2023-10-09, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Överdrifternas mästare.
Igår begrep du inte ens att Maja var aggressiv timmar innan mord och tyckte inte det var nåt att bry sig om. Ironiserar ständigt över ordet bitchig:
Ett ordval som kommer från två olika vakter i FUP ang Maja samma kväll.
Du har dålig koll på fup (du har väl inte ens läst den?) och då blir väl slutsatserna därefter.

... Förutom att allt som oftast öht inte kunna begripa vad som skrivs.
Det finns ingen mildare syn på Maja i det jag skrev. Jag beskrev däremot vad jag tror MAJA har för syn på det hela.
Läs om, läs rätt innan du försöker plocka poäng.
.

Ingen är väl skickligare än du att bygga upp luftslott av "ingenting".

Bygget Maja "made in hell" har pågått ett tag nu, och tex har du använt jokern som ett bevis för att Maja har en psykkopat som idol, är lömsk och döljer saker för utredningen när hon berättar om besöket på strippklubben, genom att framställa sig som präktig när hon undanhåller (herregud) sökningar på nattklubbar (oj flera stycken, dvs HELT vanliga nattklubbar och Chat Noir. Och nej, Maja sökte inte på ordet strippklubb som du försökte med).

Finns massor av byggen som du bygger upp mot Maja som är rena rama överdrifter, en del helt utan minsta bäring (ex dölja sökningarna).

Lite som att bygga upp ett liknade bygge mot H*anna D genom bl a enorm tyngd åt hennes ord till Stefan efter fruktansvärda bråk som höll i sig i dagar, där barnen kom i kläm (underdrift) genom att inte få gehör för behov av att stanna hemma från skolan pga av huvudvärk, kaninernas burar som hotade deras existens, avsagd föräldraskap och Gud vet vad.

Du menar att Majas bundenhet till Johanna fins inga som helst bevis för (i FUP, som därigenom är då bevisat), utan "ondskan" den finns därmed bevis för.
Citera
2023-10-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, men det som visats upp och varit till stöd för respektive part, med bilder ur fup mm

Ok tack ja det var så jag föreställde mig det.
Som sagt väldigt intressant med hovrättens fråga där om vilken skada som MH gjort Tove eller hur de formulerat det.

Svårt veta hur de tänker, men JJ har ju beskrivit MH:s insats som att MH räddar JJ från Toves stryptsg där osv. Alltså inte att MH varit ”aggressiv”.

Sen vet inte JJ själv hur MH höll händerna, hur ska då åklagaren veta vilka skador som ska hänvisas till MH undrar man lite retoriskt här.
Citera
2023-10-09, 13:59
Medlem
sybels avatar
Jag säger inte att du dragit fel slutsatser, men jag menar att det är möjligt att dra andra.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det som Maja beskriver att hon gjort är ett ologiskt agerande.
Saker som hon i relation till hennes egen och hennes och Johannas tidigare historik inte skulle gjort ex lämnat Johanna ensam med Tove som Maja tidigare samma kväll fick hindra från att hoppa på Johanna.

Om hon kände sig kass ser jag det inte som helt otänkbart att hon la sig direkt utan att fundera över att hon skulle vara på tå för att bistå J.

M hade diverse ursäkter för att inte vara på plats vid bränderna, dvs vid skarpt läge höll hon sig undan.
Om J berättat eller hon misstänkt att det skulle bli skarpt läge i badrummet, skulle hon även då kunna hållt sig undan.

Citat:
Det är dessutom saker som som rent praktiskt inte går ihop - det är osannolika omständigheter som Majas story innehåller.

Maja var förbjuden att lägga sig i Toves säng - ändå skulle hon gjort det när de tre kom hem utan att Johanna skulle sagt stopp.
Att Maja möjligen kan släppa ner sig där utan att Johanna orkar protestera efter den utmattande dumpingresan när allt vänts upp och ner är en annan sak.

Att J säger att hennes säng är förbjuden plats är klart för att göra M mindre trovärdig. J kan näppeligen bekräfta att M legat i sängen då J påstått att hon håller Ts händer i badrummet. DET hade inte gått ihop sig.
Citat:
Att Maja inte skulle "vaknat" av alla ljud är osannolikt.

