2023-10-11, 11:40
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Det är ju så här att om vi skall försöka att ringa in de som satt i denna bil vid Trankärr, så många som fyra personer och danska sådana enligt mig, som har med försvinnandet att göra så blir faktiskt den starkaste kandidaten för mig och person nummer fyra: JohLa , boendes på Lockerudsvägen 69.

Detta letande vid Sjöängen och insamlingsfond...det stinker. Sorry. Att han redan skulle ha gått hem från 23:00 ,då har man ju precis kommit dit ju... Nej, det blir tvivelaktigt intryck plus att han vill "täcka upp" för EA och försöka att "hjälpa" honom med att ge han någon form av alibimöjligheter. Hmm.

Alltså, de här danskarna och att de skulle vara skyldiga är en grym utpekning som strider mot ett visst koncept.

Flyttar man från ett land i norden till ett annat land i norden med ett annat språk tyder det på att man är framgångsrik, energisk och har en vilja att bygga ett bättre liv även om det blir jobbigt.

Då typ mördar man ingen tjej där. Absolut inte!

Nu råkar jag ha vetskap om att det finns tvärtom om också men då rör det sig om väldigt ensamma individer utan att gå in mer på det, så fungerade det på början av 90-talet innan man lätt kunde kolla folk på internet.

Att fyra eller tre danskar har ihjäl en tjej i Mariestad på den tiden syns ologiskt.
Senast redigerad av Greensky 2023-10-11 kl. 11:42. Anledning: undvika missförstånd
Citera
2023-10-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Självklart är min signatur en lögn ...

Jag bad dig inte att lägga ut en teori som skulle bygga "mitt antagande att PK talar sanning", utan jag bad dig att lägga ut en teori som bygger på att du menar att PK ljuger. Hur skulle han ha hunnit? Hur skulle det ha gått till? Förklara. Alla väntar.

Jo, det är mycket svårt att "plantera för en, två eller flera fulla människor att man varit där en viss tid, de har helt enkelt ingen koll", eftersom PK tillsammans med just de två andra personerna intervjuades i TSL av Bj*örn J*ansson. Det är din våta dröm att de andra två skulle ha ställt upp i tidningen utan att kunna styrka/minnas vad som hände efter det att Stadt hade stängt.

Så fort du har presenterat din teori, ska jag svara på din fråga. Men tills dess att du svarar, är jag klar här.
Ja och här är ett bevis:
- Du registrerade dig 2016

A. 2019 skrev du detta:
Citat:
Jag kan inte heller hitta det som du efterfrågar nu, men jag vet att jag har läst det. Det är för övrigt många genom åren som har framfört att de inte kan hitta information via sökfunktionen trots att de vet att informationen har stått att läsa.

Angående "Gatsten" så fick jag intrycket att den personens inlägg kändes seriösa, tillsammans med inlägg från Lalajlaj, rattugglan och en handfull andra användare. Det mest intressanta med "Gatsten" var att han/hon tog upp vittnen som dittills hade varit helt okända. Jag har inte sett någon anledning att ifrågasätta informationen, men kanske att jag ska läsa igenom inläggen igen.

Nej, jag har inte varit i kontakt med "Hanna". Däremot vet jag några som har pratat med henne (alltså på typ på Ica och i andra sammanhang) och som jag i min tur har pratat med, så det är nog inte osannolikt att jag kan blanda ihop "vem som sade vad", så att säga.

B. 2023 januari skrev du detta:
Citat:
Din ständigt dryga ton mot mig gör att jag inte har svarat. Men jag ska göra ett undantag från min policy: Jag pratade med "Hanna" första gången redan tidigt i början av 2000-talet (en bra tid innan det hade gått tio efter försvinnandet). Därefter har jag pratat med henne ytterligare två gånger, den senaste gången strax innan jag registrerade mig. Din källa vet att han/hon kan lita på mig, men av försiktighetsskäl (läs anonymitetsskäl) är jag medvetet ibland lite "otydlig" med vissa uppgifter - otydlig på ett sådant sätt att det givetvis inte på något sätt är till men för mottagaren. Din källa får mer än gärna kontakta mig i PM i frågan om han/hon tycker sig behöva det (vilket jag inte tror). (Men jag har en känsla av att jag har PM:at med den personen ett antal gånger redan.)

