2023-10-13, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, vart tog tex vakterna vägen som iakttog bff:arna som BÅDA hyste agg mot Tove samt beskrev att Maja var upprörd då hon letade efter Tove?

Maja kan ha blivit tillsagd av Johanna att hon skulle leta efter Tove det var kanske därför som Maja var upprörd. Tingsrätten tyckte nog att det inte var relevant att vakterna skulle vittna. Maja fanns ju fångad på övervakningsfilm.
Citera
2023-10-13, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tycker att Toves familj och hennes vänner
ska gå till Pingstkyrkan varje söndag för att påminna familjen Hellman om vad deras dotter har gjort. Låt dem inte glömma och låt dem inte gömma sig i kyrkan.

Pingströrelsen ledare fr Vetlanda Dan*ie* A*m har avgått efter ha blivit anklagad för maktmissbruk och händelser av sexuell karaktär

Kanske inte är så bra miljö för Maja
Senast redigerad av Anedin 2023-10-13 kl. 03:49.
Citera
2023-10-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det händer saker där i Vetlandas pingströrelse
Pingströrelsen ledare i Vetlanda Dan*ie* A*m har avgått efter ha blivit anklagad för maktmissbruk och händelser av sexuell karaktär
Vem kan blir den nya ledaren?
Kanske inte är så bra miljö för Maja

Dan*el A*m är från Vetlanda men det är nationellt och i Västerås han härjar/jobbar.
Citera
2023-10-13, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Är hon dömd för det? Kan du länka domen är du snäll?

Länka gärna till att arbetsgivare inte anställer folk som begått brott mot griftefrid också är du snäll. Gravfridsbrott finns inget som heter för att vara petig. Men leverera nu är du snäll…
Har du läst fup?
Enligt dina inägg så ser det ut som att du inte är så insatt i fallet och om tjejernas bakgrund.
Såg att du anser att Toves död är en olyckshändelse och du har inte heller så snälla ord att säga om Tove.
På vilket sätt tror du att det är en olyckshöndelse?
Citera
2023-10-13, 03:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Risken finns att hon kommer att möte fientliga reaktioner om hon dyker upp i Vetlanda. Vore jag henne skulle jag färga håret etc och sky Vetlanda som pesten.

Färga håret..? Vad hjälper det, det finns inte många negresser i Vetlanda. Och alla har sett foton på henne i tidningarna.

Det här är en rättsskandal. Det är uppenbart att negressen är livsfarlig. Lågbegåvad, omogen, lättledd och samvetslös, utan någon moralisk kompass överhuvudtaget. Utlandsadoptioner borde vara förbjudna, just för att man inte vet vad barnen har i bagaget. De kan redan vara skadade och störda av tidiga barndomsupplevelser som de svenska föräldrarna inte ens får reda på, vanvård, isolering och svält som gjort att hjärnan inte utvecklats normalt. De kan även vara frukten av incest. Det händer osannolikt ofta att just utlandsadopterade begår bisarra brott - även sexualbrott.
Citera
2023-10-13, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Dan*el A*m är från Vetlanda men det är nationellt och i Västerås han härjar/jobbar.
Tack för rättelse!
Jag hörde att han är Hela Sveriges ledare för pingströrelsen
Citera
2023-10-13, 03:48
Medlem
Undra hur man som familj tänker. Hur förhåller man sig till att ens barn varit inblandad i en sån här grej?

Undra hur Majas familj har tänkt kring det? Det var ju ganska oväntat att hon blev släppt i väntan på dom.
Det är heller ingen självklarhet att man som 19åring bor hos sina föräldrar.

Eftersom allt kom så plötsligt kan ju en väldigt spännande situation uppstå. Jag tror ju inte det var höga femmor, festmåltid, serpentiner och på det en god natts sömn.

Hade jag varit dum nog att lyckas trassla in mig i en sån här situation hade jag ändrat mitt utseende och tagit in på ett hotell en bra bit bort från min hemort. Iof kanske är svinsäkert för Maja i Vetlanda. Den största psykopaten sitter ju fortfarande häktad och den näst farligaste i Vetlanda är ju hon själv.

