2023-10-09, 22:16
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, det är inte förlegat, eftersom ingen här skulle acceptera situationen om rollerna var ombytta. Hur skulle det låta om "Warszawaghettot" vid Gazaremsan beboddes av judar istället, hade det också varit "förlegat" att ifrågasätta brott mot mänskligheten och i praktiken kontrollerad internering av ett helt folkslag i modern tid? Om det vore palestinierna som fördrev judarna, hade det också varit "ok" om nu britterna och övriga berörda fick för sig det istället? Att enbart hänvisa till att en viss grupp är mer värd än en annan är inte tillräckliga skäl, sorry.
Men det är ju nonsens och lögn
Kristna är ex utraderade i Turkiet.
Judar fördrivs från många arabländer
Araberna som bor i Israel är de araber som HAR MEST FRIHET av alla araber
Du är en fakenews hela du.
Citera
2023-10-09, 22:16
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Så där sitter du och bettar och röker vattenpipa när dina landsmän krigar… manligt
Jag antar att du är på slagfältet i israel och har lite tid över att skitposta på flashback ?
Citera
2023-10-09, 22:17
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Sjukt att inte Israel kunde skydda sina medborgare… Starkaste försvaret i världen? jo tjena

De firade en högtid. Dessutom var det tidig lördag morgon då attacken inleddes, då hela landet firade högtiden kvällen innan, så landet låg och sov. Du är bra sjuk om du inte förstått det. Så vad ifrågasätter du egentligen, din egen dårskap och okunskap?
Citera
2023-10-09, 22:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Better safe than sorry resonerar nog US Navy och markerar till Iran att hålla sig utanför.

Du är däremot seriöst förvirrad när du blandar in energileveranser och Krim-halvön i ekvationen.
Visst, så lär de resonera vilket visar att jag och användaren jag citerade har rätt.
Citera
2023-10-09, 22:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Tycker att Netanyahu ska hota med "konsekvenser världen aldrig tidigare skådat" om någon (typ Iran) tänker tanken att lägga sig i när Israel går in på marken i Gaza. Det är kutym vid markinvasioner sedan 2022.
Citera
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varifrån har du fått att Hamas är världens bästa gerillarörelse? Det låter som arabisk propaganda och dagdrömmar. En klantig gerilla som attackerar med missiler i så fall, inte säskilt gerilla-aktigt.
Vad du ens va en gerillarörelse är ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Tv sänt tal i dag.
https://www.di.se/nyheter/netanyahu-...r-bara-borjat/

Citat:
Det vi kommer att göra mot våra fiender under de kommande dagarna kommer att genljuda bland dem i generationer”, säger Netanyahu.

Håll i hatten, man blir ju nervös över vad som kommer nu

Brukar inte vara så konspiratorisk av mig, men med tanke på vilka åsikter Netanyahu står för rent allmänt, och det faktum att att hans regering varit fullkomligt paralyserade under en längre tid pg av de protester och demonstationer som hans rätt odemokratiska lagförslag resulterat i, så kan jag ju tycka att det var kanske lite för vältajmat att den israeliska underrättelsetjänsten, som annars vet när hamas spolar i toaletten, just nu skulle tappa bollen så kapitalt att protesterna upphörde på en dag och att alla israeler nu sluter upp bakom honom. Just saying ….
Citera
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Jag är nyfiken på vad världen bästa armé på pappret har att erbjuda när man möter världens bästa gerillarörelse på riktigt mina pengar är på hamas som segrare

Bahahah...

Knappast. Religiösa stollar må vara duktiga på att våldta och mörda civila.

Men i strid finns ingen Gud.

De bästa soldaterna är fullt fokuserade på sin uppgift. De vill inte dö för nån Gud. De vill komma hem så fort som möjligt.
Religiösa självmordsbenägna stollar är aldrig bra krigsmän när det väl gäller.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han hade bott i Malmö tills han var 13 och hade minst en svensk förälder, så det är inte konstigt.

Den judiska befolkningen i Sverige har under alla år assimilerats bra, de har inte krävt att bara prata hebreiska och liknande. Judarna i Sverige har alltid hållit en låg profil och anpassat sig till det svenska samhället.

Så att den svensk/israeliska talespersonen pratade klockren skånska är inte så märkligt.
Citera
2023-10-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är en väldigt konstig konflikt.

- Israel tilldelades sitt markområde för 75 år sedan i efterdyningarna av Andra Världskriget. Ända sedan dess har man försökt leva i fred sida vid sida med palestinerna och övriga arabiska grupperingar.
- Ständiga attacker mot Israel från alla sidor, både från stater och terrorgrupper.
- De som är emot Israels rätt att existera är en ohederlig allians av palestiner och NMR'are!
- Mycket märkligt...

Lite så. Men förintelsen var lite ”märklig” också. 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Dagens Hamas är ett resultat av mer än 50 års förtryck och ockupation, det är ett faktum att extremism föds ur misär och förtryck. Något som äger rum i Palestina på daglig basis signerade Israel.
Nej, det är äldre än så och grunden ligger i en religion.
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Jag antar att du är på slagfältet i israel och har lite tid över att skitposta på flashback ?

Jag är kontrakterad att försvara Sverige - jag är svensk ej israel.

Är du arab eller statslös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in