det börjar lite som vanligt, fast det är inte som vanligt. jag mår sämre än nånsin, och jag har en hel del suicidala tankar.
jag börjar med 5st 7,2or.
Dessa tar slut rätt fort, o jag börjar bli full, men långt ifrån där jag vill vara.
Jag kollar mitt bankkonto. Jag har ca 200kr kvar.
Jag ger mig ut o går till bolaget. Köper 2st 64kr vin (1liter 14% x2), o nåra öl.
Jag dricker vinet. jag börjar bli riktigt full. Vinet börjar ta slut o jag börjar dricka ölen.
Nu snurrar det ordentligt.
Har nu druckit 5st 7,2, 2l 14% vin, o 2 st 7.2% till.
Har 2 öl kvar.
Jag börjar skriva avskedsbrev till folk. Tar fram knivar i lägenheten. Får eufori för att nu skall jag faktiskt göra det. Nu skall jag äntligen få se vad som finns på andra sidan.
Skiter i detta livet. Dra åt helvete bara. Känner en enorm lättnad, nånting jag aldrig känt förut.
Jag skickar iväg mailen till min familj med mina avskedsbrev.
Jag tar fram kniven o ställer mig i hallen. Nu skall jag bara ha mod att hoppa o låta kniven gå rakt i mig i fallet. Jag vill hoppa rakt på kniven.
Men jag bangar.
Jag är för feg.
Jag försöker snitta mig på halsen, på armarna, jag blir despereat.
Jag vill bara dö nu. Jag ställer mig upp igen, o tänker jag måste fan hoppa rakt på kniven nu vafan sysslar du med. Det är bara att göra det. Kom igen nu.
Precis som när du var liten, då du skulle ta guld fisken. Du måste dyka rakt ner i vattnet. Inget kommer hända.
Det måste vara precis som när du var liten, du måste doppa dig, det är inte så kallt i vattnet.
Jag försöker ta modet till mig.
Jag vet inte inte hur länge jag håller på såhär.
Men då ringer det på dörren. Det är polisen och ambulansen. Familjen har ringt 112. Nu tar de mig till psyket.
När de hämtade mig blåste jag 3,2 i promille.
Nu ligger jag här i psyket o måste nyktra till innan jag får nån hjälp. De kommer in, gör ett nytt blås. 2.6
En timme senare, 1.8.
Jag börjar nu må riktigt dåligt. Men e fortfarande packad som fan.
Inser var jag är. På psyket. Va fan gör jag här. Vad har jag gjort.
Börjar gråta. Får blåsa på nytt - 1.2. De säger - " du kan inte få nån medicin förrän du blåser 0.2 "
ok.
mitt hjärta slår i 180, bokstavligen. 180. mitt blodtryck är just nu 160/125
en timme till går, 0.8
pulsen är just nu 160, så den har gått ner något.
en timme till. 0.4. räcker inte.
en timme till.
nu blåser jag 0.0.
pulsen är 150.
jag får 4st stesolid.
30 min senare. pulsen är fortfarande 150.
jag börjar få panik
doktor kommer in, frågar om jag hallucinerar, jag säger nej.
jag får 4st stesolid till.
pulsen går ner till 130.
nu börjar jag bli allvarligt nojjig. börjar gråta igen.
doktor kommer på nytt, ger mig ytterligare 4st stesolid.
en timme senare har pulsen bara gått ner till 120. jag mår fortfarande riktigt dåligt.
doktor säger att jag måste få heminevrin.
jag får 900mg heminevrin. 3st tabletter.
det går 45 minuter, nu börjar pulsen gå ner.
jag somnar.
10h senare vaknar jag, får 3st nya heminevrin.
nu börjar jag känna mig bra helt plötsligt. undrar vafan är heminevrin för nånting. googlar de. (ja man får ha mobilen med sig på psyket)
inser detta är värsta lyx GABA medicin. känner mig nästan hög.
jag går o äter frukost, helt borta i skallen, flummig som fan, sen går jag o lägger mig igen.
vaknar då det är lunch. aldrig varit så hungrig förut. äter upp allt på 5 min men är fortf hungrig. får extra mackor.
går o lägger mig igen.
nästa gång jag vaknar är jag groggy som fan, träffar läkare i ronden, varpå han förklarar läget för mig o jag börjar inse allvaret i det hela,
5 dygn senare med sakta utrappning av heminevrinet tills jag är helt normal igen, blir jag utsläppt.
jag börjar med 5st 7,2or.
