2023-10-12, 01:48
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
En sak som är lite halv spännande med det klippet är:

Titta på t.ex 0:34 Vad har bilen för färg?
Vad har bilen för färg resten av klippet?

Inte samma bil

Och hur relevant är det? Klippet hade räckt även om det bara var 30 sekunder. Poängen kvarstår.
Citera
2023-10-12, 01:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
och de som dödade bebisar fick???
hmmm just det ja

Han sköt inte en 5 åring utan en terrorist
men straffad blev han

Kallar inte 12månader för ett straff... när man mördar en oskadliggjord fiende...

Vilka döda bebisar? Har du bevis för mördade bebisar?

Eller ska vi kolla hur många israeliska soldater som kommer åtalas för deras massmord på palestinska barn och bebisar just nu?

Jag tror siffran kommer landa på hela 0
Citera
2023-10-12, 01:49
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Om du nu håller på den starkaste så antar jag att du håller på Israel.

Självfallet, men nu vill jag att kriget ska hålla tills båda förintar varandra. Så kanske kan Italien ta över området? Så blir historien mer rätt om vi säger så.
Citera
2023-10-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Hälsa polarna att det är en dum idé och bjebba med Israel just nu. De är lite sura.

Mer än 5 dagar och striderna inne i Israel pågår, och Israel har inte fått fullt kontroll över sina områden runt Gaza. Israel är helt splittrad inifrån (judarna är alltid splittrade i och för sig). Väst är inte förenad i sin tur som tidigare, Ryssland är mycket mer åt Palestiniernas sida denna gång och de vill att USA går i direkt krig mot Iran. De 250 miljoner muslimer som omger Israel har en toleransgräns, redan nu är läget väldigt spänt, och de jävla regeringar som styr kommer att kollapsa. Egentligen Israel är en död nation deras närvaro är beroende på regimen i mellanöstern. USA och Väst är 1000 mil bort. Tänk bara att allt som hände orsakades av 1000 soldater av Hamas. Tänk hur skulle se ut om 100,000 liknande soldater från varje arabländer gör samma sak? Hade jag varit jude då skulle jag absolut inte bo i Israel.
Citera
2023-10-12, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Och hur relevant är det? Klippet hade räckt även om det bara var 30 sekunder. Poängen kvarstår.

Håller visserligen med..men det är ändå lite spännande att det är 3 bilar och inte 1 som klippet visar
Citera
2023-10-12, 01:54
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Regimkupp eller revolution är en sak.
Att genomföra protester är dock inte omöjligt och borde vara förväntat av de som vill visa sitt missnöje, framförallt när det gäller liv eller död. HAMAS har dragit in Gaza i flera krig tidigare då de sedan gömmer sig bland civilbefolkningen som därför blir drabbade. Det borde inte heller vara svårt för Gaza-borna att organisera sig med tanke på densiteten.

Sluta vara sån jävla fitta när du diskuterar. Din partiskhet lyser jävligt starkt just nu. Svenskar ska alltid se invandrare som offer och Palestinierna är världsmästare på att skrika högst.
Bufucking Huh! Svårt att fokusera på två konflikter utan att börja tvivla på dig själv?

Ska du nu berätta för mig vad jag tycker och tänker, vilken sida jag stödjer och bla bla bla?

Om vi tillsammans lever du och jag som bröder i Gaza, vi får allt som kommer in kontrollerat av Israel, när vi går ut måste vi gå genom checkpionts, det är alltid brist på mat, våra mammor är alltid trötta och oroliga, vi vet att om en Israelisk soldat ser oss med vapen är vi döda. Det finns inga vapen i Gaza som inte kommer från Hamas som får dom illegalt. Går du emot Hamas dödar dom dig. Många vi känner som var normala människor har gått med Hamas i kampen efter att deras barn dött i attacker från Israel som sades riktas mot Hamas men egentligen slog ner i ett vanligt sovrum.
Livet är, mörkt.

Men du sitter här i Sverige bakom en skärm och tycker det är viktigare att visa världen att jag är ett RyzZTroll eller en MusLim
Citera
2023-10-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det kanske är hårt att skjuta de som gav upp men det är inte olagligt så vitt jag kommer ihåg rätt. De har ju själva lagt ut filmen på detta så inget de försökt dölja.

Det har varit samma tjat i en annan konflikts tråd och det är samma försök att så tvivel på att man inte kan lita på någon sida. Man får helt enkelt använda sitt sunda förnuft.

Det är olagligt enligt krigets lagar att skjuta eller skada en soldat som gett upp stridandet.
Men jag skulle inte tro att det nödvändigtvis är applicerbart på Hamas som inte är en reguljär arme, tillhörande ett självständigt land. Alle de stridande hade heller inte uniformer, och det är svårt att veta vilka grupper de tillhörde. Det finns flera grupper på Gazaremsan.

Jag tror ryssarna resonerat liknande angående de som tillhör för ex. Azovbataljonen. De får avrättas. Men inte Ukrainska soldater tillhörande reguljära armen.

Det spelar heller ingen roll att de sköt dem, min poäng var just att du förmodligen inte kommer att se de bilderna i västerländsk media. Men att samma medier som visar bilder på Ryska soldater som skjuter eller skadar ukrainska soldater som gett upp, inte visar bilder på Ukrainska soldater som skjuter ryska krigsfångar. Av samma anledning kommer dessa medier inte heller att visa när Israeliska soldater avrättar dessa människor som redan gett upp och klätt av sig kläderna, lagt sig på backen och följt order.

