2023-10-13, 07:24
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Var bodde judar för 2000 år sedan?

Det beror på vilken saga du vill att jag ska läsa för dig.
Citera
2023-10-13, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag har redan skrivit att "vårt" engagemang i för oss främmande folk och deras öden leder oss i fördärvet. Jag vet mycket väl att det är stormakterna som varit där och petat, och jag vet också att det är våra europeiska folk som tar den demografiska smällen.

Det är värre än så det var NF och FN som har varit där och petat. Det är hela världen som har misslyckats sedan 1948.

1 Först lyckades inte NF (Britterna) hålla fred där - se alla incidenter mellan 1918-1948

2 Sen lyckades inte FN dela landet korrekt. 1948

3 Till sist FN har inte lyckats fått fred på 75 år.

Problemet med att försöka "isolera sig" går inte längre. Världen är global, speciellt efter uppfinningen av containern 1956 och nu internet. Vi måste lära oss att samarbeta bättre annars är det ute med mänskligheten.

Hela den är konflikten visar på det. Tittar vi på undersökningar så är jag pessimistisk. 60-90 procent av varje sida tror inte den andra sidan vill världen väl. Lägg där till den stora andelen religiösa som tror att de är de goda och andra är onda (även om de inte säger det). Det är i princip bara buddhismen som är riktigt inkluderande och även de har sina tokar. Hamas är islamistiskt bara det är en en extrem varningsflagga. På den israeliska sidan har du religösa och toknationalister (Se på deras valresultat - De var nära ett inbördeskrig)

Så din önskan går inte genomföra och samtidigt har världen misslyckats för mänskligheten är egentligen en massa treåringar i en sandlåda.

Enda möjligheten för fred mellan de två är att båda inser att de inte kan maximera sin vinst. Al Fatah på den palestinska sidan har fattat det. Delar av Israelerna har fattat det. Men det är treåringarna som styr på båda sidorna och risken är att det finns inga vuxna som kan ta över.

Hur som helst det ovan är komplicerat så jag håller mig till två frågor som jag hoppas få svar på:

1 Hur kunde Hamas lyckas att infiltrera och anfalla Israel?

2 Vad är Hamas verkliga mål?

När detta är över hoppas jag få svar på dessa två frågor. Frågor hur vi ska få fred och vem som har rätt till sandlådan lämnar jag till de frånvarande föräldrarna.

De vidriga är att jag på en basal nivå kan förstå båda sidors vidriga beteenden och alla tokstollar här som önskar blod. Vi alla är tre år.
Citera
2023-10-13, 07:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det är upp till palestinierna och Egyptien hur de löser detta. De har haft 6 dagar på sig.
Eftersom Hamas är i opposition till styret i Egypten kommer dessa absolut inte att frivilligt ställa upp.

Nej, det blir korridor rakt in i EU av detta. Ingen annan utveckling av saken är verklighetsförankrad.
Citera
2023-10-13, 07:27
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det beror på vilken saga du vill att jag ska läsa för dig.
Räcker med att du svarar så nära sanningen du tror på, ut med språket nu experten.
Nä juste, håll käft istället.
Senast redigerad av neige 2023-10-13 kl. 07:34.
Citera
2023-10-13, 07:27
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Om du inte vill ha 1000 rumänska zigenare "i din trädgård", kanske du inte ska låsa in dom i 75 år, kontrollera de få resurser du ger dom, tortera/mörda de och samtidigt utmåla dig som ett helgon.

Det jag inte fattar är hur idioter som du, en riktigt onödig jävel, inte förstår att det är Israel som ockuperar Mellanöstern och har inte ett PISS där att göra.

Tycker du att inga länder ska få ockupera någonting? Är du alldeles säker på det? Din posthistorik visar någonting annat.
Citera
2023-10-13, 07:28
Medlem
okok1s avatar
Kommer de att evakuera då? Vad ska de göra? Gå några km och sova utomhus i några veckor, månader, år?
Citera
2023-10-13, 07:29
Avstängd
Citat:
Yes, okej. Jag förstår hur du funkar, dvs inte alls. Du är bara en liten pissfläck, när jag ändå trodde det fanns någon verksamhet däruppe.

Igen: Israel har koloniserat Mellanöstern, inte tvärtom. De har ingenting där att göra, överhuvudtaget. Gaza kan jämföras med ett s.k koncentrationsläger, där Israel gör precis vad de vill, hela tiden, utan lagar, regler eller moral. Men det är en lönlös diskussion av anledningar jag nämnt och ytterliggare anledningar som du aldrig själv kommer förstå.

Herregud, denna offerkofta bryr sig ingen om längre. De ar haft många val sedan 1948 och alla beslut har bara lett ännu mer elände. De har haft både tid och val genom historien men alltid fattar fel beslut.

Nu är tålamodet slut. Nu kommer de stora förändringar som måste göras så att israeler kan få leva ett tryggt liv i framtiden. Du får sitta och bla någon annanstans. Det är inte det mists synd om palestinierna. Inte det minsta. De stödjer Hamas..många palestinier stödjer Hamas.