Dessa tar slut rätt fort, o jag börjar bli full, men långt ifrån där jag vill vara.
Jag kollar mitt bankkonto. Jag har ca 200kr kvar.
Jag ger mig ut o går till bolaget. Köper 2st 64kr vin (1liter 14% x2), o nåra öl.
Jag dricker vinet. jag börjar bli riktigt full. Vinet börjar ta slut o jag börjar dricka ölen.
Nu snurrar det ordentligt.
Har nu druckit 5st 7,2, 2l 14% vin, o 2 st 7.2% till.
Har 2 öl kvar.
Jag börjar skriva avskedsbrev till folk. Tar fram knivar i lägenheten. Får eufori för att nu skall jag faktiskt göra det. Nu skall jag äntligen få se vad som finns på andra sidan.
Skiter i detta livet. Dra åt helvete bara. Känner en enorm lättnad, nånting jag aldrig känt förut.
Jag skickar iväg mailen till min familj med mina avskedsbrev.
Jag tar fram kniven o ställer mig i hallen. Nu skall jag bara ha mod att hoppa o låta kniven gå rakt i mig i fallet. Jag vill hoppa rakt på kniven.
Men jag bangar.
Jag är för feg.
Jag försöker snitta mig på halsen, på armarna, jag blir despereat.
Jag vill bara dö nu. Jag ställer mig upp igen, o tänker jag måste fan hoppa rakt på kniven nu vafan sysslar du med. Det är bara att göra det. Kom igen nu.
Precis som när du var liten, då du skulle ta guld fisken. Du måste dyka rakt ner i vattnet. Inget kommer hända.
Det måste vara precis som när du var liten, du måste doppa dig, det är inte så kallt i vattnet.
Jag försöker ta modet till mig.
Jag vet inte inte hur länge jag håller på såhär.
Men då ringer det på dörren. Det är polisen och ambulansen. Familjen har ringt 112. Nu tar de mig till psyket.
När de hämtade mig blåste jag 3,2 i promille.
Nu ligger jag här i psyket o måste nyktra till innan jag får nån hjälp. De kommer in, gör ett nytt blås. 2.6
En timme senare, 1.8.
Jag börjar nu må riktigt dåligt. Men e fortfarande packad som fan.
Inser var jag är. På psyket. Va fan gör jag här. Vad har jag gjort.
Börjar gråta. Får blåsa på nytt - 1.2. De säger - " du kan inte få nån medicin förrän du blåser 0.2 "
ok.
mitt hjärta slår i 180, bokstavligen. 180. mitt blodtryck är just nu 160/125
en timme till går, 0.8
pulsen är just nu 160, så den har gått ner något.
en timme till. 0.4. räcker inte.
en timme till.
nu blåser jag 0.0.
pulsen är 150.
jag får 4st stesolid.
30 min senare. pulsen är fortfarande 150.
jag börjar få panik
doktor kommer in, frågar om jag hallucinerar, jag säger nej.
jag får 4st stesolid till.
pulsen går ner till 130.
nu börjar jag bli allvarligt nojjig. börjar gråta igen.
doktor kommer på nytt, ger mig ytterligare 4st stesolid.
en timme senare har pulsen bara gått ner till 120. jag mår fortfarande riktigt dåligt.
doktor säger att jag måste få heminevrin.
jag får 900mg heminevrin. 3st tabletter.
det går 45 minuter, nu börjar pulsen gå ner.
jag somnar.
10h senare vaknar jag, får 3st nya heminevrin.
nu börjar jag känna mig bra helt plötsligt. undrar vafan är heminevrin för nånting. googlar de. (ja man får ha mobilen med sig på psyket)
inser detta är värsta lyx GABA medicin. känner mig nästan hög.
jag går o äter frukost, helt borta i skallen, flummig som fan, sen går jag o lägger mig igen.
vaknar då det är lunch. aldrig varit så hungrig förut. äter upp allt på 5 min men är fortf hungrig. får extra mackor.
går o lägger mig igen.
nästa gång jag vaknar är jag groggy som fan, träffar läkare i ronden, varpå han förklarar läget för mig o jag börjar inse allvaret i det hela,
5 dygn senare med sakta utrappning av heminevrinet tills jag är helt normal igen, blir jag utsläppt.