Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Ja, allt är naturligtvis helt fruktansvärt, och jag trodde aldrig att jag skulle ta så mycket som en enda sak israeliska staten gör i försvar, men jag, förstår dem...
Efter vad jag hört och sett de senaste dagarna så är saken klar för mig,
Hamas måste bort. Även om man nu råkar vara judisk bosättare så skall man väl inte behöva bli utsatt för ett så besinningslöst lust-våld som man nu fått riktat mot sig.
Det är naturligtvis jättesynd om den halvan av Gazas befolkning som inte röstade på Hamas, men vad skall Israel göra?
Jag ser nog ingen annan lösning än att det är dags att avsluta den här situationen, som varit pinsam för alla inblandade så länge jag kan minnas.
Sammantaget och rent profetiskt tycker jag att alltsammans ser ut som inledningen på Armageddon, men i så fall är det väl tyvärr dags för det redan.
Det kan ju ingen av oss arma syndare göra någonting åt ändå, så det är nog bara att gilla läget.

Det var ett av de mest läsvärda och tydliga inlägg jag läst i denna ojämna tråd. Jag håller med om allt.
Pinsam situation för alla, ja verkligen!
Detta är typ Armageddon
Jag ser detta som en del av WWIII
Den senaste tidens händelser markerar slutet på en epok. Ibland är världshistorien blixtsnabb.
Om en månad är Gaza bara grus och vad som kommer efter den massförstörelsen vet ingen.
Och orättvisan fortsätter att växa.
Finns ingen rättvisa i krig.
Israel kommer att slakta tusentals barn.
Osv