Citat:
Ursprungligen postat av
bblues
en oskyldig ung tjej
1. Hur vet du att hon är oskyldig?
2. Är det relevant att hon är tjej?
Jag håller helt med dig om att folk ska ge fan i att blanda in Majas hudfärg i det här.
Definiera "rättshaverist" och förklara hur du kopplar det till folk som vill se Maja dömd mot bakgrund av bevisningen.
Citat:
som med magkänsla tror sig veta bättre än alla höga jurister spyr galla ett beslut de ogillar.
Ge exempel på vad du menar med "magkänsla". Jag tycker mig se att de flesta seriösa skribenterna motiverar dömandet av Maja med hänvisning till specifika omständigheter.
Citat:
En jokeridiot och en zurfare plus en massa nyinkomna dårar sprider dumheter och lögner.
Ge specifika exempel på dessa lögner.
Citat:
De tror sig veta något.
Det gör väl alla? Du tror dig t ex vet att hon är oskyldig men motiverar inte varför.
Citat:
Hursomhelst har tråden havererat.
Vilka kriterier använder du för att fastställa detta?
Citat:
När Johanna sedan får 16 år istället för livstid kommer nästa hatvåg.
Ja. Är det inte rimligt att bli upprörd när rättssystemet gör uppenbara misstag, menar du? Man ska inte reagera när juridiken blivit väsensskild från förnuft?
Citat:
Det jävliga i det här fallet var Johanna som raskt bestämde sig för att transportera bort kroppen.
Johanna OCH Maja.
Citat:
Man häpnar nästan över denna djupt störda individ. Och hennes förslagenhet. Hon var iskall och kalkylerande. Visste exakt vad hon gjorde. Att det ändå blev helfel berodde nog på hennes övertro på sig själv.
Djupt störd individ, säger du. Men folket, som sägs vara ursprunget till all offentlig makt i landet, får inte ha synpunkter på när en sådan kommer lindrigt undan?
Citat:
Maja hade hon sedan länge manipulerat bortom all räddning.
Hur vet du det?
Citat:
Må hon, Johanna, få det jävligt i fängelset. Det har hon förtjänat men kanske hon kommer trivas där. Bland likasinnade.
Så det är ok när DU spyr galla?
Citat:
Men Maja-hatarna kanske borde reflektera lite över den tid vi alla lever i. Det finns gradskillnader i helvetet.
Så länge det är krig i Ukraina får man alltså inte reagera på att rättssystemet havererar?