Citat:
Ursprungligen postat av
D.Hume
Jag ber verkligen om ursäkt om du känner dig utpekad.
Jag ville bara styra upp missförståndet, som inte var särskilt märkligt förrän det började försvaras från olika håll. Inte av dig. Själv tycker jag inte att det är så allvarligt med att saker missförstås. Det allvarliga är när det inte klaras upp.
Spekulationer är ju det fantastiska med Flashback!
Att du fick dubbla poster av mig först beror på gammal mobil och tågresa i kombination.

Ha det gott, vi hörs!
Ok, jag missförstod.
Det är vanligt vid Dunning Kruger att dra slutsatser om en individ erkänner att den kan ha begått ett misstag eller om ett sådant gjort, korrigerar det, att därefter enträget mena sig vara den mer kompetenta.
En reflektion kring egna brister, analyser kring hål i den egna insatsen, diskussion utifall ett fel gjorts av en själv eller ursäkt om ett sådant skett- resulterar ofta i att den inkompetenta personen tar till konfirmeringsbias för att peka på att olika delar är bevis på att en annan person är sämre, inte kan något och att den med lägre kompetens egentligen är mer kompetent och lämplig att uttala sig.
Det var av det skälet jag kommenterade även om du utifall du själv gått i särklass rent generellt har lägre sannolikhet att agera efter Dunning Kruger.
Dunning Kruger och effekter av sådant gäller väldigt sällan människor med intellektuell förmåga som ligger under snittet då det är ett större problem bland genomsnittliga människor eller de som ligger lite i övre spannet och strax däröver, genomsnittlig IQ.
Det är alltså något som vanligtvis handlar om att folk tänker att de själva inte har fel utan alltid andra. Om någon då korrigerar misstag dn gjort eller är öppen för att ha kunnat gjort sådant eller säger att de kan ha fel i något kan det öppna upp för att en åt helsike felaktig bild presenteras som sanning.
Jag djupläser inte och skyndar igenom saker. Jag kommer att säga fel och även att kanske luta mig mot fel och göra felaktiga antaganden. Men jag litar till att allt inte är det. Däremot vill jag korrigera om något jag skriver visar sig vara fel.
Henrik
gick inte i särklass .
Mvh. Hälsning