2019 påstår du att du inte pratat med "Hanna", tidigare i år medgav att du parat med henne till och med innan du registrerade dig.

Ljög du vid A, eller B? båda kan inte vara sanna
Oavsett vilket har du ljugit, därför är din "signatur" en lögn

Då ska vi inte prata om hur det gick till när du byggde upp fabrikationen att PU erkänt rivsår. Men det kanske blir en annan dag.

Jag tycker det är dags att du förklarar ett och annat.
1. Varför har du smugit omkring i området flera gånger, det är ju inte ovanligt att en gm kommer tillbaks till platsen för sina brott, vad är din förklaring?
2. Hur kommer det sig att du kontaktat ett flertal vittnen? Är du rädd att de vet något du vill dölja? eller har du försökt plantera in "minnen"/osäkerhet?
Citera
2023-10-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja och här är ett bevis:

Vilken rovfågelns signatur?. Det står inget i samband med hens meddelande, som det gör hos en del andra.
Citera
2023-10-11, 20:16
Bannlyst
Citat:
Det är precis det som jag har frågat: Hur DisappointedTuna menar att PK skulle ha hunnit vara gärningsmannen och hur det skulle ha gått till. Bara skippa det där löjliga kompisrövslicket.

Ok, jag skulle inte leva upp till mina "höga tankar om mig själv". Du känner mig, alltså? Knappast.

Min fetning: Läs min användarsignatur. Jag fabricerar inte.

Jag har aldrig nämnt något om e-post. Snacka om att fabricera ...

Fast du känner till att PK varit farlig för kvinnor tidigare va ?
Citera
2023-10-11, 22:18
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Alltså, de här danskarna och att de skulle vara skyldiga är en grym utpekning som strider mot ett visst koncept.

Flyttar man från ett land i norden till ett annat land i norden med ett annat språk tyder det på att man är framgångsrik, energisk och har en vilja att bygga ett bättre liv även om det blir jobbigt.

Då typ mördar man ingen tjej där. Absolut inte!

Nu råkar jag ha vetskap om att det finns tvärtom om också men då rör det sig om väldigt ensamma individer utan att gå in mer på det, så fungerade det på början av 90-talet innan man lätt kunde kolla folk på internet.

Att fyra eller tre danskar har ihjäl en tjej i Mariestad på den tiden syns ologiskt.

Ja, nu var det kanske inte så som var fallet med dessa danskar. Inte i alla fall ErAn och PN som båda kom med ett missbruksproblem redan från hemlandet, PN hade inget körkort t e x . Det var lätt att få jobb på E-lux, dessa tog chansen då. Visst bör de haft ett visst driv för detta och vilja till en förändring.

Jag har sett på deras Facebook och de är svårt att tro att de skulle ha varit inblandade för de lever som helt vanliga svenssons. Det är lite surrealistiskt att tänka sig de som inblandade faktiskt när man ser dem då idag. Frågan är då hur dessa mördare oavsett vilka de var, skulle leva idag då de som då aldrig blev hittade nånsin ? Skulle de stuckit ut och kanske åkt fast för liknade brott ? Eller skulle de fortsatt sina liv och levt på lagligt, som vanligt ? Om de var flera invigda i denna hemlighet kanske det blev en ofrånkomlig kollektiv skuld där ingen av dem kanske ansåg sig vara ensam skyldig till detta och det på så sätt blev lättare att bära, samt att viljan att bära ansvaret för själva dådet samtidigt kollektivt sett försvagas ?

En sorts sammanbunden gängmentalitet, om en åker fast/börjar snacka så ryker hela bunten. Nu var det så att ErAn faktiskt åkte fast men det föll sig så märkligt att vittnet som pekat ut honom ändå hade hittat på att han sett honom plocka upp Helena utanför Stadt. Där faller åklagarens fall ihop, detta trots då Polisens gedigna utredningsarbete gällande ErAn, med förhör och dylikt.

Hela detta förlopp med hur detta brott gick till med att man stannar bilen vid skogsstigen vid Ekuddenvägen Helena går ur bilen eller påträffas där, brottet händer , bilen kör fram och vänder vid Bäcken kör in mot stan och vad jag tror passerar Lockerudsvittnet vid Mariegärdesväg åker ner till Bråtenvägen 70 via cykelvägar med möjligt bilbyte. Man kommer tillbaka till brottsplatsen igen och kör lugnt in på cykelvägen igen till lekplatsen och lastar in kroppen och åker och gömmer den. Hela denna procedur tyder på en kallhamrad kyla.

