelar. Vilket talar för att det är sant att Maja hjälpte till.
Citat:
Gällande branden har det väl inte gått att bevisa eller knyta henne till så jag lämnar den frågan obesvarad.
Hon blev dömd för den. Bevisningen är väldigt starkt avseende detta skulle jag säga, kolla s 47-50 i domen själv.
Citat:
Så nu får du aldrig mer skriva till mig fiffiniffi jag blir ju trött i huvudet av sådant här
Duracellkaniner don't take requests