Hamas kommer snart vara ett minne blott.. lika lite som vi idag pratar om PLO..lika lite kommer vi att prata om Hamas inom kort..
Citera
2023-10-13, 07:29
Medlem
anon42s avatar
Så.. Hamas ledare uppmanade europeiska palestinier till Jihad idag efter fredagsbönen..

Någon som håller sig hemma?
Citera
2023-10-13, 07:31
Medlem
Citat:
Om du inte vill ha 1000 rumänska zigenare "i din trädgård", kanske du inte ska låsa in dom i 75 år, kontrollera de få resurser du ger dom, tortera/mörda de och samtidigt utmåla dig som ett helgon.

Det jag inte fattar är hur idioter som du, en riktigt onödig jävel, inte förstår att det är Israel som ockuperar Mellanöstern och har inte ett PISS där att göra.
Det jag inte förstår är att någon kan vara så in i helvete obildad att man väljer att döda sina egna barn på grund av nån jävla slags principsak som hände för 75 år sedan, allt pga fabler, sagor och sägner, det vill säga religion, helt magiskt korkat.
Du pratar om onödiga människor? Hahaha
Om man som du är totalt kontrollerad av en religion, närmast om inte totalt hjärntvättad utan egen vilja, du styrs av en handfull religiösa ledare som lovar 70 oskulder i något paradis vid din martyrdöd, VA? Vuxna människor som går på dylikt trams är väll det onödigaste, man kan ju inte ens hitta på något mer tramsigt.
Citera
2023-10-13, 07:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Så.. Hamas ledare uppmanade europeiska palestinier till Jihad idag efter fredagsbönen..

Någon som håller sig hemma?
De uppmanade till demonstrationer.
Citera
2023-10-13, 07:33
Medlem
Migerationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Mycket enkelt att få slut på bombandet och ”vit” fosfor. Bara för palestinierna att lämna över Hamas och deras anhängare till Israel, bombningarna skulle upphöra i samma sekund, vattnet skulle börja rinna i kranarna, elen skulle slås på, mat skulle börja levereras, medicin och andra förnödenheter lika så.
Omvärldens bistånd i form av pengar och material skulle återupptas.

Men man väljer av egen fri vilja att hjälpa och beskydda Hamas, Hamas som dessutom inte bryr sig en sekund om palestinska barn dör utav svält, uttorkning och brist på medicin, och av Israels bomber. Hur kan man som palestinier offra sitt hem sina barn och sina gamlingar? Och det enbart på grund av Hamas personliga judehat!
Är det värt det?

Wow. Du får det att låta så enkelt när du säger att det bara är för Palestinierna att lämna över Hamas och då tar eländet slut.

Tror du att Palestinierna har koll på alla Hamas? Tror du att Palestinierna inte har tillräckligt att stå i när deras hus bombas och deras barn dör? Tror du att Palestinierna tycker att det här är roligt? Tror du att Hamas finns tillgängliga ute på gator under kriget? Dom har sina underjordiska tunnlar som dom gömmer sig i, dom skiter totalt i dom civila i Palestina. Tror du inte att Palestinierna vet dom detta? Även om dom kanske inte vetat om det innan - tror du inte att dom har förstått det nu?

Jag såg ett videoklipp där en kvinna som miste sina barn i sin famn står och skriker åt folket att det får räcka, dom orkar inte mer, det räcker. Tror du att hon menar att skrika åt Israel att det räcket eller till Hamas som startade detta? Vi snackar nästan 200.000 palestinier som fått sina hem förstörda, jämnade till marken. Tror du på fullaste allvar att deras hat mot judar och Israel är större än deras kärlek för deras hem och familjer? Då tror du du fel. Det Palestinska folket är också trötta på detta och jag kan garantera dig att det palestinska folket vill ha slut på detta.
Citera
2023-10-13, 07:38
Medlem
Citat:
Yes, okej. Jag förstår hur du funkar, dvs inte alls. Du är bara en liten pissfläck, när jag ändå trodde det fanns någon verksamhet däruppe.

Igen: Israel har koloniserat Mellanöstern, inte tvärtom. De har ingenting där att göra, överhuvudtaget. Gaza kan jämföras med ett s.k koncentrationsläger, där Israel gör precis vad de vill, hela tiden, utan lagar, regler eller moral. Men det är en lönlös diskussion av anledningar jag nämnt och ytterliggare anledningar som du aldrig själv kommer förstå.
Kan hålla med dig om en sak, det är en helt lönlös diskussion!
Det går inte att diskutera med en som är villig att döda sina egna barn just på grund av någon menlös religiös princip, det positiva är dock att ju fler av din sort jag pratar med ju mer börjar det sjunka in varför ni är beredda att ha ihjäl era egna, att ni stödjer terrorister som även dem enbart utnyttjar er till sitt egna judehat, sedan kastar de er och era barn under bussen utan att blinka och ni bara tar det, så mysiga människor ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in