2023-10-12, 16:53
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Stackars stackars Maj!a
Nu står nog en lagom stor välkomskommitte och väntar på henne. Advokaten, några poliser och förmodligen och förhoppningsvis mamma och pappa.
Citat:
Peter Gillberg sa direkt nu att han kommer att åka tillbaka till Göteborg och inte kommer att stanna kvar för att invänta häktningsbeslut för Maja Hellman.
Gillberg verkar inte bry sig nämnvärt.
Citera
2023-10-12, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
När nått kom upp om Majas inblandning brukade hon skaka på huvudet m.m för "att visa att det inte stämmer" En klar protest mot vad som sades.

Johanna gjorde tydligen ingen reaktion alls på det som sades under slutpläderingen om att Maja inte var med, man kan ju tycka att nått känslouttryck borde uppstått om ens FD kompis tvärnekar in i det sista att hon var med.

Själv hade jag nog gjort som Maja gjorde för att "visa mitt missnöje" med att kompisen ljuger.
Ja, hon kan inte protestera högljutt, jag har full förståelse för Maja. Hon grät när Berge (tror jag) talade om dödsögonblicket, med tungan och ljuden.
Johanna var som en blinkande stenstod.

Shit vad jag känner avsky inför Clea, jag vet, hon gör sitt jobb, men någon värdighet trodde jag man behöver ha som advokat...
Citera
2023-10-12, 16:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Stackars stackars Maj!a

Nu står nog en lagom stor välkomskommitte och väntar på henne. Advokaten, några poliser och förmodligen och förhoppningsvis mamma och pappa.

Men, hon har nu under ett år fått löpa galopp bland och bli bespottad av hatare. De som utan reflektioner dömt henne på en enda människas utsaga; Johannas. Den minst trovärdiga i hela Vetlanda. Ja, hela Småland kan jag tro.

I övrigt inga bevis eller bevisstöd.

Men till vad kommer hon ut? Det blir inte helt enkelt. Hon har i sig själv begränsningar som inte gör det lättare.

Hoppas hennes skadestånd blir gigantiskt. Relativt sett i alla fall.

Denna tråd kommer leva vidare med samma uttjatade argument om hennes skuld och hennes generella uselhet.

(jag kommer lömna tråden då dom fallit den 25:e. Då Johanna får tidsbestämt. För fan vi har en värld utanför som skyms av sikten här inne)

Om hon visat en enda liten gnutta sorg och ånger så skulle jag kanske kunna känna någon empati med henne...men inget.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-12 kl. 16:59.
Citera
2023-10-12, 16:56
Medlem
Citat:
Det är meningslöst att föra ett resonemang med dig.
Och det är förjäkligt att tycka att M ska få ett skadestånd
Om hon döms 1 år för gravfridsbrott så har hon precis suttit av det året
Vad är det då du anser att hon ska ha betalt för?
Citera
2023-10-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderst01
Någon med fräscha Fuplänkar?

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
funkar denna?
https://gofile.io/d/K9yipj

Jag ser att din länk ser bättre ut än min.

Bortse från min länk och gå på den här istället:
https://gofile.io/d/K9yipj
Senast redigerad av hoohye 2023-10-12 kl. 17:16.
Citera
2023-10-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
TACK TESS du är underbar som ser det jag ser ❤️
Stämmer in med er helt! Hon är starkare än Johanna, nog antagligen smartare också.... Hon har lärt sig att offerkoftan kommer man långt med i livet så då kan man utnyttja den här o var där man vill ha hjälp och inte ta ansvar, kostar inte speciellt mycket heller varken konfrontationer eller pengar.... Däremot så gör hon sina val utefter känslor till en person som verkar betyda mer än någon annan och då kommer känslorna med och valet blir som det blir ....
Nej! Lögnare, mördare, medhjälpare, och ingen empati. Jag tror och hoppas hon får livstid.
Citera
2023-10-12, 16:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ursäkta! Jag vet inte om du svarade på rätt inlägg?
Måhända jag tolkade ditt inlägg fel i diskussionen runt Cleas argument att J betett sig som en 16-åring.
Citera
2023-10-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Hoppas M får det stöd och den hjälp hon behöver nu. Hon har fått en rejäl läxa, den hårda vägen, och jag hoppas hon framöver träffar bättre vänner och kan säga nej när det behövs. Träna på att inte bara följa minsta motståndets lag, inte bara följa någon som hon vet gör fruktansvärt dåliga saker, bara för att själv få ha roligt, få behålla sin vän och blunda för allt det dåliga och obehagliga
.
M kan omöjligt dömas för mord. Finns inga bevis och det har känts fruktansvärt att en ung människa kan dömas till livstids fängelse utan ordentlig grund. Jag tror hon promenerar ut i friheten strax. Och Johanna kan sitta där hon sitter. Ju längre, desto bättre.

Klokt resonerat.

Hoppas också på det bästa för Maja...

Hörde nog precis att hon är släppt!!!
Citera
2023-10-12, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Johannas advokat Sangborn: "Det finns inga försvårande omständigheter"

Hon är verkligen skamlös. Fy fan!
Jag hade önskat att NÅGON stoppat hennes respektlösa uttalanden.
Fruktansvärd människa.
Jag vet, hon gör sitt jobb, men det måste finnas gränser.

Hennes förklaringar om att det inte fanns blod i badrummet...därför kan det inte ha varit en stor skada i huvudet...
Citera
2023-10-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, och därför inledde hon med att sänka M:s trovärdighet genom att hävda att överfallet inleddes inom några minuter. M var vaken och J satt aldrig med T i köket.
Det finns stödbevisning för att J ville ta hämnd. Den yngre kvinnans advokat sa i slutpläderingen att uppgifter om hennes inblandning kom från J efter att polisen berättade för henne vad den yngre sagt i förhör. Att Strulman köpte mördarens version är naivt.
Citera
2023-10-12, 17:04
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Klokt resonerat.

Vart hörde du hon är släppt, GWs krimrum?
Citera
2023-10-12, 17:04
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Klokt resonerat.

Är förhandlingen klar och hon är släppt ur häkte nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in