2023-10-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Dem kommer fördrivas till Sinaiöknen, det är därför Israel bombade Rafah idag, meddelade alla palestinier att lämna norra Gaza och bombade stora områden med fosfor. Målet är att valla fåren söder mot Egypten. Situationen kommer bli ohållbar och Egypten kommer tvingas att ta emot palestinska flyktingar.

Driv dem till Saudiarabien. Där står tiotusentals tält redo med luftkonditionering och allt.
Citera
2023-10-11, 00:35
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Det finns en lösning på detta enligt Kadyrov!

https://meduza.io/en/news/2023/10/10/kadyrov-calls-for-end-of-israel-hamas-conflict-offers-to-send-chechen-peacekeepers-to-restore-order

Kadyrov offered to send Chechen forces to act as peacekeepers and “restore order.” He said that Muslim countries should band together and “call on those [they] call friends, Europe and the entire West, to not bomb civilians under the pretext of destroying militants.”
Citera
2023-10-11, 00:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, allt är naturligtvis helt fruktansvärt, och jag trodde aldrig att jag skulle ta så mycket som en enda sak israeliska staten gör i försvar, men jag, förstår dem...
Efter vad jag hört och sett de senaste dagarna så är saken klar för mig, Hamas måste bort. Även om man nu råkar vara judisk bosättare så skall man väl inte behöva bli utsatt för ett så besinningslöst lust-våld som man nu fått riktat mot sig.
Det är naturligtvis jättesynd om den halvan av Gazas befolkning som inte röstade på Hamas, men vad skall Israel göra?
Jag ser nog ingen annan lösning än att det är dags att avsluta den här situationen, som varit pinsam för alla inblandade så länge jag kan minnas.
Sammantaget och rent profetiskt tycker jag att alltsammans ser ut som inledningen på Armageddon, men i så fall är det väl tyvärr dags för det redan.
Det kan ju ingen av oss arma syndare göra någonting åt ändå, så det är nog bara att gilla läget.

Jag ger dig väldigt mycket rätt.., i vad du säger. Samtidigt har jag tagit upp i ett par tidigare inlägg.., ok Hamas blir bortblåsta ifrån planeten.., totalt, fullständigt och välförtjänt..

..men sen då ?

Sedan kommer bara nästa grupp fram, med samma filosofi, brinnande övertygelse om att ta ner Israel till grunden. Dvs samma sk-t i en ny förpackning !

För det kommer att ske. Önskar bara ha det sagt..
Citera
2023-10-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ska Sverige ta emot varenda invandrare så fort det blir krig i världen? Vad har krig med Sveriges invandringspolitik att göra? Är det inte vi som bestämmer över den oavsett om andra länder väljer att kriga?

Uppenbarligen inte.
Citera
2023-10-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Självklart finns ett ömsesidigt beroende mellan gulfregimerna och USA.

Vad ska hända med befolkningen i Gaza? Förintelse, eller fördrivning? Om det sistnämnda, vart ska de fördrivas till?
Jag tror ingen bryr sig vart palestinierna tar vägen om jag är ärlig. Deras stora hopp är att bli införlivade i Israel, sjukt som det låter.

Alla araber hatar dem. Europa är urless på invandrare, i USA/Kanada är folk i uppror över invandringen.

Jag tror att Hamas har blivit härligt lurade av Iran. Sent skall syndaren vakna, men jag tror att Hizbollah och Hamas snart kommer bli underförstådda med att Iran skiter fullständigt i dem.
Citera
2023-10-11, 00:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag ger dig väldigt mycket rätt.., i vad du säger. Samtidigt har jag tagit upp i ett par tidigare inlägg.., ok Hamas blir bortblåsta ifrån planeten.., totalt, fullständigt och välförtjänt..

..men sen då ?

Sedan kommer bara nästa grupp fram, med samma filosofi, brinnande övertygelse om att ta ner Israel till grunden. Dvs samma sk-t i en ny förpackning !

För det kommer att ske. Önskar bara ha det sagt..

Ja det kommer så klart att ske, men det blir sannolikt inte från Gaza nästa gång.
Citera
2023-10-11, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Uppenbarligen inte.

Sverige bestämmer över sin egna invandringspolitik exakt som Polen bestämmer över sin egna invandringspolitik. Att Israel attackerar Gaza ökar inte invandringen till Sverige om inte svenskarna tillåter det.
Citera
2023-10-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, allt är naturligtvis helt fruktansvärt, och jag trodde aldrig att jag skulle ta så mycket som en enda sak israeliska staten gör i försvar, men jag, förstår dem...
Efter vad jag hört och sett de senaste dagarna så är saken klar för mig, Hamas måste bort. Även om man nu råkar vara judisk bosättare så skall man väl inte behöva bli utsatt för ett så besinningslöst lust-våld som man nu fått riktat mot sig.
Det är naturligtvis jättesynd om den halvan av Gazas befolkning som inte röstade på Hamas, men vad skall Israel göra?
Jag ser nog ingen annan lösning än att det är dags att avsluta den här situationen, som varit pinsam för alla inblandade så länge jag kan minnas.
Sammantaget och rent profetiskt tycker jag att alltsammans ser ut som inledningen på Armageddon, men i så fall är det väl tyvärr dags för det redan.
Det kan ju ingen av oss arma syndare göra någonting åt ändå, så det är nog bara att gilla läget.