Man gömmer sedan kroppen permanent utan att den nånsin hittas och ingen läcker något om denna händelse. Allt detta tyder på att dessa personer inte har drabbats av någon panik, ångest eller enormt dåligt samvete. Inte ett jävla dugg faktiskt. Därför tror jag också dessa personer som har gjort detta, som inte sagt något om denna händelse också har levt på med sina liv ungefär som ingenting har hänt precis som vanligt. Man kanske kunde "intala sig" att det var en olycka som hände och det faktiskt var Helena själv som orsakade denna plötsliga ilska hos dem för att detta kunde hända, förslagsvis. Man hade inte någon lust att få sina liv förstörda för detta med fängelse och all annan skam, därför skulle inga spår efter Helena eller sanningen om själva brottet få komma i dagen.
Citera
2023-10-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Vilken rovfågelns signatur?. Det står inget i samband med hens meddelande, som det gör hos en del andra.
Jo i inloggat läge, i alla fall på vissa enheter

Citat:
Jag söker fakta. Jag hittar aldrig på eller fabricerar. Jag bygger mina inlägg på sådant som är känt via media eller andra kanaler, och jag söker alltid stöd i tillämplig lagstiftning, forskning, vetenskap eller likvärdiga källor. När jag spekulerar är jag tydlig med det. För mig är heder och ärlighet A och O.
Vilket är hyckleri, gå tillbaks och läst trixandet med PUs påstådda rivsår som gick från att handla om att han medgett gått igenom ett buskage där saker som PK påstått till att betyda att PU erkänt allt som PK påstod, dvs fabricerat det hela
Citera
2023-10-12, 03:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraboo
Fast du känner till att PK varit farlig för kvinnor tidigare va ?

Det är irrelevant i det specifika sammanhanget. DisappointedTuna skrev att det lika gärna kan vara PK som är gärningsmannen - ja, han fann det till och med troligare (än att skulle ha varit PU, antar jag att han menar) - och då frågade jag om hur hans teori ser ut eftersom PK av allt som är känt har alibi från stadsparken precis efter det att Stadt hade stängt. PK figurerar också i en tidningsartikel i TSL med två vänner några dagar efter försvinnandet, i vilken de tre berättar om händelsen med invandrarna. Jag har svårt att se hur PK skulle ha kunnat vara gärningsmannen utifrån just de parametrarna. Av den anledningen ställde jag två mycket enkla frågor till DisappointedTuna som han vägrar att svara på. (Jag frågade först, så han ska givetvis svara först.) Frågarna var hur DisappointedTuna menar att PK skulle ha hunnit vara gärningsmannen, och hur DisappointedTuna menar att det skulle ha gått till. Svar har märkligt nog uteblivit.

Oavsett vem och hur PK var, känns det osannolikt att han skulle vara gärningsmannen utifrån innehållet i stycket ovan, men självklart kan jag inte veta det. Jag har flera gånger varit mycket tydlig med att ifrågasätta om PK har sagt allt. Jag har tydligt ventilerat min farhåga om att han skulle ha kunnat utelämna viss information. Det faktum att PK kan ha väntat så länge som till 1997 innan han kontaktade polisen, kan tyda på att han var rädd för lagen om brott mot griftefriden - som preskriberades just 1997. Jag utesluter inte att PK skulle ha kunnat vara inblandad i eftermälet.

Jag kan passa på att igen flika in att jag vet att PN och PU ofta besökte samma gym samtidigt. De bör som minst (egentligen måste) ha känt till varandra. Det lustiga var att PU sin vana trogen först förnekade att han hade varit på något annat gym "än sitt eget", för att sedan - efter mitt inlägg - tillstå att han "en gång" hade varit på Vadsbo gym med en kompis. Tja, PU håller stilen.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-10-12 kl. 03:06.
Citera
2023-10-12, 03:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja och här är ett bevis:
- Du registrerade dig 2016

A. 2019 skrev du detta:

B. 2023 januari skrev du detta:

2019 påstår du att du inte pratat med "Hanna", tidigare i år medgav att du parat med henne till och med innan du registrerade dig.

