Citat:
Ursprungligen postat av
Boobbo
Det var starkt.
Jag får känslan av att H var väldigt naiv och för snäll för sitt eget bästa. Varför går han annars och träffar en person som han är rädd ska råna honom? Dessutom går han ensam. Så fruktansvärt sorgligt.
Det är här jag också fastnar i mitt logiska resonemang. Varför går han till mötet om han uttryckt (till både A och L) att han känner en oro att personen ifråga kan komma att försöka råna honom.
Oron är samtidigt inte större, än att han gör upp planer för senare på kvällen att han och L skall spela tillsammans (20:00)
Annars håller jag med i det övriga du säger. Det framstår som rätt tydligt att A och L haft en central roll i H's liv och att det är även talande att dom hänvisar till honom som "lillebror" (kan såklart vara så enkelt att A och L är en//ett par årskurser äldre) men man får intryck att den sociala dynamiken varit sådan att han sett dom som en trygg punkt i sitt liv.
---------
Hur långt ifrån H bor A och L? Varför frågar han inte dem om att följa med honom till mötet?
Har situationen som gör att mötet bestämts uppstått så hastigt (under den aktuella dagen?) att det saknas tid för A och L att kunna göra honom sällskap?
Citat:
Ursprungligen postat av
Menskonst
Du kanske inte har kommit i puberteten än men när du gör det ska du se att det händer jävligt mycket på några år
Ja, men ingenting som påverkar grundläggande saker som tex form/utseende på näsa och ögon.
Därav att det är helt sinnessjukt att den avlidnes bästa vän misstagits för den anhållne i nästan en veckas tid. Trots att det postats bilder på båda personerna. "F" har foto på FB-profil även om det är taget 2020 så har han samma form/utseende på näsa och ögon 2023 som 2020.