Kan ju även bli spännande om Maja berättar en annan historia än i rätten för hennes kristna föräldrar.
Citera
2023-10-13, 03:54
Medlem
Citat:
Undra hur man som familj tänker. Hur förhåller man sig till att ens barn varit inblandad i en sån här grej?

Undra hur Majas familj har tänkt kring det? Det var ju ganska oväntat att hon blev släppt i väntan på dom.
Det är heller ingen självklarhet att man som 19åring bor hos sina föräldrar.

Eftersom allt kom så plötsligt kan ju en väldigt spännande situation uppstå. Jag tror ju inte det var höga femmor, festmåltid, serpentiner och på det en god natts sömn.

Hade jag varit dum nog att lyckas trassla in mig i en sån här situation hade jag ändrat mitt utseende och tagit in på ett hotell en bra bit bort från min hemort. Iof kanske är svinsäkert för Maja i Vetlanda. Den största psykopaten sitter ju fortfarande häktad och den näst farligaste i Vetlanda är ju hon själv.

Kan ju även bli spännande om Maja berättar en annan historia än i rätten för hennes kristna föräldrar.
Jag tror att hennes föräldrar är väl insatt i fallet och har kontakt med hennes advokat
så jätteöveraskade tror jag inte att de är
Citera
2023-10-13, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Färga håret..? Vad hjälper det, det finns inte många negresser i Vetlanda. Och alla har sett foton på henne i tidningarna.

Det här är en rättsskandal. Det är uppenbart att negressen är livsfarlig. Lågbegåvad, omogen, lättledd och samvetslös, utan någon moralisk kompass överhuvudtaget. Utlandsadoptioner borde vara förbjudna, just för att man inte vet vad barnen har i bagaget. De kan redan vara skadade och störda av tidiga barndomsupplevelser som de svenska föräldrarna inte ens får reda på, vanvård, isolering och svält som gjort att hjärnan inte utvecklats normalt. De kan även vara frukten av incest. Det händer osannolikt ofta att just utlandsadopterade begår bisarra brott - även sexualbrott.

Något sjukdomstillstånd som gör dig tvungen att skriva n-ordet?
Citera
2023-10-13, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att hennes föräldrar är väl insatt i fallet och har kontakt med hennes advokat
så jätteöveraskade tror jag inte att de är

Nej, rent rättsligt är det inte överraskande då det inte finns någon tydlig bevisning. Sen hade åklagaren både i tingsrätt och hovrätt kunnat varit mer alerta. Kanske kallat en IT-forensiker som vittne för att förklara vad mobiltelefonen gör.

Dock överraskande då tingsrättens dom är långt ifrån den som hon troligen kommer få i hovrätten.
Citera
2023-10-13, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Peter Gillbergs egna ord:

Bevisen räcker till en misshandel av normalgraden.

https://www.expressen.se/nyheter/maja-hellman-slapps-i-vantan-pa-nya-domen-om-mordet-pa-tove/

Konstigt att folk i tråden säger sig veta att det inte finns några som helst bevis att Maja utsatte Tove för misshandel, t.o.m Majas försvarsadvokat medger att det finns bevis som räcker för normalgraden av just MISSHANDEL.
Det är väl ett erkännande fr Gillberg att Maja var vaken och till viss del medverkat /hjälpt J i badrum
Eller?
Jag är inte så insatt i allt som sas i HR
har bara hunnit läsa lite i efterhand
Citera
2023-10-13, 04:22
Medlem
Citat:
Nej, rent rättsligt är det inte överraskande då det inte finns någon tydlig bevisning. Sen hade åklagaren både i tingsrätt och hovrätt kunnat varit mer alerta. Kanske kallat en IT-forensiker som vittne för att förklara vad mobiltelefonen gör.

Dock överraskande då tingsrättens dom är långt ifrån den som hon troligen kommer få i hovrätten.

Jag håller med att de kunde vart mer allerta och borde ha kallat in mer vittnen och även förhört tjejerna lite mer pressat

Det känns nästan som ett lotteri i domstolar och att bedömningar/domar kan se väldigt olika ut beroendes på vem som dömer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in