Ljög du vid A, eller B? båda kan inte vara sanna

Då ska vi inte prata om hur det gick till när du byggde upp fabrikationen att PU erkänt rivsår. Men det kanske blir en annan dag.

Jag tycker det är dags att du förklarar ett och annat.
1. Varför har du smugit omkring i området flera gånger, det är ju inte ovanligt att en gm kommer tillbaks till platsen för sina brott, vad är din förklaring?
2. Hur kommer det sig att du kontaktat ett flertal vittnen? Är du rädd att de vet något du vill dölja? eller har du försökt plantera in "minnen"/osäkerhet?

Jag gör ett undantag till den som registrerade sig precis efter det att radiodokumentären hade sänts.

Jag har redan blivit konfronterad med detta - och jag har också kommenterat det. Egentligen borde du få leta fram det själv, men jag ska hjälpa dig.

Det där blev mycket riktigt inte bra, men just då - 2019 - hade jag skäl att skriva som jag gjorde. Med tiden ändrade sig förutsättningarna och jag insåg att jag lika gärna kunde säga som det var. Men du verkar inte fatta att det inte var att "ljuga" i ordets rätta mening. Jag har till och med fått stöd i tråden för min försiktiga approach. Dessutom led inte tråden någon skada. Du får lära dig att hålla isär saker och ting. Men jag kunde ha varit rakare från början, absolut.

I övrigt resonerar du inte lite konstigt. På fråga ett har jag flera gånger förklarat varför jag har besökt platsen flera gånger. Och här är jag i gott sällskap av ajnoshort, IB03, Judaland med flera. Men det klart, vi är väl alla inblandade ...

När det sedan gäller att kontakta vittnen, så är jag inte ensam om det heller. Jag antar att du kallar också ReimerDenYngre för lögnare, "inblandad", "rädd att de vet något" som Reimer "vill dölja"? Kanske vill också Reimer "plantera in minnen/osäkerhet" 31 år senare? Och vad gör du med Prinzezzan - hon som har pratat med många personer som figurerar här i tråden (dock inte vittnen, vad jag förstår)? Är också hon inblandad i försvinnandet?
Seriöst: Varför skulle någon som var inblandad springa omkring i området samt försöka "påverka vittnen" 31 år senare?

Vi är helt enkelt några användare i tråden som vill försöka försäkra oss om att polisen inte har missat något. Själv skakade jag fram det nya vittnet som såg en bil på cykelvägen runt 23:30 - ett vittne som inte hade varit i kontakt med polisen. Jag såg till att det vittnet blev känt för Peter Thylén på Kalla fall. Men det klart: Vad bevisar det? Jag hittar väl bara på. Det blir väl med dig om mig som med Pudelfrillan om Prinzezzan: Utan "fotobevis" är vi lögnare.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-10-12 kl. 04:22.
Citera
2023-10-12, 03:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har sett på deras Facebook och de är svårt att tro att de skulle ha varit inblandade för de lever som helt vanliga svenssons. Det är lite surrealistiskt att tänka sig de som inblandade faktiskt när man ser dem då idag.

/.../

Man gömmer sedan kroppen permanent utan att den nånsin hittas och ingen läcker något om denna händelse. Allt detta tyder på att dessa personer inte har drabbats av någon panik, ångest eller enormt dåligt samvete. Inte ett jävla dugg faktiskt. Därför tror jag också dessa personer som har gjort detta, som inte sagt något om denna händelse också har levt på med sina liv ungefär som ingenting har hänt precis som vanligt. Man kanske kunde "intala sig" att det var en olycka som hände och det faktiskt var Helena själv som orsakade denna plötsliga ilska hos dem för att detta kunde hända, förslagsvis. Man hade inte någon lust att få sina liv förstörda för detta med fängelse och all annan skam, därför skulle inga spår efter Helena eller sanningen om själva brottet få komma i dagen.

Första stycket: Jag får helt andra tankar när jag ser dem. Jag tycker inte att de ser vare sig trevliga eller sympatiska ut. Du själv skrev att de skulle ha varit hårda på tjejer. Gäller det än?

Andra stycket: Jag tror tvärt om. Jag tror att de som gjorde det här visst har plågats under åren, men självklart mer i början. En sådan här händelse lämnar spår.

