2023-10-09, 09:01
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Riktiga kristna ser judarna som sina bröder, ni fake-kristna vurmar för muslimer och islamister.
Korrekt.
Citera
2023-10-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Nu har palestinierna skitit under blå skåpet.
Inte ens Allah kan rädda dem nu
Jojojo
Användaren RemExp1 har delat information här i tråden att där är minst 1 miljon muslimer på väg ner till Gaza för att delta i krossandet av Israel!!!!

Jag vet inte om Rondellhunden Allah men ALLA går ju dock inte på propaganda maskinen med en handfull användare här i tråden spyr ur sig, det är närmast komiskt hur samma fraser och floskler spys ut, man svarar med samma floskler och fraser vad man än frågar eller undrar, man skulle nästan kunna misstänka en urkass bot. En del användare har hållit på ett dygn utan uppehåll, man skulle kunna misstänka skiftgång eller tjack .
Citera
Medlem
Att folket i Gaza använder våld är inte konstigt då de i princip är inlåsta av Israel.
Det är som Nordkorea, fast i Nordkorea är det den egna regimen som har gjort landet till ett fängelse. I Gaza så är det en främmande makt som har bestämt att ingen får resa ut eller in från området.
Hur de kan få in stora mängder vapen är en gåta. Man kan nog misstänka att Israel låter det ske för att sedan få en anledning att slå tillbaka. Israels mål måste vara att en gång få bort alla palestinier från området.
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Meeen, på riktigt?
Har man flyktingläger för sina egna medborgare i sitt eget land?

Varför?

Är det därför bidragsturism är så eftertraktat av muslimer?
Vid motgång, skyll på nån annan och låt nån annan fixa det. Bo i läger eller betald av staten i valfri förort.

Om Israel väljer att varna inför anfall så får man tyvärr se till att vara borta från sitt hem hur tråkigt det än kan låta.
Baksidan blir ju att hamas soldater OCKSÅ utrymmer såklart.

Sätt dig en stund och fundera om varför det finns flyktingar i Palestina.

Okej, om jag varnar dig först och spränger din port eller dörr sen det är alltså acceptabelt? Jag varnade först och sprängde sen. Nu har man alltså varnat hela Gaza och det är alltså ok då att spränga allt som står i vägen?
Citera
2023-10-09, 09:05
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att folket i Gaza använder våld är inte konstigt då de i princip är inlåsta av Israel.
Det är som Nordkorea, fast i Nordkorea är det den egna regimen som har gjort landet till ett fängelse. I Gaza så är det en främmande makt som har bestämt att ingen får resa ut eller in från området.
Hur de kan få in stora mängder vapen är en gåta. Man kan nog misstänka att Israel låter det ske för att sedan få en anledning att slå tillbaka. Israels mål måste vara att en gång få bort alla palestinier från området.
Är det inte konstigt att man mördar civila? Exempelvis de 260 döda kropparna man hittade på musikfestivalen?
Citera
2023-10-09, 09:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Riktiga kristna ser judarna som sina bröder, ni fake-kristna vurmar för muslimer och islamister.
Nej

Jag sa ju åt dig att inte gå in i en diskussion du inte förstår. Gud har förbjudit Israel att blanda blod med kaananiterna, någonting som Edom gjorde. Allt finns i Bibeln för den intresserade!

Edom konverterades in i lagförbundet, vilket är historiska fakta. Vidare är det fakta att judarna på Jesu tid var edomiter, det är bara att läsa på om saken.

Sionister påstår att judar och kristna är bröder. Är du sionist, eller bara deras lilla eko?
Citera
2023-10-09, 09:06
Medlem
JÄVLAR vad det smäller i GAZA nu, live aljazeera.
4 moske’r jämnade med marken i Gaza nu.
Citera
2023-10-09, 09:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Sätt dig en stund och fundera om varför det finns flyktingar i Palestina.

Okej, om jag varnar dig först och spränger din port eller dörr sen det är alltså acceptabelt? Jag varnade först och sprängde sen. Nu har man alltså varnat hela Gaza och det är alltså ok då att spränga allt som står i vägen?
Ja, efter att Hamas visat att man har som fokus att döda alla Israeler så är det okej att bomba hela Gaza anser jag. Har du problem med det så kanske du ska flytta hem.
Citera
2023-10-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Tror det här blir väldigt mycket längre. Något som regeringen också gått ut med. Vi får se. Jag tror inte Gaza ”finns” på samma sätt som idag om några år. Vi får se. Vi får hoppas på något som inte eskalerar till något värre regionalt. Vi får se.

Jag antar att det hänger på vad Iran strategiskt planerar. Klart de räknat med stora förluster initialt (Hamas) samt fångutväxling men har de räknat med vad de skall göra om Israel försöker förflytta hundratusentals palestinier från Gaza och Israel ”på riktigt” ”tar över och införlivar” Gaza i Israel? Kikar man geografiskt så är ju detta en fullt rimlig utveckling eftersom krigen där har inneburit detta de senaste 100 åren eller så.

Jag tror regeringen är beredda att offra hundratals med israeliska soldater under lång tid efter de bilder de/vi sett.

Tänk så här, vad skedde efter 9/11?

Jag tror den israeliska regeringen känner att de har ”rätt” till att införliva Gaza i Israel och deportera hundratusentals (enligt Israel) Hamas-anhängare. Detta innebär är mångårigt åtagande. Besvärligt.

Vad gör Iran? Hizbollah har åkt på torsk mot Israel förut. Det är väl extremt sannolikt att det sker igen om de skulle få för sig att försöka. Vad gör Iran då? Iran har ingen gräns mot Israel.

Om man införlivar Gaza så blir 2 milj palestinier medborgare i Israel med i princip alla rättigheter andra medborgare har.

Det råder delade meningen vem som vann kriget 2006
Citera
2023-10-09, 09:08
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag gillar inte din fullkomliga brist på logiskt tänkande. Men det är så ni muslimer är. Ni bildar en hjärntvättad bild av vad ni tycker är rättvist och sedan kör ni på.
Hade du varnat mig dagen innan att imorgon kommer någon spränga din port så hade jag evakuerat, korkhuvve

Så du tycker 150 adresser i Sverige borde evakueras? Är det livet du vill att människor ska leva?
Citera
2023-10-09, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Alla vuxna boende i Gaza är inte ”skyldiga”. Jag tror två miljoner invånare har mer komplex dynamik än så.

Alla som inte genom strejker, demonstrationer eller sabotage har försökt hindra Hamas från att utöva sin mördarideologi är medskyldiga.
Citera
2023-10-09, 09:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja

Alla någorlunda insatta förstår att antingen judarna eller araberna kommer att utplånas totalt från området Israel, Gaza och Västbanken. Det är bara en tidsfråga, och saken kan inte lösas fredligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in