Citat:
Syftar på det du skrev. Speciellt svaret du gav passadhi
Citat:
Du svarade då
Jag körde en modern passat och fyfan vilken jävla skitbil det var. Kopplingen var en halvmeter lång, jag var tvungen att växla ner till 1an i vissa svängar för att 2an var så överväxlad, både gasen och ratten hade nån slags elektronisk ”smoothening”-funktion som gjorde att bilen kändes väldigt ”hal”. Samt en absurd mängd finesser kopplade till pekskärmen som kom med ”snälla tips” med jämna mellanrum, dvs bilen tyckte jag skulle titta mindre på vägen och mer på skärmen samt att den pep och hade sig och inte ville låta mig gå ut i gruset för möte. Då ryckte den i ratten och gnällde. Vilken hemsk bil. Fyfan.
Däremot har jag kört diverse andra VW-bilar, några årsmodeller tidigare och dessa har varit helt fantastiska. Riktiga arbetshästar som aldrig strulat och gjort precis vad de ska och inget mer. För rätt peng dessutom. Så det är trist att VW börjar tappa greppet med dessa nya modeller.
Däremot har jag kört diverse andra VW-bilar, några årsmodeller tidigare och dessa har varit helt fantastiska. Riktiga arbetshästar som aldrig strulat och gjort precis vad de ska och inget mer. För rätt peng dessutom. Så det är trist att VW börjar tappa greppet med dessa nya modeller.
Citat:
Hur ska han kunna ändra eller stänga av utväxlingen, justera kopplingen eller gaspedalen (han körde uppenbarligen ingen Golf R med eco-läge och sportläge)?
Tja, om du är så okunnig att du inte ens vet hur du kan ställa in eller stänga av det av de saker du nämner så det passar dig, så ska du nog inte skylla på bilen.
Jag har alla de ”finesserna” i min Passat och det är bara att välja hur de ska jobba eller stänga av dem när de inte behövs.
Jag har alla de ”finesserna” i min Passat och det är bara att välja hur de ska jobba eller stänga av dem när de inte behövs.
Allt han stör sig på går alltså att stänga av om man är kunnig om jag tolkar dig rätt? Söker klarhet i ditt påstående.
(FB) Volkswagen Arteon - en bil som inte ska användas i stadstrafik.