2023-10-09, 12:27
Polisen gjorde ett dåligt jobb som inte kunde gripa honom redan år 1999-2000. Signalementet avvek mycket från andra, brottens koppling till Hagaområdet m.m. De trodde väl också att gm mer var en galning "med horn i pannan" än en familjefar.
Citera
2023-10-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Polisen gjorde ett dåligt jobb som inte kunde gripa honom redan år 1999-2000. Signalementet avvek mycket från andra, brottens koppling till Hagaområdet m.m. De trodde väl också att gm mer var en galning "med horn i pannan" än en familjefar.

Håller helt med. Polishunden spårade honom ända fram till dörren på hans arbetsplats i Haga. Och polisen utgick från att han hoppat in i en bil. De berättar till o med om det i dokumentären som går nu.

Det är en skandal hur de tappade bort sig i sin egen utredning gång på gång.
Citera
2023-10-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Förmodligen jobbar han svart för att slippa betala skadeståndet , Allt han ägde skrevs över på pappan innan han dömdes och åklagaren hade ju missat begära kvarstad. Hade ju både hus och många fordon så tillgångarna hade räckt till skadeståndet om åklagaren varit lite vaken.

Jobbar han som bilplåtslagare idag också, iof kan han nog jobba med de mesta då han sas vara händig och kunna det mesta? Finns byggföretag inom släkten också.

Sambon fick husvagnen, den skrevs på henne knappt en månad efter att han hade erkänt.
Citera
2023-10-09, 19:24
Medlem
Citat:

Minns ju också det här med att polisen fick in tips om honom år 2000 i samband med att han blev farsa för andra gången. Men att dom viftade bort det med att en nybliven pappa nog inte gör sådana saker.
Citera
2023-10-09, 22:13
Medlem
Gosifs avatar
Vet någon vad han heter idag? Han har ingen rätt att gömma sig med hemligt namn. Hade han inte våldtagit kvinnor så hade varit vem som helst
Citera
2023-10-10, 08:20
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Förmodligen jobbar han svart för att slippa betala skadeståndet , Allt han ägde skrevs över på pappan innan han dömdes och åklagaren hade ju missat begära kvarstad. Hade ju både hus och många fordon så tillgångarna hade räckt till skadeståndet om åklagaren varit lite vaken.

Jobbar han som bilplåtslagare idag också, iof kan han nog jobba med de mesta då han sas vara händig och kunna det mesta? Finns byggföretag inom släkten också.

Jag har hört att han arbetar hos sin bror numera. Hoppas det inte bryter mot regler säger inget om ort.
Citera
2023-10-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Jag har hört att han arbetar hos sin bror numera. Hoppas det inte bryter mot regler säger inget om ort.

Det är samma som jag hört, nu va de iaf länge sedan jag hörde detta.
Citera
2023-10-10, 10:48
Medlem
Citat:

Redan efter första överfallet var det flera av hans kollegor som tipsade om honom, en av dem var till och med tydlig med att "pojken har små flickfötter, så hittar ni några fotspår som ser ut som en cowboydvärg vet ni att det är han".

Uselt betyg för snuten. Uselt.
Citera
2023-10-10, 10:49
Medlem
Citat:

Jag har då sett honom i traktorn där. Har jobbat med honom så jag har inga tvivel.
Citera
2023-10-10, 17:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelsnopp
Jag har då sett honom i traktorn där. Har jobbat med honom så jag har inga tvivel.

Var inte det länge sen? Precis då han blev frisläppt typ
Citera
2023-10-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Minns ju också det här med att polisen fick in tips om honom år 2000 i samband med att han blev farsa för andra gången. Men att dom viftade bort det med att en nybliven pappa nog inte gör sådana saker.

Om jag inte missminner mig så skedde överfallet på Petrus Laestadius väg i samband med att hans fru låg på BB med andra barnet. En tidigare kollega berättade att hennes vän låg på BB samtidigt som dem och såg nyheten på TV. Kollegans vän hade uttryckt hur hemskt det var, och hans svar var något i stil med att hon som nyförlöst var så slapp att hon inte behövde oroa sig.
Citera
2023-10-12, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXHeyBobXx
Om jag inte missminner mig så skedde överfallet på Petrus Laestadius väg i samband med att hans fru låg på BB med andra barnet. En tidigare kollega berättade att hennes vän låg på BB samtidigt som dem och såg nyheten på TV. Kollegans vän hade uttryckt hur hemskt det var, och hans svar var något i stil med att hon som nyförlöst var så slapp att hon inte behövde oroa sig.
Nja, riktigt så var det inte, snarare tvärtom:
Citat:
En gång satt hon och pratade med 33-åringen och några andra föräldrar i föräldrarummet.
- Vi pratade om Hagamannen. Jag sa att om man skulle bli överfallen skulle man kanske kunna få fram orden att man nyss har fått barn och har spruckit kors och tvärs. Då gjorde mannen ett plötsligt utfall mot oss och sa:

- Det skiter väl han i!

Kvinnan la mot bakrund av tidningarnas skriverier ihop ett och ett och gick till polisen
- Polisen sa att "Du menar att en nybliven pappa som har ett sjukt barn skulle vara gärningsmannen". Hon tyckte att det verkade otroligt, säger kvinnan till Västerbottenskuriren.
https://www.allehanda.se/2006-04-04/...vslojade-honom
Senast redigerad av Airepx 2023-10-12 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in