2023-10-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Clea:

"Det är väldigt vanligt att människor direkt efter att de gjort något de ångrar gör något irrationellt. Även poliser som utsätts för udda händelser handlar irrationellt. De kan också få för sig att gömma någon de kört på eller så. Bara få undan den där kroppen och låtsas som ingenting."

Fullt ös på henne idag. Hon pratar också om att JJ kan ha betett sig som en 16-åring även om hon var 19.

"Den logiska delen av hjärnan fungerar betydligt sämre när man hamnar i en sådan här situation. Hon kan ha agerat som en 16-åring, menar Sangborn."
Finns väldigt små barn som får SiS behandling.. stämmer det ?
Citera
2023-10-12, 13:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Nu är C*lea på G, hon sågar B*rita Z*ilgs utlåtanden och menar på att hon är slarvig.
Hon påstår även att AE och IT är mer trovärdiga i sina analyser då de har mer erfarenhet

😆 ja det säger Clea! Och hon själv är ju kvalificerade att göra den bedömningen.
😂
Citera
2023-10-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Clea:

"Det är väldigt vanligt att människor direkt efter att de gjort något de ångrar gör något irrationellt. Även poliser som utsätts för udda händelser handlar irrationellt. De kan också få för sig att gömma någon de kört på eller så. Bara få undan den där kroppen och låtsas som ingenting."

Fullt ös på henne idag. Hon pratar också om att JJ kan ha betett sig som en 16-åring även om hon var 19.

"Den logiska delen av hjärnan fungerar betydligt sämre när man hamnar i en sådan här situation. Hon kan ha agerat som en 16-åring, menar Sangborn."

Undrar om det finns någon utsatt tid för hur länge Clea får hålla på och orera?
Tänker hon ta upp all tid idag också som hon gjorde i tisdags? Läste i Aftonbladet till för en stund sedan men tröttnade på att läsa hennes upprapningar.
Citera
2023-10-12, 13:54
Medlem
Mercedes avatar
"Clea Sangborn säger att det i så fall handlar om 16-års fängelse eftersom det inte finns några försvårande omständigheter."

Så pass långt ändå, trodde hon skulle yrka på max 12
Citera
2023-10-12, 13:54
Medlem
Reviewss avatar
CS: Hon kommer nu in på den så kallade "Hatsången".
– Det handlar om satir, det är en sång som inte är allvarligt menad.
Hon säger att det var längesen och att den måste ses som ett skämt.

Filen skapades så sent som 20 maj -22. Redigerades senare.
Citera
2023-10-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vilken ungdom bryr sig ett skvatt om en obäddad säng...

Sängen var ingen "förbjuden" plats, det låter som att sängen utlöste elstötar vid närkontakt.
M hade heller inte kissat i sängen, det var en nödlögn för att slippa berätta att hon hade blivit bjuden på förbjudna kakor och hallucinerat.

J medger också att M kan ha sovit där medan hon var på Donken. Att lägga sig där med ytterjacka efter skogsturen var väl inte så populärt.

Att sängen var förbjuden har både J och M vittnat om. Kompisar till J har sagt att hon är pedantiskt. Att J blir irriterad på Maja efter dumpningen och eldningen av kroppen är ett tydligt tecken på det.
Citera
2023-10-12, 13:55
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Jag tror inte att han syftar på att lakanet var taget från en bäddad säng.

Däremot har, som jag kommer ihåg det, JJ sagt att hon hämtat lakan under sängen i en låda.

Jag har sett någon bild på sängen, det jag kommer ihåg var en massa bröte som stod i den (pga renoveringen). Om det fanns något lakan/täcke i sängen kommer jag inte ihåg. Men om JJ varit så pedant som delvis framkommit... misstänker jag att hon inför renoveringen tagit bort alla sängkläder (hon sov hemma hos sin mamma under tiden).

Hon köpte ett vitt underlakan på Dollarstore och ville väl inte offra ett sprillans nytt lakan på Toves döda kropp :-( och därför fick T ett gammalt, som fanns i en låda under sängen, ja.

Märkligt hur M kunde sova i den smockfulla sängen, vilket jag inte tror att hon kan ha gjort någon längre stund. 2-sitssoffan i v-rummet hade väl varit ett bättre alternativ.
Citera
2023-10-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Finns väldigt små barn som får SiS behandling.. stämmer det ?

Ingen aning kompis. Vet knappt vad SIS är. Men Clea ville väl fokusera på att JJ:s hjärna inte är färdig än. Och jag är beredd att hålla med. Inte färdig OCH helt vrickad.
Citera
2023-10-12, 13:57
Medlem
Sexton år sade Clea! Det var min initiala gissning. Men det återstår att se.

Förhoppningsvis blir det fortsatt livstid. Johanna har förtjänat det.

Och Maja ska släppas ut i vackra Jönköping... Idag.
Citera
2023-10-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hon köpte ett vitt underlakan på Dollarstore och ville väl inte offra ett sprillans nytt lakan på Toves döda kropp :-( och därför fick T ett gammalt, som fanns i en låda under sängen, ja.

Märkligt hur M kunde sova i den smockfulla sängen, vilket jag inte tror att hon kan ha gjort någon längre stund. 2-sitssoffan i v-rummet hade väl varit ett bättre alternativ.

Dollarstore var dagen efter så det var inte aktuellt på mordnatten.
Citera
2023-10-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta

Köpte hon inte lakanet dagen efter ?
Citera
2023-10-12, 14:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Johanna döms till livstid, alternativt 18 år
Maja döms för gravfridsbrott och har suttit av tiden för straffet och kommer ha sonat sitt brott efter morgondagens förhandling, eller senast när domen faller, denna månad.

Varför anser inte du att båda kvinnorna ska dömas till livstids fängelse?

Om båda har varit delaktiga i brottet och gemensamt transporterat bort kroppen så ska de väl dela detta ansvar?

Eller menar du att det finns förmildrande omständigheter för den ena kvinnan? Är det möjligtvis för att hon är "kvinna" som du vill att hon får ett mildare straff?

Glöm inte bort att åklagaren i målet vill att båda kvinnorna ska dömas till livstids fängelse!!!!

"Åklagaren i Tove-fallet vill att båda kvinnorna ska dömas till livstids fängelse"

"Han menar att stryptaget som 20-åringen tagit runt Toves hals varit långvarigt och att hon gjort det med avsikt"

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-i-tove-fallet-20-aringens-mal-var-att-doda-tove

Du verkar inte riktigt hålla med åklagaren här, får man fråga varför?

Ibland får man intrycket att du vill att gärningspersoner slipper undan lindrigare bara för att de råkar vara kvinnor?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-10-12 kl. 14:09. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in