Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det enda som kommer slira nu är kopplingen när hon ska fortsätta som tidig körkortsinnehavare.
Snart har hon läst klart gymnasiet också och det är ju positivt då det är något du lyft fram från fup.
Hur hon gör med Pinterest står skrivet i stjärnorna, men det blir säkert nya coola citat där.
Din analys har varit ”intressant”. Men är helt utanför det rättsliga spelet. Försökte kika lite i rapporteringen idag efter sådant du diskuterat och jag förstår din frustration att det inte togs upp där. Min analys lyste med sin närvaro. Och det är det viktiga. Att det blir rätt alltså.
Dagens besked från hovrätten visar hur rättsväsendet funkar. Hade alla varit förankrade i fup hade vi haft anarki i landet. Så dags vända blad för oss som bläddrat i fup ett år nu. Vilken otroligt intressant läsning det varit. Några ser seriemördare, andra ser annat. Sånt är livet.
Det är den inte. Hur kåt du än är på digital media.
Det är nämligen just exakt lögner som åtalade konfronteras med ang trovärdighet, och speciellt vid indiciemål.
Av ÅK och med sidhänvisning för att påvisa inför rätten hur icke trovärdig en åtalad är.
Hur orimligt det är att Maja satt på dass, att Maja sov och inte hörde nåt.
Det räcker inte med plädering, den åtalade ska konfronteras.
Att hon fick ljuga fritt om vakten är ett exempel jag nämnt.
Så lägg ner ditt mästrande. Din insyn i rättsfall är inte till din fördel även om ditt starka kort är datorer.
Maja är extremt lögnaktig, det kan du tyvärr inte jiddra bort och det borde ha framkommit tydligare.