Alla ljud som är anmärkningsvärda att hon inte hört är en hög duns och ringklockan.
Ljudet från dunsen har troligtvis förstärkts neråt av trossbotten och hörts mer i lgh under än i sovalkoven. Men trots det hade frun i lgh under inte vaknat.
Kanske var det ringklockan som väckt henne då hon kollade klockan 2.33?
Citat:
Liksom att hon inte skulle stött på kroppen när hon ensam gick omkring i lägenheten.

Vad hon själv säger så gick hon till toa utan att se T, alltså har T inte befunnit sig I hallen eller på toa. Ms förslag var förrådet eller walk in closet, vilket inte låter helt troligt, men köket vore en möjlighet.

Jag tvivlar starkt på att M gick omkring överallt och letade efter T. Att hon låste in sig på toa medan J var på McD låter mer troligt, men att T samtidigt skulle befunnit sig där förefaller inte sannolikt.
Kanske kom de överens om att J först skulle släpa ut T därifrån?

Det finns dock ingen tid angiven för när hon skulle lämnat toan. Tfn är stilla från 2.48 tills de kommer från Nye, så antingen har tfn legat kvar på toan under dumpningsresan eller har tfn inte registrerat förflyttning - eller befann sig M inte på toa över huvud taget.
Citat:
Att en ostraffad ung 18-årig tjej - som inte vill se våld på TV -inte skulle reagera våldsamt chockad vid att plötsligt se en död Tove är också orimligt - om hon inte varit med när Tove dog.

Det håller jag fullständigt med dig om.
Blev M inte våldsamt chockad?
Hur någon ska eller bör reagera vid chocktillstånd finns dock ingen manual till, några vrålar i himmelens sky andra får tunghäfta.
Citat:
Liksom att Maja utan vidare skulle lämnat sin telefon och följt med den som strypt ihjäl Tove ut i mörka skogen mitt i natten - om hon själv inte varit mer involverad.

Det satt nog I ryggmärgen på M att lämna tfn hos J då hon inte ville att pappa skulle se var hon befann sig.

Jag lånar dina egna ord:
"Saker som hon i relation till hennes egen och hennes och Johannas tidigare historik inte skulle gjort ex lämnat Johanna ensam med Tove..."

Enligt dem båda sa J åt M att hjälpa till.
Citat:
Att Maja dessutom skulle uppträtt helt oberörd efteråt är väldigt anmärkningsvärt om hon har rent mjöl i påsen gällande vad Tove råkat ut för.

Att vara oberörd eller att uppträda som om man vore det är två helt skilda företeelser.
Om M var oberörd eller om någon försvarsmekanism slagit till vet vi inte.
Citat:
Liksom att hon verkligen skulle ljuga och lurats så länge om hon inte var inblandad i Toves död.
Ja, det förvånade. Hon måste haft otroligt starka skäl.

Inblandad var hon ju. Hon hjälpte (minst) till att bära, men det är sannolikt inte enda anledningen. Själv uppgav hon känslofyllt att J hotat ta livet av sig. J hade väl också sagt åt henne att berätta illharjenhistorian? Det finns kanske fler orsaker?
Citera
2023-10-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen är väl skickligare än du att bygga upp luftslott av "ingenting".

Bygget Maja "made in hell" har pågått ett tag nu, och tex har du använt jokern som ett bevis för att Maja har en psykkopat som idol, är lömsk och döljer saker för utredningen när hon berättar om besöket på strippklubben, genom att framställa sig som präktig när hon undanhåller (herregud) sökningar på nattklubbar (oj flera stycken, dvs HELT vanliga nattklubbar och Chat Noir. Och nej, Maja sökte inte på ordet strippklubb som du försökte med).

Finns massor av byggen som du bygger upp mot Maja som är rena rama överdrifter, en del helt utan minsta bäring (ex dölja sökningarna).

Lite som att bygga upp ett liknade bygge mot H*anna D genom bl a enorm tyngd åt hennes ord till Stefan efter fruktansvärda bråk som höll i sig i dagar, där barnen kom i kläm (underdrift) genom att inte få gehör för behov av att stanna hemma från skolan pga av huvudvärk, kaninernas burar som hotade deras existens, avsagd föräldraskap och Gud vet vad.

