Jag tar ut delar av ditt inlägg för svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Att J säger att hennes säng är förbjuden plats är klart för att göra M mindre trovärdig. J kan näppeligen bekräfta att M legat i sängen då J påstått att hon håller Ts händer i badrummet. DET hade inte gått ihop sig.
Maja, såvitt jag minns, bekräftar väl att hon inte fick ligga i Johannas säng efter någon kissa-på-sig incident tidigare. Då är det inte enbart Johanna som påstår att Maja inte ficka vara i hennes säng.
Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Vad hon själv säger så gick hon till toa utan att se T, alltså har T inte befunnit sig I hallen eller på toa. Ms förslag var förrådet eller walk in closet, vilket inte låter helt troligt, men köket vore en möjlighet.
Det är i detta (det fetade) jag tror att du drar en felaktigt slutsats.
För att Maja - som inte talat sanning om så mycket och dessutom hela tiden skyller ifrån sig om allt som kan ligga henne i fatet - påstår att hon inte såg någon kropp, behöver naturligtvis inte innebära att det inte låg någon kropp där.
Det enda rimliga och troliga är att Toves kropp antingen låg kvar i badrummet eller att kroppen dragits ut i hallen/vardagsrummet. Allt annat är bökigt, tung, ljudligt, avsätter urinspår och kräks och en fullkomligt meningslös besvärlig handling. Det har rimligen inte hänt.
Därför borde Maja stött på kroppen. Och därför talar Maja rimligen inte heller sanning.