2023-10-10, 03:26
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men troligen handlar det om att du inte vet hur du ska göra.

Nej, tyvärr är det du som har okunskap om hur andra banker fungerar. Nästa gång kanske du inte ska sitta och killgissa så att du kommer med felaktigheter, det får dig att se ganska korkad ut.
Citera
2023-10-10, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Nej, tyvärr är det du som har okunskap om hur andra banker fungerar. Nästa gång kanske du inte ska sitta och killgissa så att du kommer med felaktigheter, det får dig att se ganska korkad ut.
Det är ett penningsbrott att inte veta varifrån pengar kommer. Om en bank hjälper till så begår de ett brott.
Citera
2023-10-10, 03:36
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Det är ett penningsbrott att inte veta varifrån pengar kommer. Om en bank hjälper till så begår de ett brott.

Du skrev att det går att se i min internetbanken, alltså hade du fel.
Citera
2023-10-10, 03:38
Medlem
Citat:
Du skrev att det går att se i min internetbanken, alltså hade du fel.
Om man inte kan se transaktionen så är det banken som har fel, inte jag.
Citera
2023-10-10, 03:40
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Om man inte kan se transaktionen så är dt banken som har fel, inte jag.

Du hade fel som sa att det gick att se för mig som kund i internetbanken. Så går det när man sitter och killgissar men inte kan något, du blir genomskådad.
Citera
2023-10-10, 03:56
Medlem
Citat:
Jo, det står inget alls på några överföringar jag fått. Även om jag vet att jag gjort överföringar till mitt eget konto så känns det skönt att kunna se varifrån de kommer. Så det går alltså inte? Fett dåligt ju!

Om du loggar in via webbsidan brukar de stå mer än i appen.
Citera
2023-10-10, 04:01
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Om du loggar in via webbsidan brukar de stå mer än i appen.

Prövat både app och webbsida. Ett tips till alla i denna tråd är att inte trycka på "Svara" om ni ej har ett svar på frågan, det är bara störande.
Citera
2023-10-10, 04:06
Medlem
Citat:
Prövat både app och webbsida. Ett tips till alla i denna tråd är att inte trycka på "Svara" om ni ej har ett svar på frågan, det är bara störande.

Fast loggar jag in på Handelsbanken, går in på kontot där pengarna satts in, kan jag se mycket informationen om vart pengarna kommer ifrån. Får dock inget meddelade att jag fått en överföring. Kan även gå in på transaktioner och och ca 1 dygn innan jag får pengarna, kan jag se att en kommande transaktion är påväg.

Men eftersom andra lyckas se dessa uppgifter, och försöker hjälpa dig. Tror jag felet sitter hos dig. Men jag har en enkel lösning på din tekniska okunnighet, ring banken imorgon. Så får de guida dig stegvis vart du ska trycka för att se den informationen som du vill ha.
Citera
2023-10-10, 05:13
Medlem
Hade samma grej för ett tag sedan. Fick in 1100 kronor på kontot men väntade inte pengar från något och det stod inte vart dom kom ifrån heller.

Bara tacka och ta emot.
Citera
2023-10-10, 05:23
Medlem
trottwells avatar
Det är skillnad på en överföring och en betalning, men jag har inte tid att förklara nu.
Citera
2023-10-10, 05:30
Medlem
Minimuchers avatar
Det kan ju va så att su inte ser det i själva appen men om du loggar in på internetbanken så går det?

Om det är så att överföringen kommer från dig dvs att du bara har flyttat mellan konton så kan det säkert också vara otydligt om du ej har märkt transaktionen.
Citera
2023-10-10, 06:27
Medlem
Sluta trolla. Nej det går inte i de flesta (alla?) banker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in