Detta har pågått ganska länge. De brukar skjuta dem i benen eller underkroppen ibland. Så väntar de bara tills de förblöder. Ambulansen kan stå 20m bort men personalen släpps inte fram förns de är säker att personen i fråga är död.

Om vi hade haft neutrala medier, så hade dessa bilder visats under samma premisser som alla andra bilder.

Och min poäng är att den palestinska sidan har mycket svag mediemakt. Så den delen av krigsföringen som pågår i medier kan de inte vinna annat än lokalt där de har etablerade medier.

I resten av världen får vi ett mycket vridet perspektiv av alla händelser, för att den ena sidans krigsbrott förstärks och den andra sidans kanske helt suddas ut. "lying by omission"

Just denna gång tror jag Israelerna kommer jobba MYCKET hårt med medieperspektivet.
Jag kan läsa från hur de svenska medierna skriver om konflikten att för exempel SVT har ändrat linje radikalt i sin rapportering om Gaza och Israel.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hamas-israel-fyra-falska-klipp-pastaenden-sprids-i-sociala-medier-sant

Svt rapporterar inte om mediapropagandan runt containrarna med "israeliska brända lik" eller avrättningarna. Vi får se hur det blir med de mördade bäbisarna.

Svt försöker nyansera och lyfta fram en typ av röster som sällan hörs:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-palestinaaktivisten-judar-har-mina-djupaste-sympatier

https://en.wikipedia.org/wiki/Lie#:~:text=Lying%20by%20omission%2C%20also%20know n,to%20correct%20pre-existing%20misconceptions.
Lying by omission, also known as a continuing misrepresentation or quote mining, occurs when an important fact is left out in order to foster a misconception. Lying by omission includes the failure to correct pre-existing misconceptions. For example, when the seller of a car declares it has been serviced regularly, but does not mention that a fault was reported during the last service, the seller lies by omission. It may be compared to dissimulation. An omission is when a person tells most of the truth, but leaves out a few key facts that therefore, completely obscures the truth.[12]
Senast redigerad av fotonreflex 2023-10-12 kl. 02:05.
Citera
2023-10-12, 01:56
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Mer än 5 dagar och striderna inne i Israel pågår, och Israel har inte fått fullt kontroll över sina områden runt Gaza. Israel är helt splittrad inifrån (judarna är alltid splittrade i och för sig). Väst är inte förenad i sin tur som tidigare, Ryssland är mycket mer åt Palestiniernas sida denna gång och de vill att USA går i direkt krig mot Iran. De 250 miljoner muslimer som omger Israel har en toleransgräns, redan nu är läget väldigt spänt, och de jävla regeringar som styr kommer att kollapsa. Egentligen Israel är en död nation deras närvaro är beroende på regimen i mellanöstern. USA och Väst är 1000 mil bort. Tänk bara att allt som hände orsakades av 1000 soldater av Hamas. Tänk hur skulle se ut om 100,000 liknande soldater från varje arabländer gör samma sak? Hade jag varit jude då skulle jag absolut inte bo i Israel.

Israel har kärnvapen, ingen kan invadera landet i en storskala. Sedan så måste Europa hjälpa till Israel vid nöd annars använder de sina kärnvapen mot oss som vi har hört i deras "Samson option".

https://mwi.westpoint.edu/israel-samson-option-interconnected-world/
Citera
2023-10-12, 01:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej men du vet att de hade bott som bönder i hyddor.

Det finns bättre argument.

Klart det finns bättre argument...

Om det stämmer att Hamas mördat barn så är det skamligt... samtidigt så har Israel mördat palestinska barn väldigt länge nu utan massa snyft reportage om det...

Men som alltid tråkigt med barn som blir offer i krig det.
Citera
Medlem
Citat:
Precis. Det var precis det jag ville få fram.
Därför är de inte så oskyldiga som folk försöker framställa dem som. De var totalt med på noterna när det gick bra för dem i lördags.
Jag tror inte många stöder dödandet av civila, men jag tror samtidigt det är orimligt att de skulle förväntas ta ockupanternas sida. Jag ser det lite som att vi har det ned huliganer i fotboll. De flesta tar sida för egna lagets huliganer trots att de samt7digt kan vara ganska oskyldiga barnfamiljer själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja, vi märker det med all önskvärd tydlighet här i Sverige, särskilt den senaste tiden med alla illdåd ni utför mot oskyldiga svenskar.

Religösa muslimer har inget med kriminalitet att göra. Vi avskyr kriminella människor. Vill du veta vad jag menar med Muhammeds soldater gå in och läs och om Slaget vid Mohács.
Citera
2023-10-12, 02:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Bufucking Huh! Svårt att fokusera på två konflikter utan att börja tvivla på dig själv?

Ska du nu berätta för mig vad jag tycker och tänker, vilken sida jag stödjer och bla bla bla?

Om vi tillsammans lever du och jag som bröder i Gaza, vi får allt som kommer in kontrollerat av Israel, när vi går ut måste vi gå genom checkpionts, det är alltid brist på mat, våra mammor är alltid trötta och oroliga, vi vet att om en Israelisk soldat ser oss med vapen är vi döda. Det finns inga vapen i Gaza som inte kommer från Hamas som får dom illegalt. Går du emot Hamas dödar dom dig. Många vi känner som var normala människor har gått med Hamas i kampen efter att deras barn dött i attacker från Israel som sades riktas mot Hamas men egentligen slog ner i ett vanligt sovrum.
Livet är, mörkt.

Men du sitter här i Sverige bakom en skärm och tycker det är viktigare att visa världen att jag är ett RyzZTroll eller en MusLim

Varför skulle ni som fredliga kafebesökare ha vapen på er?

Du gav upp hela er mentalitet där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in