2023-10-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Skäms på dig att du sprider lögner.

De som blir bombade brukar få sina kläder avrivna av tryckvågen , tjejen har blivit bombad och dödad av tryckvågen.
Jomenvisst

Nej, "de som blir bombade" brukar inte få sina kläder avrivna av tryckvågen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Israelkonflikten är farligare för världen. Vill man bli president i USA måste man få röster från de högerkristna som stöder Israel.
Så Biden kommer hjälpa till. Långt längre än vad som egentligen är rimligt.
Jepp , så är det , amerikanerna kommer vilja kriga i MÖ och alla som kaxat mot RU och varit påhejare av folkmordet på ryssar i östra UA kommer få smaka på Putins nycker
Citera
Medlem
lemmy124s avatar
Är fortfarande tveksam till att halshuggning av barnen ens har skett. Fortfarande är angreppet mot rejvfestivalen inte rättfärdigat oavsett hur mycket palestinier fått lida genom åren. Att muslimer dessutom går ut och firar; tillsynes reflexmässigt över hela planeten. Ja, det är faktiskt bevis på att många är helt jävla hjärndöda.

Trots att det varit krig många gånger genom historien så upplever jag att denna gång är speciellt olycksbådande. Det kommer ske hemskheter som får attentatet mot rejvet att blekna i jämförelse.

Hoppas såklart på fred men kan iaf länka denna israeliska propagandalåt som släpptes efter kriget 1973.
https://www.youtube.com/watch?v=Ygci5hRjmK8&ab_channel=Bara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo det är det eftersom barn kommer att dö på grund av det. Och de kan förhindra det om de vill, men det vill de inte. Förfärligt. Det finns ingen anledning att låta en hel befolkning svälta, frysa och törsta ihjäl medan man bombar dem. Det är grymt och sjukt! De har alla möjligheter att bete sig civiliserat men väljer att inte göra det… det lär straffa sig.

Jo det är en mycket god anledning...det är ju KRIG! Det har Israel sagt - och de agerar därefter.

Massa civila araber som springer omkring och är allmänt obehagliga och som vill hitta ett nytt hem i EU....

Avrätta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
På vilket sätt är detta allvarligt för resten av världen? De stackars judarna får väl flytta till USA istället?

Att försöka stoppa muslimernas krig mot Israel är betydligt farligare för planeten då det kan urarta väldigt snabbt.

När islamisterna tagit över Israel kommer de försöka ta över resten av Europa.
Citera
2023-10-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Man har haft 3 folkomröstningar i GAZA...HAMAS har mellan 80-90% av rösterna till trots att de är extremt tydliga med vad för våld de tänker göra...så helt och hållet självförvållat...

Hamas politiska parti är på samma nivå som hitlerjugend....och där slutar jämförelsen
Vilka är det som får rösta i Gaza?

Och röstar även utlandsboende ?
Dvs, hur stor andel av palestinierna i Sverige kan man anta har röstat på Hamas?
Citera
2023-10-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
När islamisterna tagit över Israel kommet de försöka ta över resten av Europa.
Hade jag varit Israel hade jag mer varit rädd för Påven än muslimer.
Citera
2023-10-11, 19:54
Medlem
Jag orkar riktigt inte lyssna på israeler länge till. 'The world needs to know' Lyssnade ni på palestinier när de blev mördade och förtryckta av er regering. Gjorde ni något då? Ingenting gjorde ni så varför behöver världen veta nu?
Citera
Medlem
2000 människor per dygn till Egypten. Hur många kommer fly?

Allt är mycket hemskt.

Hur resonerar Egypten här?
Citera
Medlem
https://www.israelhayom.com/2023/10/11/911623/

"The flag of the terrorist group ISIS terrorist was discovered on the bodies of the terrorists in Kibbutz Sufa in the aftermath of the attack on the community."
Citera
2023-10-11, 19:56
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
De verkar satsa allt på ett kort.
Hamas utlyser global jihad på fredag, samma dag som Israel troligen inleder sin invasion av Gaza.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Israel törs och USA kommer att offra allt annat för att skydda Israel. Det är därför situationen är så allvarlig för hela världen.
Jag är inte så insatt i det som händer där nere mer än rubrikerna i tidningarna typ.

Global Jihad, uppmanar de alla muslimer att göra attacker i de länder de är/bor i då eller?

Vad är det Israel törs göra? Atombomber? Vad kan USA tänkas göra för att skydda Israel? Gå in militärt i Israel/Palestina?

På vilket sätt är det allvarligt för hela världen?

Är detta krig värre än Ukraina?

Sista frågan: Bör jag vara orolig?
Citera
2023-10-11, 19:56
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Detta påminner om Ukrainakriget och Sverige borde stötta Israel på samma sätt.
Det borde Sverige inte alls. Israel är gott och väl kapabla att ödelägga hela Gaza alldeles utan någon hjälp utifrån.

Bombningarna verkar för övrigt ha avtagit. Skall vi gissa att man sparar den sista vågen av bombkampanjen till precis innan marktrupperna går in? Vilket jag gissar blir tidigt fredag morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in