2023-10-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Det var starkt.

Jag får känslan av att H var väldigt naiv och för snäll för sitt eget bästa. Varför går han annars och träffar en person som han är rädd ska råna honom? Dessutom går han ensam. Så fruktansvärt sorgligt.

Det är här jag också fastnar i mitt logiska resonemang. Varför går han till mötet om han uttryckt (till både A och L) att han känner en oro att personen ifråga kan komma att försöka råna honom.

Oron är samtidigt inte större, än att han gör upp planer för senare på kvällen att han och L skall spela tillsammans (20:00)

Annars håller jag med i det övriga du säger. Det framstår som rätt tydligt att A och L haft en central roll i H's liv och att det är även talande att dom hänvisar till honom som "lillebror" (kan såklart vara så enkelt att A och L är en//ett par årskurser äldre) men man får intryck att den sociala dynamiken varit sådan att han sett dom som en trygg punkt i sitt liv.

---------

Hur långt ifrån H bor A och L? Varför frågar han inte dem om att följa med honom till mötet?

Har situationen som gör att mötet bestämts uppstått så hastigt (under den aktuella dagen?) att det saknas tid för A och L att kunna göra honom sällskap?

Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Du kanske inte har kommit i puberteten än men när du gör det ska du se att det händer jävligt mycket på några år

Ja, men ingenting som påverkar grundläggande saker som tex form/utseende på näsa och ögon.

Därav att det är helt sinnessjukt att den avlidnes bästa vän misstagits för den anhållne i nästan en veckas tid. Trots att det postats bilder på båda personerna. "F" har foto på FB-profil även om det är taget 2020 så har han samma form/utseende på näsa och ögon 2023 som 2020.
Senast redigerad av dip 2023-10-10 kl. 11:52.
Citera
2023-10-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Så fint, så starkt! Rörd 💙

starkt av henne men är de så lämpligt att prata om de när de är en polissak?
Citera
2023-10-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag skrev bara vad åklagarna sa sedan är jag fullt medveten om förfarandet.
Har du nån gång varit med om att åtal väcks när dom initialt säger att de ska väckas?
Citera
2023-10-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
starkt av henne men är de så lämpligt att prata om de när de är en polissak?

Det är ett 8min långt klipp, det som rör faktiska uppgifter är mindre än en minut. Resten handlar om H och sorgen som hon känner. Det finns ingenting där som på något vis skulle kunna störa utredningen.

Inga namn nämns öht på dem (ev) inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

BO var alltså medveten om att personen eller personerna han ska träffa är labila och kapabla till mycket, där våld inte främmande.

Det har även tidigare i tråden framkommit att den häktade Fabbe tidigare begått ett grovt våldsbrott, och knivat en person med tjuringen. Ett typiskt beteende för tattare.

Fabbelitos mamma är dömd för misshandel. Suggan är rena street fightern enligt domen. Fullständigt labil så watch out boys.

Plastpappan är enligt ett inlägg i tråden rena Bruce Lee, och väldigt aktiv inom en klubb som bedriver kampsport

Samtidigt inte "räddare" än att han väljer att gå ensam för att möta den/dessa personer.

Vad gäller tidigare brott på "F" är det hörsägen och ingenting som bekräftats på något som helst vis.

Vet heller inte hur mycket erfarenhet du har av utövande av kampsport. Men den generella tumregeln är personer som brukar det utanför lokalens fyra väggar vill man ha så lite samröre med som möjligt.

Det du framförallt lär dig som utövare av kampsport är att _INTE_ ta till våld, du blir generellt lugnare och får betydligt mer respekt och förståelse för hur lätt saker kan gå fel. Dem som kommer dit för att dom vill lära sig 'rundsparka' någon i skallen på det lokala diskot blir aldrig långvarig.
Senast redigerad av dip 2023-10-10 kl. 12:01.
Citera
2023-10-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det är ett 8min långt klipp, det som rör faktiska uppgifter är mindre än en minut. Resten handlar om H och sorgen som hon känner. Det finns ingenting där som på något vis skulle kunna störa utredningen.

Oki brabra
Citera
2023-10-10, 11:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Har du nån gång varit med om att åtal väcks när dom initialt säger att de ska väckas?

Nej, ledsen att jag svarade kort men tyckte inte att jag behövde utveckla mitt svar men tydligen skulle jag gjort det.
Citera
2023-10-10, 12:03
Medlem
Fega jävlar använder alltid vapen oavsett om det är kniv eller pistol. Förr brottades man och rullade runt i gräset en stund tills den som vann satte sig på motståndarens mage eller axlar och sa: ”ger du daj”
Sedan gick förloraren skamsen därifrån.

Numer har alla gränser och spärrar suddats ut och den som möjligen har spärrar kvar blir förloraren och kanske dödad. För fega skitar drar numer oftare vapen.

När den lille tuffingen nu sitter i sin cell är det troligen inte långt till gråt. Men som fängslad blir han troligen en skrävlare över vad han gjort Då är det försent att längta efter mammas köttbullar. Lyckligt ovetande om att köttbullarna är av märket Scan.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-10-10 kl. 12:08.
Citera
2023-10-10, 12:06
Medlem
[quote=dip|86012849]Det är här jag också fastnar i mitt logiska resonemang. Varför går han till mötet om han uttryckt (till både A och L) att han känner en oro att personen ifråga kan komma att försöka råna honom.

Oron är samtidigt inte större, än att han gör upp planer för senare på kvällen att han och L skall spela tillsammans (20:00)

Ja kanske Henrik var en aning naiv, om han nu uttryckt sig så att han känner oro att personen han skall möta upp kommer att råna honom, inte för att förringa ett rån, men inte kunde väl Henrik i sin vildaste fantasi tro att han kommer att bli mördad vid detta mötet.
Citera
2023-10-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Samtidigt inte "räddare" än att han väljer att gå ensam för att möta den/dessa personer.

Vad gäller tidigare brott på "F" är det hörsägen och ingenting som bekräftats på något som helst vis.

Vet heller inte hur mycket erfarenhet du har av utövande av kampsport. Men den generella tumregeln är personer som brukar det utanför lokalens fyra väggar vill man ha så lite samröre med som möjligt.

Det du framförallt lär dig som utövare av kampsport är att _INTE_ ta till våld, du blir generellt lugnare och får betydligt mer respekt och förståelse för hur lätt saker kan gå fel. Dem som kommer dit för att dom vill lära sig 'rundsparka' någon i skallen på det lokala diskot blir aldrig långvarig.
Dessutom så är alla uppgifter Alex pratade om redan offentliga.
Citera
2023-10-10, 12:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kan likaväl ha varit för att få respekt i stan.

Jo, eller råna folk för att han själv kanske har knarkskulder.

Men råna, hade H med sig pengar då, för att ex få "köpa" något begagnat? Blev han ditlockad av att få köpa något "billigt"?
Citera
2023-10-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, eller råna folk för att han själv kanske har knarkskulder.

Men råna, hade H med sig pengar då, för att ex få "köpa" något begagnat? Blev han ditlockad av att få köpa något "billigt"?

Troligast är det någon av form av dispyt som ska ordnas till genom att ”snacka” och sen ska allt vara lugnt…

Det är nog så han har blivit lurad
Citera
2023-10-10, 12:18
Medlem
Kan någon förklara för mig ifall den här killen hade kriminellt samröre eller var involverad på något sätt?

Bilderna säger en sak å folk säger annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in