Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det kanske däri problemet ligger, att du tror att ALLA relationer som psykopatens/narcissisten har, är traumatiska bindningar. Så är inte fallet.
Jag bygger mina antagande på någon form av info. Jag tror att Maja är empatistörd för att hon:
Har aptit direkt efter mordet och äter en hamburgare.
Är avslappnad i kroppen och vilar/sover direkt efter dumpningen.
Föräldrarna ser ingen skillnad på henne dagen efter, hon beter sig som vanligt och mamman upplever att hon haft en bra kväll.
Sover stora delar av nästkommande dag och går till skolan som vanligt måndag morgon.
Visar inga känsloyttringar under något av 18 förhör, förutom två gånger hon skrattar.
Visar inga känsloyttringar under dom 3 dagarna rättegången pågick förutom när hon återberättar att hennes bästis skulle ta livet av sig om dom åkte fast.
Här är 6 konkreta tecken på varför jag anser M ha nåt vajsing i huvudet.
Kan du ge några konkreta exempel på deras traumatiska bindning? Något som kan liknas vid våld och förtryck, som är en återkommande beskrivning när det kommer till det traumatiska bandet.
Den tolkningen om megaoffret med traumabounding kräver väl att J är psykopat (i.e >25 p) likaväl.
Narcissism är endast ett av flera karaktärsdrag hos en sådan.
Eller är det NPD som menas?
Ja, vart förekommer detta förtryck?
Våld som utövas (dvs systematiskt fysiskt våld, skrämsel, maktutövande, dödshot) tills partnern är helt kuvad, livrädd och utmattad.
Det går givetvis inte plocka bort det väsentliga vid en traumabindning ang våld i relationer - och prata om Maja och bindning som om det vore likvärdigt.
Eller jämföra fragment av goda stunder (som misshandlade kvinnor uppförstorar och hänger fast vid som en livboj) jämfört med Majas partyliv.
Vidare har M visat två reaktioner till nu i Hovrätten. När det inte passade henne vad Hanna och Sangborn sa om henne.
Benet gick konstant och hon var irriterad.
När hon väl reagerar är det iaf inte ang Tove.
När hon skrattade till i förhör så var det ang frågan om de hade ett intimt förhållande.
Vad var det mer?