Du menar att Majas bundenhet till Johanna fins inga som helst bevis för (i FUP, som därigenom är då bevisat), utan "ondskan" den finns därmed bevis för.
Hmm Totempålen, hade Johanna kolik och vet du om hon har någon allergi ?
Vore konstigt om kanske Johanna och Hanna-Sophie är bekanta med varandra..
Citera
2023-10-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Hon är helt klart ett monster

Det tycker jag att man även kan anse Fröken Hellm*n till att vara

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-09, 14:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernhardDotte
Det har gjorts en utredning. På grundval av den så dömdes båda till fängelse på livstid.
Men enligt din tes var ju utredning onödig.
Citera
2023-10-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, möjligheten finns.

➡ Tänk om hovrätten försätter Maja på fri fot redan efter huvudförhandlingen.

Vilken överraskning det ändå skulle bli.

Särskilt för en del.

Tänk även på det, att Göta HovRätt:en kan också döma Fröken Hellm*n till ett längre fängelsestraff.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-09, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok tack ja det var så jag föreställde mig det.
Som sagt väldigt intressant med hovrättens fråga där om vilken skada som MH gjort Tove eller hur de formulerat det.

Svårt veta hur de tänker, men JJ har ju beskrivit MH:s insats som att MH räddar JJ från Toves stryptsg där osv. Alltså inte att MH varit ”aggressiv”.

Sen vet inte JJ själv hur MH höll händerna, hur ska då åklagaren veta vilka skador som ska hänvisas till MH undrar man lite retoriskt här.
Maja räddade även Johanna på Nöjet, när hon blev påpucklad av Tove, enligt snapmeddelandet som Johanna skickade till en vän...

Det framgår i åklagarens sakframställan, aktbilaga 146, (totalt 189 sidor) att badrummet undersöktes med forencisk ljuskälla och flourecerande besudlingar iakttagits på golvbrunnsilen, på golvet intill brunnsilen samt på ett rör/hållare för duschdraperi. Besudlingen på röret var delvis synlig som en fetaktig hinna.

Golvmattan var ny och toastolen satt inte fast.
Citera
2023-10-09, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tänk även på det, att Göta HovRätt:en kan också döma Fröken Hellm*n till ett längre fängelsestraff.

Mvh/
@JokerMannen
Ett längre straff än livstid? Hur menar du då?
Citera
2023-10-09, 14:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det menar hon inte.

Ang min syn på hur Maja möjligen resonerar kan du läsa här. Det sammanfaller med att vilja sätta sig i en biroll och minska ansvaret. Att trivialisera och försöka framstå som bättre (än hon är).

Den som fattade vad jag menade var Zurfarn08 och som jag sen tänkt bolla lite funderingar med när jag har bättre tid senare.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Vem som får strafflindring är inte temat. Det är snarare vem som inbillar sig komma i bättre dager.
Men du gav mig en idé ang nåt jag ska titta på och jämföra vid tillfälle.
Vem som tycks vara mest ivrig att kasta den andra under bussen under förhörens gång.
Allt från att J burit Majas barriga fuskpäls till annat.
Inledningsvis försökte väl J skydda M ang haschkakaresan om jag inte minns fel?
Jo, förutom att J menade att M kunde skrivit hatdikterna är det nog så att hon omtänksamt skyddat henne.
Citera
2023-10-09, 14:17
Medlem
Tror ni Maja ljuger här om sömnen, eller är hon så obrydd att hon faktiskt försöker sova en timme medans J försöker bränna inne sitt ex?

BF: Och de här två bränderna, dels hemma hos Hampus sen det här tomma huset, det är
samma kväll/natt?
M: Mmm.
BF: Vad var klockan när hon stack från dig ungefär?
M: Oj.
BF: Det är det här med tiden igen Maja, jag vet men ungefär?
M: Jag tror inte klockan var, jo klockan var över tolv.
BF: När hon stack ifrån dig?
M: Mmm.
F: Och hur länge var hon borta enligt din bedömning då? Jag förstår att det är jättesvårt Maja.
M: Gud. Ja jag försökte ju sova så en timme kanske hon var borta
Citera
2023-10-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Johanna drivs av hämnd.

Det gjorde även Fröken Hellm*n. Hon drevs av hämnd och hade agg mot den 21-åriga flickan T*ve T*nnies. Fröken Hellm*n är ett monster.

Nu vill stor-sovar-Maja och Lik-bärerskan frias av Göta HovRätt.

Mvh/
@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in