2023-10-11, 00:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är en sak jag inte får ihop i mitt huvud. Det här är inte första gången som all out war sker mellan Israel och araberna i den regionen. Men trots all historik med spänningar och den totalt olösliga situationen mellan de två folkslagen och den totalt absurda obalansen i resursstyrka mellan de två, så har Israel fortfarande inte en fet jävla mur mot Gaza? Till och med USA bygger en fysisk jävla mur mot Mexico trots att deras situation inte är i närheten av den i Israel och dom har ändå en jävla mycket större gräns än den som Israel har mot Gaza. För i helvete Gaza är inte ens lika stort som Öland!!! Ända sedan jag var en liten knodd på 90 talet så har bilder på total förödelse kablats ut från Gaza. Jag har aldrig i hela mitt liv sett video på en fungerande byggnad med ström i Gaza. Hur är det ens möjligt att 2 miljoner människor lever där? Är hela jävla området en enda stor Israelisk psyop eller vadå? Hur jävla svårt ska det vara att bygga en jävla mur? Dom har haft 70 år på sig och det är inte många kilometer. Hade jag varit premiärminister i Israel hade det varit min första prioritet om det nu är så jävla illa. En fet jävla mur som är förstärkt 10 meter under marken med sensorer som märker om en jävla pissmyra gör väsen av sig. Men nej, icke då.

Det hela stinker. Antingen så är det så jävla illa för palestinerna som psykvänstern påstår, eller så använder Israel hela jävla Gazaremsan som en stor skådeplats för global psyop för att få igenom sin geopolitiska agenda. Nånting är fel här. Det är som om ett område lika stort som west palm beach i USA, bebott av inavlade hillbillys skulle ha gett jänkarna huvudbry i 70 år???

De har infrastruktur från Israel. I vanliga fall har de både el och vatten.

Det är ett huvudbry för Israel eftersom områdets invånare hatar Israel, och det inte finns någon polis eller militär där som hindrar attacker.

Problemen kommer förmodligen fortsätta, för varken Israel eller Egypten är intresserade av att kontrollera området.

Gaza är ungefär som Stockholm, både vad gäller storlek och befolkning.

Det stora problemet är befolkningsutvecklingen. Om 30 år är de 4 miljoner om det fortsätter som nu, och de kan inte leva på det som finns där, utan måste handla med sådant de kan producera, men i dagsläget är exporten mer eller mindre död.

Liksom i Nigeria krigar man med livmodern, och man får förvänta sig att Palestinas och Israels befolkningar kommer fortsätta att växa snabbt.
Citera
2023-10-11, 00:24
Medlem
Glöm aldrig KFAR AZA!

Hamas finns inte mer.
Gaza finns inte mer.

Världens bästa armé, uppbackad av outtömliga resurser från USA kommer att göra rent hus.

Jag hoppas bara innerligt att IDF skjuter varenda byggnad, varenda mur och varenda källarhål i Gaza till småsmulor innan de skickar in marktrupp för att rensa upp. Två miljoner saracener och deras jävla sandhög till område är inte värda en enda droppe judiskt blod. Inte en enda!
Citera
2023-10-11, 00:28
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Jo jag skulle säga att Hamas är en Iransk lakej även om den inte är styrd från Teheran såsom Hizbollah. Jag tror många överskattar Gulfens makt då nästan alla deras pengar är parkerade i Europa/USA. Iran har haft samma problem med att majoriteten av deras tillgångar finns/fanns 1979 i Väst. Qatar kommer att vika sig, De är inte Saudiarabien.

Gällande Palestina tror jag att Gaza är slut som framtida palestinskt område. Jag tror aldrig det kommer bli fred där,utan det kommer sluta med en enstatslösning där judarna/Israel tar allt. USA vill det, Judarna vill det. Resten av världen vill ha fred. Vad 1,5-1,8 miljarder mestadels urfattiga muslimer vill bryr sig ingen om.

Självklart finns ett ömsesidigt beroende mellan gulfregimerna och USA.

Vad ska hända med befolkningen i Gaza? Förintelse, eller fördrivning? Om det sistnämnda, vart ska de fördrivas till?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är en stor skillnad i att ha vänskapliga förbindelser och få stöd och en annan sak att gå i ledband.

Iran går i ledband med Hamas.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
...
tell me... varför skickar inte Syrien sitt flygvapen??
...

Assad är intelligent och pragmatisk.

Om något vill han nog ha bra förbindelser med Israel.
Citera
2023-10-11, 00:29
Avslutad
Citat:
Om Iran skulle ha fått tillgång till kärnvapen. Och Gud förbjude, även om risken få ses som mycket liten, ändå det blir ett nukleärt krig mellan Iran och Israel.

