2023-10-09, 18:38
Medlem
Erik Östs avatar
Tror ni Hamas i sin "smarta attack" har tagit med det här i planeringen eller skiter de egentligen helt enkelt bara i civilisterna, kvinnor och barn som vanligt?

https://www.youtube.com/watch?v=hKxHUqXwSQo
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Märkligt att du anser att de tjejer som gick på rejv och brutalt mördades är att jämställa med Wagnergruppens soldater.
Det där är dina ord. De får du banne mig stå för själv.
Har inget med mina åsikter om pågående konflikt att göra.
Citera
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vet inte om det var ett misstag av Trump. Men enligt det du visat så var det ju soldater som riskerade att dö på grund av det. Speciellt när han var så noga med att ha fred och dra bort militär personal osv.

Snarare att Israel och USA är väldigt nära allierade och har varit väldigt länge. Jag vet, det var dom pengarna jag syftade på tidigare.

Jag tror inte USA ger sig in i det här direkt om inte iran gör det direkt. Och jag tror inte Iran är villiga att göra det för några terrorister som man får 13 på dussinet utav över hela mellanöstern.

Trump lät sig övertalas till en dumhet av neocons. Soleimani var ju en stor hjälte i kriget mot IS. Det var skämskudde de luxe på USAs förklaring till varför han mördades.

Vi får väl se. Tongivande politiker både bland republikaner och demokrater i USA talar sig i alla fall väldigt varma just nu för någon slags militär insats mot Iran. Det är hård press från Israellobbyn som ser Hamasattacken som deras 9/11.
Citera
2023-10-09, 18:39
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Du och jag har inget med deras konflikt att göra.
Vi befinner oss inte i krigszonen och grundkonflikten.
Vi ska inte önska livet utav någon utav grupperingarna.

Sant. Det allra bästa vore förstås att Hamas gav upp, överlämnar sig till Israeliska armen och lägger ner alla fientligheter, så att övertagandet kan gå fredligt till.
Citera
2023-10-09, 18:40
Medlem
Citat:
Det tror du på ? Har världen gått vidare?
Nej inte alls.
Sverige var polare med Hitler de också.
Glöm inte bort din egna historia.
Det räcker med att säga " de som inte vaccinerar sig skall portas" och de vaccinerade intar direkt patrull och avhumanisering.

Jag säger som det är. Vi är fan inte kloka i huvet och blir det heller aldrig.

Skulle du själv gå med på att FN kommer och delar in Sverige i två läger ?
Du får flytta endera norrut eller söderut.

Jag förstår deras konflikter, men är trött på allt jävla dödande och på alla människor världen runt som hejar på den ena eller den andre med ord som " rätt åt dem ha, ha, ha "
Politiska ledare kan kriga eftersom de vet att folk beter sig så.

Gällande Israel har världen gått vidare, Ja, uppenbarligen efter som ingen gjort något åt saken på 80år?

Sverige stod på nazisternas sida, Ja. Varför skulle jag glömt bort min egen historia? Vad har det med saken att göra?

Resterande halmgubbar kommer jag inte bemöda mig att svara på. Varför du besvarar mitt inlägg med massa off-topic svammel är obegripligt. Gå och lägg dig.
Citera
2023-10-09, 18:40
Medlem
LarsVonDusseldorfs avatar
På Al Jazeera nu.

Hamas tänker frige Israeliska civila gisslan om de får tillbaka 36 st kvinnor o barn som sitter i Israeliskt fängelse. Fångutbyte på G alltså.
Citera
2023-10-09, 18:42
Bannlyst
https://www.hd.se/2023-10-09/gaza-ska-totalbelagras-attacker-mot-hamasmal

130 gånger har nu GAZA bombats av Israel som vi ju ser i realtid här: https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8 Verkar lugnt nu. 130ggr. Får hoppas de fattat vinken men med deras svagbegåvade nivå är det föga troligt. Får hoppas de utrotades istället.
Citera
2023-10-09, 18:43
Medlem
Ammunakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Tror ni Hamas i sin "smarta attack" har tagit med det här i planeringen eller skiter de egentligen helt enkelt bara i civilisterna, kvinnor och barn som vanligt?

Man gjorde en miss i planeringen och man glömde införskaffa bärbara surface to air missiler att skjuta ner flygplan med.
Citera
2023-10-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst

De kan inte kontrollera sina hatiska impulser. På ett sätt är det förståeligt.. men det betyder också att de aldrig kan vinna.
Helt öppet mål för propagandapressen så fort idioterna plockar upp mobilkameran.
Senast redigerad av Deballerur 2023-10-09 kl. 18:52.
Citera
2023-10-09, 18:45
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Det tror du på ? Har världen gått vidare?
Nej inte alls.
Sverige var polare med Hitler de också.
Glöm inte bort din egna historia.
Det räcker med att säga " de som inte vaccinerar sig skall portas" och de vaccinerade intar direkt patrull och avhumanisering.

Jag säger som det är. Vi är fan inte kloka i huvet och blir det heller aldrig.

Skulle du själv gå med på att FN kommer och delar in Sverige i två läger ?
Du får flytta endera norrut eller söderut.

Jag förstår deras konflikter, men är trött på allt jävla dödande och på alla människor världen runt som hejar på den ena eller den andre med ord som " rätt åt dem ha, ha, ha "
Politiska ledare kan kriga eftersom de vet att folk beter sig så.

Instämmer till fullo. Folk sitter här på tryggt avstånd i sina fridfulla hem i Sverige och jublar åt fruktansvärda öden som drabbar båda sidor i konflikten. Det enda krig svenskar upplever är det de får följa på tv, som en realityshow. Helt avtrubbade från medmänsklighet och förståelse för olika perspektiv, med precis som du säger, osmakliga yttranden som "rätt åt dem ha ha ha" när barn och kvinnor sprängs till döds. I skrivande stund massbombar Israel Gaza, och ändå anser folk att palestinier inte ens får vifta med sin lilla flagga utan tvärtom ska de ställa sig bakom Israel som bombar deras släktingar, vilket är helt befängt. Man kan inte förvänta sig det, ingen skulle göra det.

På samma sätt måste man förstå att israelerna kommer ställa sig bakom sin flagga de också, då man befinner sig i krigstillstånd. Detta är en hemsk konflikt som drabbar både civila palestinier och israeler i första hand och att folk här tittar på som att det är ett söndagsnöje framför teven är inget annat än vedervärdigt men också en indikation på hur fredsskadade svenskar är. Man ser på verkliga tragedier som att det är film och fiction. Vidrigt.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-10-09 kl. 18:49.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Hamas agerar i Köpenhamn.

https://twitter.com/visegrad24/status/1711401238032425062?t=hRhoBVhp4a81yruCE9yR7A&s=19
Citera
Medlem
Bara 36??

Vafan de brukar kräva 1000 mot 1.

Men jag antar de vill rädda ansiktet lite för Hamas fattar nu att detta var nog det mest korkade plan de kunde göra...

Det hade fungerat i Sverige men Israel är liiiiiite hårdare

Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
På Al Jazeera nu.

Hamas tänker frige Israeliska civila gisslan om de får tillbaka 36 st kvinnor o barn som sitter i Israeliskt fängelse. Fångutbyte på G alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in