2023-10-11, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Hamas mördar, våldtar, skär huvuden av bebisar, kidnappar barn/äldre, förnedrar dem, knivhugger dem på "privata ställen" en ny mening jag såg i dag - kastade in granater i barnkammare.

Detta firar Malmös muslimer, detta är de nöjda med. Det är bra att de visar sig från den riktiga sidan. Dessa är värre än ISIS - nu vet vi!

Mordors orcher framstår som empatiska i jämförelse...
Citera
2023-10-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag är nog inte mer godhjärtad än vad andra är, men jag har levt så pass länge att jag ser hur hela världen håller på att krackelera.
Dysfunktioner ses som normalt. Den ena dåren efter den andre ploppar upp.
Det är väl inte så många som brytt sig om konflikten mellan Israel och Palestina under alla dessa år sedan FN tog beslutet att dela ett land utav " godhet" Ingen utav de goda gav bort sitt land och delade det i två olika läger.
Spot on: 'Ingen utav de goda gav bort sitt land och delade det i två olika läger.'
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja vi får se hur det blir.
Den senaste terrorattacken är verkligen anmärkningsvärd, liksom Israels blixtsnabba och skoningslösa svar.
Det blir antagligen inte samma gamla visa...
Jag gissar att israelerna kommer att gå bananas på alla nivåer, pga arabernas totala brutalitet.
Att israelerna själva är praktsvin, det spelar ingen roll.
De har ingen som helst självkritik.
Nu är det hämnd, blod och ära som är viktigast.
Och israeler är mkt mer värda än araber osv
Det kommer att bli mycket att göra, både för militärerna och tortyrexperterna (Shin Bet).
Framtiden ser fullständigt vidrig ut......
Ja, allt är naturligtvis helt fruktansvärt, och jag trodde aldrig att jag skulle ta så mycket som en enda sak israeliska staten gör i försvar, men jag, förstår dem...
Efter vad jag hört och sett de senaste dagarna så är saken klar för mig, Hamas måste bort. Även om man nu råkar vara judisk bosättare så skall man väl inte behöva bli utsatt för ett så besinningslöst lust-våld som man nu fått riktat mot sig.
Det är naturligtvis jättesynd om den halvan av Gazas befolkning som inte röstade på Hamas, men vad skall Israel göra?
Jag ser nog ingen annan lösning än att det är dags att avsluta den här situationen, som varit pinsam för alla inblandade så länge jag kan minnas.
Sammantaget och rent profetiskt tycker jag att alltsammans ser ut som inledningen på Armageddon, men i så fall är det väl tyvärr dags för det redan.
Det kan ju ingen av oss arma syndare göra någonting åt ändå, så det är nog bara att gilla läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Israelisk knessetkvinna propagerar för etnisk rensning och folkmord. "Ingen Gazabo är oskyldig":

https://twitter.com/KeithWoodsYT/status/1711839014758625767

Är väl ingen skräll att det går att hitta en Israel som tycker att de förtjänar exakt det de vill göra med alla israeler?
Citera
Medlem
Aftonho**n var då iaf inte snabba....

Biden hade redan fått underrättelse om det i sitt tal, tv4 22:00 nyhetena, 21 Aktuellt och JERUSALEMPOST, WASHINGTONPOST

Aftonbladet vill gärna att vi glömmer hur anti israelisk tidning de är

Minns denna artikel utan belägg och vart ett jävla liv....när Donald Boström som skrev denna kom till Israel vart han grillad och insåg allvaret att vara en nyttig idiot...

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/kaMxBk/vara-soner-plundras-pa-sina-organ

Då var då inte viktigt med källor....hycklare

Men nu kan inte ens AB,Maggan, Stenevi, Dadgostar (speciellt Dadgostar och Stenevi) komma med "vi fördömer MEN "...

Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Att ingen vet så mycket så långt efter att det kom ut ör omöjligt, det är 2023 och journalister är på plats i Israel. Det bör inte vara svårt att bekräfta och Israel har fortfarande inte gott ut officiellt om detta trots att rapporter om offer fortsätter att ösa in.

