2023-10-13, 06:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Nonsens, trams och ren och skär lögn.

Omvärldens humanitära bistånd skulle finansiera det, bla vi i Sverige fortsätter att skicka ner miljoner till Gaza i skrivande stund.

Problemet är att ingen vill ha med palestinier att göra, det blir enbart problem, konflikter och tråkigheter, Egypten vet ju naturligtvis om detta och vill inte ha skiten i sin trädgård.

Mycket klokt av dem dessutom.

Självklart man ställer upp. Gränsen kommer ändå att forceras så småningom. De kommer inte att ha något val.
Citera
2023-10-13, 06:55
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jamendåså, hiva upp den "uppsjön" då så får vi se

Om du är så lat att du inte orkar läsa mina poster så får du berätta specifikt vad du vill ha källor på så ska jag länka igen.
Citera
2023-10-13, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Om du är så lat att du inte orkar läsa mina poster så får du berätta specifikt vad du vill ha källor på så ska jag länka igen.

Är du dum eller? Du såg väl för fan vilket av dina (falska?) inlägg jag svarade på för en stund sen? Börja i den änden så får vi se dina bevis....
Citera
2023-10-13, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Självklart man ställer upp. Gränsen kommer ändå att forceras så småningom. De kommer inte att ha något val.
Naaah
Det är ju inte så självklart, jag för min del skulle inte heller vilja ha 1000 rumänska zigenare i min trädgård. För likt hur Egyptierna vet skulle även jag veta att det inte skulle sluta väl!

Det visar det uteblivna stödet från arab och muslimvärlden till palestinierna, känns nästan som de bara sitter och väntar på att Israel skall utrota palestinierna.
Citera
2023-10-13, 07:09
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
3 lögner om kriget i Palestina:

https://t.me/Sv3rigeChannel/180
Citera
2023-10-13, 07:11
Medlem
barkies avatar
Skräll att Israel använt vit fosfor. De gillar att mörda, något de varit duktiga på i 75 år.
Citera
2023-10-13, 07:17
Medlem
barkies avatar
Citat:
Naaah
Det är ju inte så självklart, jag för min del skulle inte heller vilja ha 1000 rumänska zigenare i min trädgård. För likt hur Egyptierna vet skulle även jag veta att det inte skulle sluta väl!

Det visar det uteblivna stödet från arab och muslimvärlden till palestinierna, känns nästan som de bara sitter och väntar på att Israel skall utrota palestinierna.

Om du inte vill ha 1000 rumänska zigenare "i din trädgård", kanske du inte ska låsa in dom i 75 år, kontrollera de få resurser du ger dom, tortera/mörda de och samtidigt utmåla dig som ett helgon.

Det jag inte fattar är hur idioter som du, en riktigt onödig jävel, inte förstår att det är Israel som ockuperar Mellanöstern och har inte ett PISS där att göra.
Citera
2023-10-13, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Skräll att Israel använt vit fosfor. De gillar att mörda, något de varit duktiga på i 75 år.
Mycket enkelt att få slut på bombandet och ”vit” fosfor. Bara för palestinierna att lämna över Hamas och deras anhängare till Israel, bombningarna skulle upphöra i samma sekund, vattnet skulle börja rinna i kranarna, elen skulle slås på, mat skulle börja levereras, medicin och andra förnödenheter lika så.
Omvärldens bistånd i form av pengar och material skulle återupptas.

Men man väljer av egen fri vilja att hjälpa och beskydda Hamas, Hamas som dessutom inte bryr sig en sekund om palestinska barn dör utav svält, uttorkning och brist på medicin, och av Israels bomber. Hur kan man som palestinier offra sitt hem sina barn och sina gamlingar? Och det enbart på grund av Hamas personliga judehat!
Är det värt det?
Citera
2023-10-13, 07:18
Medlem
Stackars Egypten, som får ärva problemen.
En hord av blivande terrorister kommer att välla in
Nu kan de knarka Koranen i Egypten istället, hetsa upp varandra i konstiga källarmoskéer och utbilda sig i konsten att utöva 100% meningslöst våld.

Efter den 7/10 kan vi slutligen (äntligen ska man kanske säga) glömma den sk Palestina-frågan. De mörka krafterna har vunnit och ingen vettig, insatt person drömmer om en tvåstatslösning eller någon civiliserad lösning överhuvudtaget.

Ta av de rosa glasögonen och bränn dem.
Citera
2023-10-13, 07:21
Medlem
barkies avatar
Citat:
Mycket enkelt att få slut på bombandet och ”vit” fosfor. Bara för palestinierna att lämna över Hamas och deras anhängare till Israel, bombningarna skulle upphöra i samma sekund, vattnet skulle börja rinna i kranarna, elen skulle slås på, mat skulle börja levereras, medicin och andra förnödenheter lika så.
Omvärldens bistånd i form av pengar och material skulle återupptas.

Men man väljer av egen fri vilja att hjälpa och beskydda Hamas, Hamas som dessutom inte bryr sig en sekund om palestinska barn dör utav svält, uttorkning och brist på medicin, och av Israels bomber. Hur kan man som palestinier offra sitt hem sina barn och sina gamlingar? Och det enbart på grund av Hamas personliga judehat!
Är det värt det?

Yes, okej. Jag förstår hur du funkar, dvs inte alls. Du är bara en liten pissfläck, när jag ändå trodde det fanns någon verksamhet däruppe.

Igen: Israel har koloniserat Mellanöstern, inte tvärtom. De har ingenting där att göra, överhuvudtaget. Gaza kan jämföras med ett s.k koncentrationsläger, där Israel gör precis vad de vill, hela tiden, utan lagar, regler eller moral. Men det är en lönlös diskussion av anledningar jag nämnt och ytterliggare anledningar som du aldrig själv kommer förstå.
Citera
2023-10-13, 07:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Stackars Egypten, som får ärva problemen.
En hord av blivande terrorister kommer att välla in
Nu kan de knarka Koranen i Egypten istället, hetsa upp varandra i konstiga källarmoskéer och utbilda sig i konsten att utöva 100% meningslöst våld.

Efter den 7/10 kan vi slutligen (äntligen ska man kanske säga) glömma den sk Palestina-frågan. De mörka krafterna har vunnit och ingen vettig, insatt person drömmer om en tvåstatslösning eller någon civiliserad lösning överhuvudtaget.

Ta av de rosa glasögonen och bränn dem.
De skickas förstås vidare till EU, tro ingenting annat!
Citera
2023-10-13, 07:23
Avstängd
Citat:
Naaah

Det är upp till palestinierna och Egyptien hur de löser detta. De har haft 6 dagar på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in