Har du ens någon koll på vad som händer i mellanöstern?
Iran är veckor ifrån att utveckla kärnvapen, hur kan risken vara liten??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Glöm aldrig KFAR AZA!

Hamas finns inte mer.
Gaza finns inte mer.

Världens bästa armé, uppbackad av outtömliga resurser från USA kommer att göra rent hus.

Jag hoppas bara innerligt att IDF skjuter varenda byggnad, varenda mur och varenda källarhål i Gaza till småsmulor innan de skickar in marktrupp för att rensa upp. Två miljoner saracener och deras jävla sandhög till område är inte värda en enda droppe judiskt blod. Inte en enda!

Tycker du att det ska finnas en miljon araber i Sverige?

Vad är en enda droppe svenskt blod värd för dig?
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Men där fanns även tränade soldater som agerade rationellt och riktigt, enligt order och med diciplin.

Det fanns inget som helst rationellt i Hamas attack. Lydde order gjorde de möjligen, men de som är rationella måste ha insett att de kommer att klumpas ihopa med de lustdräpande grisarna de står sida vid sida med.
Citera
2023-10-11, 00:30
Medlem
Citat:
När har Gulfstaterna vikit ned sig för Israel?

Gulfstaterna eller snarare gulfregimerna och USA har slags beroendeförhållandena till varandra. MBS har dock visat att han skiter i Biden. USA och Israel lär knappast attackera dessa staterna. Ekonomiska sanktioner kan bita, men dessa länderna kontrollerar en stor del av oljetillgångarna så något större intresse av att hamna i konflikt finns inte från USA:s sida.

USA har en enorm militärmakt, som besegrades av talibanerna.

Jag hatar inte USA, finns bra saker med USA och det finns dåliga. Jag gillar inte Israel. Jag är heller ingen vän av Hamas. Jag fullkomligt avskyr de zionister i Sverige som varit starkt pådrivande att förändra den demografiska sammansättningen av Sverige.
USA satsar mer än än de 4 efterkommande länderna på sin militär. Det, samt flera tusen kärnstridsspetsar gör att de flesta länderna drar öronen åt sig. Att länder skulle frivilligt ge sig i konflikt med USA med dem oddsen är inte sannolikt. Biden sa att USA kommer att ge Israel ovillkorligt stöd och att de som står i Israels väg att skipa rättvisa ligger i farozonen. Enbart Qatar i Arabvärlden stödjer Hamas.

Det som skett är något som aldrig tidigare skett, så många judar som dog 7-8 oktober har inte dött under två dygn sen förintelsen. Israel har inga alternativ än att låta helvetet släppa loss.

Jag har sagt det förut, men för Sverige är problemet att dessa hunner uppskattas och hyllas på våra gator, deras kusiner bor i vårt land. För mig spelar det ingen roll om de attackerat judar eller afrikaner eller kineser. De har med stor glädje styckat,våldtagit och mördat minst 1000 civila barn,kvinnor och män.

Precis som ett djur som leker med sitt byte.
Citera
2023-10-11, 00:32
Avslutad
Citat:
Självklart finns ett ömsesidigt beroende mellan gulfregimerna och USA.

Vad ska hända med befolkningen i Gaza? Förintelse, eller fördrivning? Om det sistnämnda, vart ska de fördrivas till?

Dem kommer fördrivas till Sinaiöknen, det är därför Israel bombade Rafah idag, meddelade alla palestinier att lämna norra Gaza och bombade stora områden med fosfor. Målet är att valla fåren söder mot Egypten. Situationen kommer bli ohållbar och Egypten kommer tvingas att ta emot palestinska flyktingar.
Citera
2023-10-11, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Tycker du att det ska finnas en miljon araber i Sverige?

Vad är en enda droppe svenskt blod värd för dig?

Ska Sverige ta emot varenda invandrare så fort det blir krig i världen? Vad har krig med Sveriges invandringspolitik att göra? Är det inte vi som bestämmer över den oavsett om andra länder väljer att kriga?
Citera
2023-10-11, 00:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Har du ens någon koll på vad som händer i mellanöstern?
Iran är veckor ifrån att utveckla kärnvapen, hur kan risken vara liten??

Jo jag har hört att Iran ska vara nära att få tillgång till kärnvapen. Jag utesluter heller inte att landet redan fått kärnvapen från allierad part. Jag menar om nu Iran skulle ligga bakom attacken måste landet har säkrat upp sin försvarsförmåga.

Även om mullorna inte är särskilt sympatiska så är även de utrustade med självbevarelsedrift. Ett kärnvapenkrig mot Israel innebär med stor sannolikhet slutet på Iran som land och den nuvarande iranska regimen.

På vilket sätt menar du att risken är hög för ett kärnvapenkrig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in