Jag postade för några sidor sedan detta av rattugglan: "NMB SE JF KL DL RL NF UL
En utav dessa ska enligt uppgift ha ett ganska stort ok som tynger samvetet och som personen plågats av i många år nu."

Och jag postade i samma inlägg detta av Prinzezzan: "Jag skulle säga att - åtminstone - två av dessa har uppgifter som borde lämnas vidare och som - med hänvisning till Badboys fråga - borde höras av polis om detta." (Och här syftar Prinzezzan på samma initialer, alltså NMB SE JF KL DL RL NF UL.)

Det här måste inte betyda att någon av de nämnda är gärningsmannen, men det kan betyda att någon/några av dem vet saker som tynger dem.
Citera
2023-10-12, 05:35
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja, nu var det kanske inte så som var fallet med dessa danskar. Inte i alla fall ErAn och PN som båda kom med ett missbruksproblem redan från hemlandet, PN hade inget körkort t e x . Det var lätt att få jobb på E-lux, dessa tog chansen då. Visst bör de haft ett visst driv för detta och vilja till en förändring.

Jag har sett på deras Facebook och de är svårt att tro att de skulle ha varit inblandade för de lever som helt vanliga svenssons. Det är lite surrealistiskt att tänka sig de som inblandade faktiskt när man ser dem då idag. Frågan är då hur dessa mördare oavsett vilka de var, skulle leva idag då de som då aldrig blev hittade nånsin ? Skulle de stuckit ut och kanske åkt fast för liknade brott ? Eller skulle de fortsatt sina liv och levt på lagligt, som vanligt ? Om de var flera invigda i denna hemlighet kanske det blev en ofrånkomlig kollektiv skuld där ingen av dem kanske ansåg sig vara ensam skyldig till detta och det på så sätt blev lättare att bära, samt att viljan att bära ansvaret för själva dådet samtidigt kollektivt sett försvagas ?

En sorts sammanbunden gängmentalitet, om en åker fast/börjar snacka så ryker hela bunten. Nu var det så att ErAn faktiskt åkte fast men det föll sig så märkligt att vittnet som pekat ut honom ändå hade hittat på att han sett honom plocka upp Helena utanför Stadt. Där faller åklagarens fall ihop, detta trots då Polisens gedigna utredningsarbete gällande ErAn, med förhör och dylikt.

Hela detta förlopp med hur detta brott gick till med att man stannar bilen vid skogsstigen vid Ekuddenvägen Helena går ur bilen eller påträffas där, brottet händer , bilen kör fram och vänder vid Bäcken kör in mot stan och vad jag tror passerar Lockerudsvittnet vid Mariegärdesväg åker ner till Bråtenvägen 70 via cykelvägar med möjligt bilbyte. Man kommer tillbaka till brottsplatsen igen och kör lugnt in på cykelvägen igen till lekplatsen och lastar in kroppen och åker och gömmer den. Hela denna procedur tyder på en kallhamrad kyla.

Det sjuka är att när ErAn satt anhållen och häktad 1992 borde polisen hur lätt som helst sprängt hans uppgift om att han kollade på video när Helena försvann, ifall han nu var inblandad. Likaså med danmarksresan..

Grannar, kompisar, folk på stan, arbetskamrater etc... Någon eller några borde sett honom eller hans bil ute på stan om han nu var ute och körde.
Skulle man kunna belägga honom med en sådan lögnaktig uppgift borde man lätt kunnat knäcka honom och få fram sanningen även om det falska vittnet tog tillbaks sina uppgifter, särskilt som ErAn förmodligen bara körde bilen.

Men men...förhörsledaren var kanske helt dum i huvudet, eller mer korkad än vad jag kan föreställa mig i min vildaste fantasi.
Citera
2023-10-12, 08:48
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Första stycket: Jag får helt andra tankar när jag ser dem. Jag tycker inte att de ser vare sig trevliga eller sympatiska ut. Du själv skrev att de skulle ha varit hårda på tjejer. Gäller det än?

Andra stycket: Jag tror tvärt om. Jag tror att de som gjorde det här visst har plågats under åren, men självklart mer i början. En sådan här händelse lämnar spår.

Jag postade för några sidor sedan detta av rattugglan: "NMB SE JF KL DL RL NF UL
En utav dessa ska enligt uppgift ha ett ganska stort ok som tynger samvetet och som personen plågats av i många år nu."