Om AB är svensk MSM eller ej är inte upp till mig att bedöma, men de är inte ensamma i så fall. Det är hittils vad jag vet bara AB som rapporterat om detta. Och jag syftade inte bara på svensk MSM, resten av MSM världen om är också tyst om detta. Hamas har säkert inte mutat de till tystnad. Men vad vet jag.
Citera
2023-10-11, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Jag har sett videos på där Hamas soldater går runt och skjuter obeväpnade människor. Det är knappat påhittat.

Alla soldaterna gjorde förståss inte det.

Jag tror inte heller alla är från Hamas, det kan finnas andra grupper där. De har inte haft samma uniformer på sig. Vissa hade närmast civila kläder.

Något som dock känns som en propagandalögn är att de med kniv har skurit ihjäl bäbisar. Jag tror nog mer att de skulle ha skjutit dem om det var så. Många människor där nere som är helt skadade, tror inte man kan förstå som infödd etnisk svensk om man inte varit i krigsdrabbade områden.

Varför kan dem inte ha skurit halsen av barnen? Var tror du att deras gräns går någonstans egentligen? Du såg ju själv videorna. Kanske är det för att du inte klarar av det faktum att det finns sånna odjur på den här planeten.
Citera
2023-10-11, 00:20
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag ser nu att du inte ens har gjort GMU så låt mig förklara ngt

Flotta är inte relevant för vara en supermakt
Iran har många fartyg men deras flygvapen äe historia mot Israel , så luft herraväldet blir snabbt och sen kommer Irans flotta vara sitting ducks...

Just saying...

Men du är rolig.

Läs så kanske du lär dig något: https://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.php?country_id=israel

Och by the way, kom igen med trovärdig källa nästa gång. Plats 4 i världen
Citera
2023-10-11, 00:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, allt är naturligtvis helt fruktansvärt, och jag trodde aldrig att jag skulle ta så mycket som en enda sak israeliska staten gör i försvar, men jag, förstår dem...
Efter vad jag hört och sett de senaste dagarna så är saken klar för mig, Hamas måste bort. Även om man nu råkar vara judisk bosättare så skall man väl inte behöva bli utsatt för ett så besinningslöst lust-våld som man nu fått riktat mot sig.
Det är naturligtvis jättesynd om den halvan av Gazas befolkning som inte röstade på Hamas, men vad skall Israel göra?
Jag ser nog ingen annan lösning än att det är dags att avsluta den här situationen, som varit pinsam för alla inblandade så länge jag kan minnas.
Sammantaget och rent profetiskt tycker jag att alltsammans ser ut som inledningen på Armageddon, men i så fall är det väl tyvärr dags för det redan.
Det kan ju ingen av oss arma syndare göra någonting åt ändå, så det är nog bara att gilla läget.

Ja Hamas har lyckats med konststycket att sätta Palestina beyond the pale
Citera
2023-10-11, 00:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Så går mina funderingar också. Jag tror att det kommer att eskalera till ett regionalt storkrig i Mellanöstern.

Om Iran skulle ha fått tillgång till kärnvapen. Och Gud förbjude, även om risken få ses som mycket liten, ändå det blir ett nukleärt krig mellan Iran och Israel.

Låt säga att Iran fått hjälp av Ryssland med att införskaffa detta. USA råkar få kännedom om hur det ligger till. Frågan är hur USA då skulle agera. Kommer det att bli ett nukleärt krig mellan USA och Ryssland som kan få fullkomligt ödesdigra konsekvenser.

Kommer det nukleära kriget att sprida sig. Slår inte USA ut Kina så kommer Kina att förmodligen ta över USA:s roll som världsmakt. Ett kärnvapenkrig mellan USA och Kina är då full tänkbart. Liksom att Nordkorea attackerar tex Japan.

Om Kina attackerar USA och attackeras av USA nukleärt är det också möjligt att Kina slår mot Indien i ett preventivt syfte. Då skulle även Indien dras in mot Kina i ett nukleärt krig men även förmodligen också med Pakistan.

