2023-10-12, 16:42
Medlem
Någon med fräscha Fuplänkar?
Citera
2023-10-12, 16:44
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Sedan kan man också fråga sig vems iden var att ta livet av Tove,

Var det enbart Johannas ide?

Var det kanske Majas ide?

Eller

Var det bådas ide?

Det vet vi inte, det vi vet är att dom gjorde allt tillsammans.
Citera
2023-10-12, 16:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Stackars stackars Maj!a

Nu står nog en lagom stor välkomskommitte och väntar på henne. Advokaten, några poliser och förmodligen och förhoppningsvis mamma och pappa.

Men, hon har nu under ett år fått löpa galopp bland och bli bespottad av hatare. De som utan reflektioner dömt henne på en enda människas utsaga; Johannas. Den minst trovärdiga i hela Vetlanda. Ja, hela Småland kan jag tro.

I övrigt inga bevis eller bevisstöd.

Men till vad kommer hon ut? Det blir inte helt enkelt. Hon har i sig själv begränsningar som inte gör det lättare.

Hoppas hennes skadestånd blir gigantiskt. Relativt sett i alla fall.

Denna tråd kommer leva vidare med samma uttjatade argument om hennes skuld och hennes generella uselhet.

(jag kommer lömna tråden då dom fallit den 25:e. Då Johanna får tidsbestämt. För fan vi har en värld utanför som skyms av sikten här inne)
Den världen fick inte Tove vara i på grund av två odjur. Hoppas inte HR mesar ur som de brukar.
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Clea vet inte ens vilket brott hon anser att hennes klient skall fällas för, det får hon tänka ut och hitta på on the fly. Rätt uppenbart att hon vet att Johanna är skyldig och därför inte på allvar har funderat över vad hon "egentligen" är skyldig till, utan i sitt ursinne varifrån det än kommer enbart driver på för att hävda hennes totala oskuld. Det är också märkligt att hon inför rätten krävde att åtalet mot Johanna skulle ogillas, men inför media säger att hon skall dömas för misshandel.

Där visar hon, till och med rent objektivt, att hon är en falsk hycklare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/toverattegangen-avslutad-i-gota-hovratt--7p0t2b
Citera
Medlem
Citat:
Stackars stackars Maj!a

Nu står nog en lagom stor välkomskommitte och väntar på henne. Advokaten, några poliser och förmodligen och förhoppningsvis mamma och pappa.

Men, hon har nu under ett år fått löpa galopp bland och bli bespottad av hatare. De som utan reflektioner dömt henne på en enda människas utsaga; Johannas. Den minst trovärdiga i hela Vetlanda. Ja, hela Småland kan jag tro.

Men till vad kommer hon ut? Det blir inte helt enkelt. Hon har i sig själv begränsningar som inte gör det lättare.

Denna tråd kommer leva vidare med samma uttjatade argument om hennes skuld och hennes generella uselhet.

(jag kommer lömna tråden då dom fallit den 25:e. Då Johanna får tidsbestämt. För fan vi har en värld utanför som skyms av sikten här inne)

Kan du precisera varför Maja ska få skadestånd?
Citera
2023-10-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderst01
Någon med fräscha Fuplänkar?

Ge mig en länk till en sida där jag kan lägga upp dem, så löser jag det.
Citera
2023-10-12, 16:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Kan du precisera varför Maja ska få skadestånd?

Om det slutar med att Maja suttit häktad längre tid än det straff hon döms till innebär, så kan hon få skadestånd för den övertid hon suttit häktad. Är du så opåläst att du inte ens visste det?
Citera
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Stackars stackars Maj!a

Hoppas M får det stöd och den hjälp hon behöver nu. Hon har fått en rejäl läxa, den hårda vägen, och jag hoppas hon framöver träffar bättre vänner och kan säga nej när det behövs. Träna på att inte bara följa minsta motståndets lag, inte bara följa någon som hon vet gör fruktansvärt dåliga saker, bara för att själv få ha roligt, få behålla sin vän och blunda för allt det dåliga och obehagliga
.
M kan omöjligt dömas för mord. Finns inga bevis och det har känts fruktansvärt att en ung människa kan dömas till livstids fängelse utan ordentlig grund. Jag tror hon promenerar ut i friheten strax. Och Johanna kan sitta där hon sitter. Ju längre, desto bättre.
Citera
Medlem
Johannas advokat Sangborn: "Det finns inga försvårande omständigheter"

Hon är verkligen skamlös. Fy fan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Ge mig en länk till en sida där jag kan lägga upp dem, så löser jag det.

funkar denna?
https://gofile.io/d/K9yipj
Citera
Medlem
QUOTE=Tezz-l|86038366]Kanske svårt att själv mörda någon helt ljudlöst i ett becksvart rum . .[/quote]

Just det ja, därför var det Joh@nn@ som åstadkom ljuden/sparkarna! Hon försökte väcka "någon" t ex M@j@ för att få hjälp att lysa upp badrummet 💡💡💡 Den varianten har ingen kört med ännu 🙄
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att beteendet inte är en vuxen kvinnas är ingen förmildrande omständighet.

Ursäkta! Jag vet inte om du svarade på rätt inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in