Det var ett av de mest läsvärda och tydliga inlägg jag läst i denna ojämna tråd. Jag håller med om allt.
Pinsam situation för alla, ja verkligen!

Detta är typ Armageddon

Jag ser detta som en del av WWIII

Den senaste tidens händelser markerar slutet på en epok. Ibland är världshistorien blixtsnabb.

Om en månad är Gaza bara grus och vad som kommer efter den massförstörelsen vet ingen.

Och orättvisan fortsätter att växa.

Finns ingen rättvisa i krig.

Israel kommer att slakta tusentals barn.

Osv
Citera
2023-10-11, 00:39
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Studera allt rörligt material så ser du olika grupperingar röra sig, det var nog inte bara Hamas.
Vissa av dem uppträder relativt organiserat och med uniform och förbandsmärkningar.
Andra kommer med ryggsäck och AK47.

Det finns flera militanta grupper i Gaza.

Hamas och Hezbollah uppträder annorlunda än de andra grupperna, de är också organiserade.
Jag tror inte Hamas är lika välorganiserade som Hezbollah. Men det är svårt att definiera gruppens typ eftersom de inte är som ISIS eller Al-Qaeda. Om man jämför med Azov och alla liknande grupper i Ukraina så kallar man inte dem för Terrorister heller. Och Hamas + Hezbollah har politiska partier, sjukhus, skolor osv osv osv. Hamas krigar egentligen inte, de har en militant gren som krigar för dem.

Men ja, det är ju inte direkt några guldgossar.
Å andra sidan har IDF en del ganska stygga metoder också, och jag skulle aldrig kalla dem för terrorister bara för att de mördar massor av civila eller vägrar följa krigets lagar.

Det är viktigt att diffrentiera, annars mjölkar man ur ordet "terrorist" tills det bara är vatten.

Inget tvivel om att det fanns riktiga barbarer i attacken dock, som slaktade civila. Men där fanns även tränade soldater som agerade rationellt och riktigt, enligt order och med diciplin.

Hizbollah har vältränade och mer eller mindre reguljära lätta förband. Hamas har väl aldrig direkt utmärkt sig på det viset utan är överlag mer av typiskt sammanrafsat patrask även om de säkerligen har mindre grupper som är mer utbildade än resten. Det är nog inte många irreguljära paramilitära organisationer som kan jämföra sig med Hizbollah, om ens någon.

Oavsett vilket är Hamasanhängarna inte legalt sett kombattanter och kommer därför inte behandlas som krigsfångar utan som brottslingar, närmare bestämt terrorister. Det är inte enbart ett värdeomdöme från min sida att jag personligen inte ser dem som soldater utan även ett konstaterande av deras faktiska legala status.
Citera
2023-10-11, 00:42
Medlem
Citat:
Sverige bestämmer över sin egna invandringspolitik exakt som Polen bestämmer över sin egna invandringspolitik. Att Israel attackerar Gaza ökar inte invandringen till Sverige om inte svenskarna tillåter det.

Det var väl Gaza - Hamas - som attackerade Israel? Slutresultatet brukar ju ändå bli att vi får en massa värdelösa och våldsamma araber till Sverige. Oavsett vad som sker i världen - alla de sämsta och våldsammaste araberna kommer hit. Tillåts komma hit.
Citera
2023-10-11, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Det var väl Gaza - Hamas - som attackerade Israel? Slutresultatet brukar ju ändå bli att vi får en massa värdelösa och våldsamma araber till Sverige. Oavsett vad som sker i världen - alla de sämsta och våldsammaste araberna kommer hit. Tillåts komma hit.

Det stämmer absolut att Gaza attackerade Israel, jag syftade på Israels svar som kommer leda till att araber flyr. Jag instämmer att dem kommer hit men menar att vi har möjligheten att bestämma över om dem ska komma hit.
Citera
2023-10-11, 00:44
Medlem
Pratat med en discordkompis som var på rejvet.
Full jävla fasa i hennes röst hur det gick från fest till terror.
Innan hade hon haft dåliga tripppar, men den här syratrippen beskrev hon som magisk bra.
Tills------> yes

Helvete vad sjukt att stå ute i nån öken och progga, lappen har kickat in bra.
Så kommer det ett gäng muselmaner på moppe och skjuter hejvilt.

Sprang tok-trippad över en åker med massa galningar som sköt mot henne.
Kan verkligen inte föreställa mig den skräcken.

Allt väl med henne iaf.
Senast redigerad av casii 2023-10-11 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in