Jovisst låter det långsökt, men ändå inte fullständigt orimligt. Alla kärnvapenländer drar sig nog i det längsta för att använda dessa, men man vet inte vad som föregår i tex mullorna i Iran huvuden. De har garanterat också självbevarelsedrift, men om den driften råkar slå av hos en nyckelperson där.
Citera
2023-10-11, 00:24
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Endast för att Iran är Shia och Hamas är sunni så betyder det inte att Hamas inte gör allt som Iran beordrar dem att göra. Iran har inflytande på flera länder i mellanöstern, Libanon, Yemen, Syren och Irak. Iran använder dessa länder för få igenom sin ideologi och politik. Det är helt absurt att säga att Hamas eller Palestinian Islamic Jihad inte är Irans lakejer.

"Iran gave Hamas green light"
https://www.jpost.com/breaking-news/article-765286

"Iran renew efforts to supply Hamas"
https://www.jpost.com/middle-east/iran-renews-efforts-to-supply-hamas

"Iran financing rebuilding of Gaza Tunnels"
https://www.haaretz.com/2015-04-05/ty-article/report-iran-financing-rebuilding-of-gaza-tunnels/0000017f-e069-d804-ad7f-f1fb3dac0000

"Iran urges Hamas to keep resisting"
https://www.haaretz.com/2007-03-07/ty-article/iran-urges-hamas-to-keep-resisting-israel/0000017f-db2b-df62-a9ff-dfff3d590000

Det är en stor skillnad i att ha vänskapliga förbindelser och få stöd och en annan sak att gå i ledband.
Citera
Medlem
Som sagt vännen om de är så svaga så passa på, good luck... vet atr du inte har sovit under ett knäppetält så låter leva med din tro....kom bara inte och grina som

1.Egypten
2. Syrien
3. Jordanien
4. Irak
5. Libanon
6. Saudi
7. Tunisien
8.Marocko
9.Sovjet( ja även de har Israel slagits mot 1970 kriget)

Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Läs så kanske du lär dig något: https://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.php?country_id=israel

Och by the way, kom igen med trovärdig källa nästa gång. Plats 4 i världen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Casmoney85 och jag talade specifikt om påståendena i media om de 40 halshuggna spädbarnen som IDF inte verkar känna till något om bortsett från vad de i sin tur läst i mediarapportering. Jag tror det är oavsiktligt felaktig information snarare än propagandalögner. Jag ser heller ingen anledning att ifrågasätta rapporterna om Hamasslöddrets massmord på civila israeler i övrigt och jag tror vi bara kommer att få fler skrämmande inblickar i vad som hänt efter hand som dagarna går.

Jag skulle också som f.d. soldat inte kalla Hamasanhängarna soldater, de är terrorister och brottslingar och inte kombattanter. De bör behandlas därefter.

Studera allt rörligt material så ser du olika grupperingar röra sig, det var nog inte bara Hamas.
Vissa av dem uppträder relativt organiserat och med uniform och förbandsmärkningar.
Andra kommer med ryggsäck och AK47.

Det finns flera militanta grupper i Gaza.

Hamas och Hezbollah uppträder annorlunda än de andra grupperna, de är också organiserade.
Jag tror inte Hamas är lika välorganiserade som Hezbollah. Men det är svårt att definiera gruppens typ eftersom de inte är som ISIS eller Al-Qaeda. Om man jämför med Azov och alla liknande grupper i Ukraina så kallar man inte dem för Terrorister heller. Och Hamas + Hezbollah har politiska partier, sjukhus, skolor osv osv osv. Hamas krigar egentligen inte, de har en militant gren som krigar för dem.

Men ja, det är ju inte direkt några guldgossar.
Å andra sidan har IDF en del ganska stygga metoder också, och jag skulle aldrig kalla dem för terrorister bara för att de mördar massor av civila eller vägrar följa krigets lagar.

Det är viktigt att diffrentiera, annars mjölkar man ur ordet "terrorist" tills det bara är vatten.

Inget tvivel om att det fanns riktiga barbarer i attacken dock, som slaktade civila. Men där fanns även tränade soldater som agerade rationellt och riktigt, enligt order och med diciplin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in