Citat:
Ursprungligen postat av
Wasabi007
Är det inte lite det som har varit min poäng här hela tiden? Länder som stöttar istället för att säga ifrån på skarpen med sanktioner och tvinga båda sidor att enas och sluta kriga? Väst eller inte väst spelar egentligen ingen roll, så länge någon stöttar och fortsätter mata in pengar, vapen eller stöd i någon form så har man möjlighet att fortsätta. Ja, du kan säga att Israel föder våld, och de gör de varje gång de brukar våld. Det gör även Hamas. Och vem som började är egentligen helt oväsentligt om målet är att få slut på våldet. Men visst, känner du ett behov av att peka finger och fortsätta hata så tänker jag inte hindra dig. Men jag tänker fortsätta att försöka skjuta ner vartenda argument jag kan som uppmanar till våld eller förstörelse av det ena folkslaget/landet eller det andra. Men bra att du förstår att våld föder våld. Nästa steg är hur vi får stopp på våldet, utan våld.
Kompis, det är ingen som försöker förgöra Israel eller judar. Vi vill bara att de ska UT. Lämna tillbaka hus och mark de har snott.
Ingen kommer att fördöma Israel, de är för mäktiga!