2023-10-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sa inte åklagaren att åtal skulle väckas senast 20 oktober?

Man uppskattar alltid att åtal ska väckas senast 14 dagar framåt, och när 20 oktober börjar närma sig kommer åklagaren meddela att han behöver mer tid på sig och därmed hålla ny häktesförhandl. Så datumet kommer skjutas upp ytterligare 14 dagar, så kommer det pågå tills utredning är klar om ett halvår och rättegången kan hållas, förhoppningsvis tidigare eftersom det är en ung person som är häktad då brukar det ha prio.
Citera
2023-10-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliceblue
Jag känner inte MD men vet vem han är till utseende. Han har begått brott hemma hos en vän till mig nyligen. Han stal saker som var väldigt betydande för henne och dyra.
MD är välkänd av lokalpolisen i Alingsås. Han är kriminell och jag vet att ungdomar är rädda för honom.

Dessa ungdomar får gärna skicka pm till mig så ska jag ta ner killen på jorden. Inte fan ska någon gå och vara rädd för en testosteronstinn 16 åring på 45kg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Såklart förändras man inte enormt, men man får ju mer manliga och vuxna drag.

Kan hålla med om att näsan skiljer sig åt från Facebook. Men jag tycker fortfarande att näsan skiljer sig åt mellan bilden (med H och x) och videos från tiktok (med H och tjejen och den som sägs vara Li@m).

Eftersom jag inte vet vilka någon av de nämnda är uttalar jag mig inte om det heller. Det kan vara F@bbe eller Li@m eller Nisse eller vem som helst på bilderna, jag har ingen aning.

Fortfarande märkligt att ingen av alla som sa sig känna till F@bbe har sagt ifrån tidigare eller kan producera en bild på honom. Han måste väl haft snap eller liknande som de flesta tonåringar. Skolkatalog?
Har nog aldrig tidigare stött på en så anonym tonåring som den här F@bbe verkar vara.

Personen på FB-profilen är inte samma som på TikTok klippen och de mer nytagna bilder som spridits i tråden. Personen på TikTok klippen och nämnda bilder är med 100% säkerhet samme person. (bekräftas av flera personer i tråden, samt att det går att följa kommentarer i fälten både på TikTok och länkade FB-profiler som bekräftar dessa saker)

Parkera den diskussionen där. Hur "F" ser ut som 15-16 vet vi inte än, men vi vet hur han såg ut 2020 när väl bild postas på 16 års "F" så lär det vara väldigt enkelt fortfarande att se att det är samme person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliceblue
Vad jag har hört från ungdomar så har Fabbe och MD varit på samma SIS el HVb hem
MD = Moh*m*d Al B*red?
Citera
2023-10-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
MD = Moh*m*d Al B*red?

Ja!
Citera
2023-10-09, 18:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, det var jag som påtalade åklagarens roll innan häktning för dig. Känner du igen ditt citat:

”Nej.
KVV blir aktuella först efter att en häktning beslutats.
Innan dess ligger det hos polisen.
Det är också polisen som hanterar belastningsregistret.”

Och ingen har påstått något annat än att polisen håller i BR.

Kanske inget klargörande, bara som jag ser på det. Men att helgardera är aldrig fel.
Vad babblar du om egentligen?`

Vad i det du citerar säger jag annat än att det åklagaren som gör framställan till domstolen?

Ge upp - eller lär dig läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är åklagaren som fattar beslut i utredningen - men det är polisen som hanterar utredningen och det är Polismyndigheten som hanterar belastningsregistret.
Citera
2023-10-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej...
https://www.domstol.se/nyheter/2019/04/det-ar-inte-straffbart-att-i-ett-polisforhor-ge-falskt-alibi-at-en-person-som-har-domts-for-ett-brot t/

Nu får du hålla isär mened och skyddande av brottsling
11 § brottsbalken. Om någon döljer den som förövat brott, hjälper honom eller henne att undkomma, undanröjer bevis om brottet eller på annat dylikt sätt motverkar att det uppdagas eller beivras, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst ett år.
Citera
2023-10-09, 19:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Man uppskattar alltid att åtal ska väckas senast 14 dagar framåt, och när 20 oktober börjar närma sig kommer åklagaren meddela att han behöver mer tid på sig och därmed hålla ny häktesförhandl. Så datumet kommer skjutas upp ytterligare 14 dagar, så kommer det pågå tills utredning är klar om ett halvår och rättegången kan hållas, förhoppningsvis tidigare eftersom det är en ung person som är häktad då brukar det ha prio.

Jag är med på vad du skriver.
Citera
2023-10-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Lita aldrig blint på vad en enskild person skriver på fb. Lita inte ens på vad flera personer skriver på fb

Är väl utrett nu att han gick i någon specialklass?
Idag heter det SU-grupp (särskild undervisningsgrupp) på skolspråk.
Citera
2023-10-09, 19:16
Medlem
Citat:
Jag är med på vad du skriver.

Konstigt att du verkar tro att åtal ska lämnas in senast 20 okt då?
Citera
2023-10-09, 19:17
Medlem
Citat:
Sa inte åklagaren att åtal skulle väckas senast 20 oktober?

Man kan väl bara sitta häktad en viss tid innan ny förhandling måste till. Troligen är det slutdatumet för denna häktningen. Åklagaren kommer begära mer tid och GM kommer sitta häktad ytterligare en tid innan samma procedur gås igenom igen. Skulle jag gissa så kanske februari någonting nästa år är realistiskt för ett åtal. Det är många tusen sidor som ska sammanställas. Särskilt här där man antagligen har massor av datatrafik att läsa igenom då de känt varandra under lång tid. Det kan ju vara så att jag har fel och det är något gammalt groll sedan flera år som eskalerat och det måste ju kollas upp. Men jag är ganska säker på att det är något i nutid och att polisen har ett meddelande där BO kallats till en plats av GM samma dag . Jag är också ganska säker på att det är för en skitsak och när vi får det presenterat för oss kommer vi att häpna och inte förstå hur någon kan gå så långt för något så dumt. Skulle jag gissa har det med GM syskon eller någon tjej att göra. Kanske har han sagt något om GM s syrra på fyllan? (Vet ej hur gammal hon är så det kanske är helt fel)Eller stött på/legat med en tjej som GM är intresserad av bakom hans rygg. Eller som i taximordet har exet beskyllt honom för någonting och GM tagit revansch åt henne. Jag tror nog på nummer två men som sagt tidigare fall har visat att det kan vara vilken jäkla skitsak som helst.
Citera
2023-10-09, 19:18
Medlem
Det verkar som att Alex och Steph**** är kusiner? Hon har kommenterat på en av videos på TikTok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in