Och jag postade i samma inlägg detta av Prinzezzan: "Jag skulle säga att - åtminstone - två av dessa har uppgifter som borde lämnas vidare och som - med hänvisning till Badboys fråga - borde höras av polis om detta." (Och här syftar Prinzezzan på samma initialer, alltså NMB SE JF KL DL RL NF UL.)

Det här måste inte betyda att någon av de nämnda är gärningsmannen, men det kan betyda att någon/några av dem vet saker som tynger dem.

Ja, du har nog rätt i det att de kanske inte ser så fantastiskt sympatiska ut snarare motsatsen då faktiskt. Jag ville försöka hålla ner det lite och försöka vara mer "objektiv" i detta. Att försöka att linda in det med dessa har jag för övrigt förbenat svårt för som sagt... Nej, ErAn och PN i alla fall ser mindre sympatiska ut den synen träffas man av, sedan kan de säkert vara trevliga emellanåt. Brodern Ol*e är ju lik ErAn till utseendet, liten till växten och stora ögon...he he. inget brott givetvis.

De var nog rätt så heta på tjejer vid den tiden 1992, det betvivlar jag definitivt inte. De båda ErAn och PN verkade också haft en stadig tillgång på flickvänner dessutom, ingen brist på det.

Det bör vara annorlunda nu givetvis, då båda har stadgat sig sen lång tid tillbaka.
Citera
2023-10-12, 09:19
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det sjuka är att när ErAn satt anhållen och häktad 1992 borde polisen hur lätt som helst sprängt hans uppgift om att han kollade på video när Helena försvann, ifall han nu var inblandad. Likaså med danmarksresan..

Grannar, kompisar, folk på stan, arbetskamrater etc... Någon eller några borde sett honom eller hans bil ute på stan om han nu var ute och körde.
Skulle man kunna belägga honom med en sådan lögnaktig uppgift borde man lätt kunnat knäcka honom och få fram sanningen även om det falska vittnet tog tillbaks sina uppgifter, särskilt som ErAn förmodligen bara körde bilen.

Men men...förhörsledaren var kanske helt dum i huvudet, eller mer korkad än vad jag kan föreställa mig i min vildaste fantasi.

Ja, först minns han ingenting alls, sedan nämner att han kommer ihåg detta videotittande så detaljerat även i tid hemma i sin lägenhet. Han bör då för det första kunnat visa upp ett videoband som räcker till för dessa filmer, inspelat med LongPlay då.

Vad gäller Danmarksresan så nämnde han nog den inte alls den för Polisen, till dem sade han nog bara att han var hemma sjuk i sin lägenhet. Detta med Danmarksresan slank ur honom mycket senare när han pratat med Lotte under 2020-2021 cirkus, han sade alltför mycket till henne, bekväm med en jämnårig danska...Detta måste ha slagit honom senare att tabbade sig rejält. Som lögnare har han även inte tillräcklig disciplin heller för att komma ihåg rätt filmer, då han ordagrant säger till henne: "Jag kunde ju inte haft någonting med det att göra för jag var ju hemma och såg på "Döden på Larvfötter".

Han var ju svarttaxichaufför på helger till och från Stadt och Restaurang/discotek Hembygden. Tänk bara på det faktum att: Hur många hade sett Helena ? Gåendes över torget , ja det bör vara helt klart. Gåendes med en man på Österlånggatan, ja det tycker jag också är högst sannolikt. Sedan blir det mer tunnsått med folk som sett Helena. På bron ? Kanske eller kanske inte, svårt.

Åklagaren Marianne Alden sade att Mariestadspolien gjort ett mycket gott arbete, och det hade de nog gjort när de t e x låter ErAn snacka i förhören ,gör han ju bort sig på egen hand, ett mönster som följer honom även senare med intervjun med Lotte. Alden säger vidare i P4-dok. att det är nu det verkliga arbete börjar, alltså forma åtalet. När huvudvittnet AnLa tar tillbaka sitt vittnesmål och att han hittat på alltsammans undermineras detta åtal totalt, de har inget konkret längre som kan fälla ErAn,de väljer att släppa honom. MEN det fortsätter att misstänka honom ända tills 19930329. Det säger något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in