Citat:
Ursprungligen postat av
Wasabi007
Jag kan dela en länk som bevisar att jorden är platt. Men ok, jag köper argumentet. 1% av de cirka 2 miljoner som bor i Gaza är svarta. Så 20000. Tyvärr innebär detta fortfarande inte att alla de vi sett tillhör Hamas. Eller? Men absolut kan det vara så att de var hämndlystna barbarer som var ute efter hämnd. Det är nämnligen så att våld föder våld.
Du kan dela en länk som stödjer ditt argument om att jorden är platt men du kan INTE bevisa att jorden är platt. Det är skillnaden. Jag kan däremot länka bevis på att Palestinier får sina hus stulna, sin mark stulen och sitt folk förtryckt. Du skriver våld föder våld. Vem skapade det här våldet att börja med?
Var det palestinier som åkte runt Europa och tog hem Judar? Var det palestinier som gav bort sina olivträd? Var det palestinier som bad om detta förtryck?
Nej det vi i Väst som har tillåtit detta, vi har visat stöd för Israels våld. Våld föder våld. Jag skulle säga Israel föder våld. Det Israeliska staten skulle inte ha tillåtits på redan bebodd mark.
Det är som att jag kommer hem till dig och slänger ut dig och tar ditt sovrum. Kanske din fru på köpet. Vad skulle du säga om det? Okej jag ska visa återhållsamhet?