2023-10-12, 15:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Kan undras hur alla Maja-hatare känner det efter försvarets slutplädering?

Blir de konfunderad?
Blir de påverkade?

Eller är det hatet och de förutfattade meningarna som fortsatt gäller?

Inget hat! Men en sak är säker! Jag skulle inte vilja ha hem den tjejen som förälder
Citera
2023-10-12, 15:23
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Köpte hon inte lakanet dagen efter ?

Ja det gjorde hon.
Citera
2023-10-12, 15:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, så det tassade han runt. Jag förstår det. Johannas påstådda kringsläpande på kroppen är oerhört besvärande för Majas berättelse. Jaja, hovrätten hör ju om detta när de lyssnar på Majas förhör från Tingsrätten så det är ju ingen fördel för Maja att hennes advokat inte adresserade det och försökte komma med en förklaring.
han kom med förklaringar, så som att det var mörkt, Maja trött o lite full, Tove kan ha legat i ett hörn med nått över sig tex
Citera
2023-10-12, 15:24
Medlem
Citat:
Fruktansvärt illa om man kan göra allt det hon har gjort och bli utsläppt redan .

Det skulle förvåna mig något väldigt om hon blir utsläppt idag!
Citera
2023-10-12, 15:25
Medlem
Citat:
Fruktansvärt illa om man kan göra allt det hon har gjort och bli utsläppt redan .

Ja, med lögner som hjälpmedel.
Citera
2023-10-12, 15:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det borde inte kunna bli annat än gravfridsbrott av normalgraden, kriterierna lär inte vara uppfyllda oavsett ny lagändring.

Däremot råder det inga som helst tvivel att J som har eldat på kroppen två gånger, kommer att dömas för den allvarligare graden.
Dessutom är det J som kör ut och väljer plats.

Ja, det är svårt att se något annat i detta fallet tycker jag. Och om rätten ser något annat, så kommer det att bli väldigt intressant läsning.
Citera
2023-10-12, 15:26
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Dollarstore var dagen efter så det var inte aktuellt på mordnatten.

T var redan inlindad i ett gammalt lakan och låg på mordplatsen då J var på Dollarstore. J köpte kemisk bensin och ett lakan dagen efter och åkte sen och tände på kroppen en gång till. Det nya lakanet skulle hon väl ha hemma, antar jag.
Citera
2023-10-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det borde inte kunna bli annat än gravfridsbrott av normalgraden, kriterierna lär inte vara uppfyllda oavsett ny lagändring.

Däremot råder det inga som helst tvivel att J som har eldat på kroppen två gånger, kommer att dömas för den allvarligare graden.
Dessutom är det J som kör ut och väljer plats.

Du tror alltså att hon är på fri fot om några timmar?
Citera
2023-10-12, 15:28
Medlem
Är det denna sida man frenetiskt ska uppdatera om man vill veta ifall Maja fortsättningsvis häktas?
https://www.domstol.se/gota-hovratt/om-hovratten/aktuellt/uppmarksammade-mal/
Citera
2023-10-12, 15:30
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Är det denna sida man frenetiskt ska uppdatera om man vill veta ifall Maja fortsättningsvis häktas?
https://www.domstol.se/gota-hovratt/om-hovratten/aktuellt/uppmarksammade-mal/

Miljoner tack DanOwe 👍👍
Citera
2023-10-12, 15:30
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer det sluta med att Johannas fastställs och Majas sänks till typ gravfridsbrott vilket innebär att hon suttit av tiden för straffet och till och med får skadestånd för för långt frihetsberövande?
Citera
2023-10-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, Johanna vill man definitivt inte ha springande lös.

Maja är nog mest bara en risk om hon hamnar i fel sällskap, då hon riskerar bli ett verktyg för det felaktiga sällskapet. I övrigt förefaller hon mig tämligen harmlös.

Då får nog Maja se till att inte hamna i fel sällskap i fortsättningen. Maja kanske skulle varit mera bestämd av sig och inte rätta sig efter andra. Typ, om du inte hjälper mig då kommer detta att hända dig. Så hon måste akta sig för att bli pressad av andra personer. Man måste tyvärr vara en bestämd person så att inte andra tar övertaget av en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in