2023-10-12, 15:08
Medlem
Maja är vaken iaf

19-åringen nicker lite lätt när hennes försvarare säger att hon ska dömas för gravfridsbrott av normalgraden.
Citera
2023-10-12, 15:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
– Gällande häktning yrkar jag på att Maja ska försättas på fri fot så fort det är möjligt.

...

– Hon har haft en roll, men den har varit kraftigt begränsad. Utifrån det material ni har kan jag inte se att det når upp till ett grovt gravfridsbrott. Ligger det verkligen till straffvärde över 1 års fängelse?

Väldans vad bekant det Gillberg säger ovan känns

Så fort som möjligt.
Det är idag det. Om en liten stund.

Tänk om det blir så. Vilken överraskning. Ändå.
Citera
2023-10-12, 15:11
Medlem
Om ett par timmar vet vi om Maja, släpps idag. Rätten ska ta sig en funderare.
Citera
2023-10-12, 15:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Då kommer det att bli en pressträff inför domen. Häktningsfrågan kommer att prövas och det kommer ett beslut idag, om ett par timmar.

Sedär ja, ännu ett mycket stort kliv närmre vad jag skrivit om under en längre tid.

Jag håller tummarna för rättssäkerheten här i landet!
Citera
2023-10-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Så fort som möjligt.

Helt klart man hellre vill ha en Maja ute än Johanna Leshem Jansson ute.
Citera
2023-10-12, 15:16
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
"20-åringen påstår att Tove tagit sina händer runt 20-åringens hals och att 19-åringen då hjälper till att ta bort händerna. 19-åringens agerande är därmed en nödvändig del av 20-åringens förklaring till varför hon själv satte händerna kring Toves hals, menar Gillberg."

Där kom den som förutspåtts.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Forts.

– När Johanna berättar har Maja just ”golat” i sitt förhör. Då tänker Johanna att då jäklar ska hon få igen.
– Vi måste ifrågasätta trovärdigheten, men också tillförlitligheten som Johanna lämnat gällande Maja. Tingsrättens analys i den här delen är väldigt bristfällig. Jag tycker inte att man bemödat sig med att analysera detta korrekt. Varken i praxis eller i förhållande till det utredningen visar.
Han går i exakt samma linje som flera av oss här har gjort, men då har man blivit kallad både det ena och det andra och att man vrider o vänder saker till max för att det ska gå ihop ^^
Citera
2023-10-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Maja är vaken iaf

19-åringen nicker lite lätt när hennes försvarare säger att hon ska dömas för gravfridsbrott av normalgraden.

🫶
Citera
2023-10-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Om ett par timmar vet vi om Maja, släpps idag. Rätten ska ta sig en funderare.

Fruktansvärt illa om man kan göra allt det hon har gjort och bli utsläppt redan .
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Helt klart man hellre vill ha en Maja ute än Johanna Leshem Jansson ute.

Ja, Johanna vill man definitivt inte ha springande lös.

Maja är nog mest bara en risk om hon hamnar i fel sällskap, då hon riskerar bli ett verktyg för det felaktiga sällskapet. I övrigt förefaller hon mig tämligen harmlös.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är inget PG lägger så stor vikt vid då ingen vet var hon var då. Så här menar han:

"Det har ingen bevisverkan. Samtidigt finns det möjliga förklaringar."

Personligen har jag ingen aning.
Haha, så det tassade han runt. Jag förstår det. Johannas påstådda kringsläpande på kroppen är oerhört besvärande för Majas berättelse. Jaja, hovrätten hör ju om detta när de lyssnar på Majas förhör från Tingsrätten så det är ju ingen fördel för Maja att hennes advokat inte adresserade det och försökte komma med en förklaring.
Citera
2023-10-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Han går i exakt samma linje som flera av oss här har gjort, men då har man blivit kallad både det ena och det andra och att man vrider o vänder saker till max för att det ska gå ihop ^^

Ja han är ju anlitad för att försvara sin uppdragsgivare, och vrider och vänder allt till sin uppdragsgivares fördel.
Citera
2023-10-12, 15:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Så fort som möjligt.

Det borde inte kunna bli annat än gravfridsbrott av normalgraden, kriterierna lär inte vara uppfyllda oavsett ny lagändring.

Däremot råder det inga som helst tvivel att J som har eldat på kroppen två gånger, kommer att dömas för den allvarligare graden.
Dessutom är det J som kör ut och väljer plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in