Citat:
Ursprungligen postat av
bblues
Stackars stackars Maj!a
Nu står nog en lagom stor välkomskommitte och väntar på henne. Advokaten, några poliser och förmodligen och förhoppningsvis mamma och pappa.
Men, hon har nu under ett år fått löpa galopp bland och bli bespottad av hatare. De som utan reflektioner dömt henne på en enda människas utsaga; Johannas. Den minst trovärdiga i hela Vetlanda. Ja, hela Småland kan jag tro.
I övrigt inga bevis eller bevisstöd.
Men till vad kommer hon ut? Det blir inte helt enkelt. Hon har i sig själv begränsningar som inte gör det lättare.
Hoppas hennes skadestånd blir gigantiskt. Relativt sett i alla fall.
Denna tråd kommer leva vidare med samma uttjatade argument om hennes skuld och hennes generella uselhet.
(jag kommer lömna tråden då dom fallit den 25:e. Då Johanna får tidsbestämt. För fan vi har en värld utanför som skyms av sikten här inne)
Hoppas M får det stöd och den hjälp hon behöver nu. Hon har fått en rejäl läxa, den hårda vägen, och jag hoppas hon framöver träffar bättre vänner och kan säga nej när det behövs. Träna på att inte bara följa minsta motståndets lag, inte bara följa någon som hon vet gör fruktansvärt dåliga saker, bara för att själv få ha roligt, få behålla sin vän och blunda för allt det dåliga och obehagliga
.
M kan omöjligt dömas för mord. Finns inga bevis och det har känts fruktansvärt att en ung människa kan dömas till livstids fängelse utan ordentlig grund. Jag tror hon promenerar ut i friheten strax. Och Johanna kan sitta där hon sitter. Ju längre, desto bättre.