• 1
  • 2
2023-10-10, 01:46
Medlem
nickeh84s avatar
Om det inte finns något meddelande, kan man då ej se detta på något vis då när det inte går att klicka på datumet bredvid?

Även om man vet att man gjort en överföring eller förväntar sig en överföring så är det ju skönt att kunna försäkra sig om det ändå, känns lite b om det ej är möjligt.
Citera
2023-10-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Om det inte finns något meddelande, kan man då ej se detta på något vis då när det inte går att klicka på datumet bredvid?

Även om man vet att man gjort en överföring eller förväntar sig en överföring så är det ju skönt att kunna försäkra sig om det ändå, känns lite b om det ej är möjligt.
Du kan se varifrån överföringen är gjord.
Citera
2023-10-10, 02:07
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du kan se varifrån överföringen är gjord.

Jaha, vänligen förklara hur man gör då.. Om det ej finns något meddelande och det ej går att klicka på datumet bredvid?
Citera
2023-10-10, 02:10
Medlem
Citat:
Jaha, vänligen förklara hur man gör då.. Om det ej finns något meddelande och det ej går att klicka på datumet bredvid?
Du tittar bara på transaktionen. Där ser du varifrån den kommer.

Inte fan händer det att du får osynliga överföringar.
Citera
2023-10-10, 02:14
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Du tittar bara på transaktionen. Där ser du varifrån den kommer.

Inte fan händer det att du får osynliga överföringar.

Jo, det står inget alls på några överföringar jag fått. Även om jag vet att jag gjort överföringar till mitt eget konto så känns det skönt att kunna se varifrån de kommer. Så det går alltså inte? Fett dåligt ju!
Senast redigerad av nickeh84 2023-10-10 kl. 02:19.
Citera
2023-10-10, 02:22
Medlem
Citat:
Jo, det står inget alls på några överföringar jag fått. Även om jag vet att jag gjort överföringar till mitt eget konto så känns det skönt att kunna se varifrån de kommer. Så det går alltså inte?
Nu har jag en annan bank. Där framgår det mer än tydligt varifrån insättningen kommer.

Jag kan även klicka på insättningen eller betalningen för att se detaljer.

Kanske du ska byta bank om de inte tillhandahåller den tjänsten. Tror dock att det handlar om att du inte förstår hur du ska göra.
Citera
2023-10-10, 02:24
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Nu har jag en annan bank. Där framgår det mer än tydligt varifrån insättningen kommer.

Jag kan även klicka på insättningen eller betalningen för att se detaljer.

Kanske du ska byta bank om de inte tillhandahåller den tjänsten.

Ja, riktigt pissdåligt att en storbank inte tillhandahåller en sådan självklar tjänst.
Citera
2023-10-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ja, riktigt pissdåligt att en storbank inte tillhandahåller en sådan självklar tjänst.
Du tror inte att det beror på att du inte förstår? Klicka på transaktionen.
Citera
2023-10-10, 02:31
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Du tror inte att det beror på att du inte förstår? Klicka på transaktionen.

Är helt hundra. Det finns inget att klicka på, går bara att se var jag själv skickat pengar. Det brukar ju stå en text vem avsändaren är, men står det ingen text som i detta fall finns det tydligen inget sätt att se var de kommer ifrån. Riktigt b!
Citera
2023-10-10, 02:37
Medlem
Citat:
Är helt hundra. Det finns inget att klicka på, går bara att se var jag själv skickat pengar. Det brukar ju stå en text vem avsändaren är, men står det ingen text som i detta fall finns det tydligen inget sätt att se var de kommer ifrån. Riktigt b!
Såklart att du kan se transaktionen. Allt annat vore konstigt. Du bara snurrar.
Citera
2023-10-10, 02:38
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Såklart att du kan se transaktionen. Allt annat vore konstigt. Du bara snurrar.

Jag kan se summan, men inte varifrån pengarna kommer. Förstår du?
Citera
2023-10-10, 02:40
Medlem
Citat:
Jag kan se summan, men inte varifrån pengarna kommer. Förstår du?
Citat:
Betaltjänstlagen omfattar alla konton, tjänster och produkter som är avsedda för betalningar.

De allra flesta regler om betalningar kan du hitta i lagen om betaltjänster (2010:751). Den bygger ursprungligen på ett på ett EU-direktiv (det första betaltjänstdirektivet från 2010) och uppdaterades utifrån bestämmelserna i det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) den första maj 2018. Samtidigt upphävdes den tidigare lagen om obehöriga transaktioner och de reglerna återfinns nu i betaltjänstlagen.
Förstår du?

Problemet är att du inte grejar att se varifrån transaktionen kommer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in