2023-10-08, 21:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
F kan aldrig ha gjort detta själv, han måste haft en medhjälpare.

Det skulle vara om han helt oprovocerat stack kniven i Henrik och träffade något vitalt organ. Jag vet inte riktigt hur Henrik var gömd. Men den lille F kan ju knappast orkat med att förflytta en kropp, det kan jag aldrig tänka mig.
Därför känner jag lite som du, om FP även var BP så kan F ha gjort det själv. inte annars
Citera
2023-10-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Nej det är inte narkotikarelaterat. BO var ingen pundare, men den häktade Fabbe var torsk på tram och habbar.

Vad är "habbar"?
Citera
2023-10-08, 21:30
Medlem
Eftersom Traktorvägen 8 verkar vara misstänkt mordplats så måste man passera ett antal hus på gatan och korsa E20 om man vill dumpa en kropp i Säveån. Verkar inte så troligt att en späd 16-åring släpat offret hela vägen. Någon/några måste ha hjälpt till med något fordon.
Citera
2023-10-08, 21:30
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Vad är "habbar"?

Bensodiazepiner
Citera
2023-10-08, 21:31
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
Vad är "habbar"?
Benzo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Spelar ingen roll hur stor du är om du får ett slag med hammare i huvudet eller knivsår i halsen då du vänder ryggen till eller bara minst anar det.. Att smala eller små killar kan döda borde inte förvåna dig kolla bara på arabvärlden, de är oftast 170cm 60-65kg som mest. Allt du behöver göra är att först lura den andra, är inte som att man kastar fram ett par boxningshandskar till personen och skriker "MAN MOT MAN, TO THE DEATH!".

Strypning gissar jag dock på. Direkt Henrik vänder ryggen till hoppar han på ryggen och fäller honom till marken. Är nästan omöjligt att ta sig ur en rear naked choke då personen har fått ett bra grepp.

Jag har inga problem att förstå att den misstänkta klarat av att döda Henrik MEN det jag har svårare att förstå det är hur han lyckats dra iväg med honom och gömma honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Det går hur bra som helst att släpa en kropp en kortare bit även om du är ett par kilo lättare.. Skillnad på släpa och lyfta en kropp förstås. Men tro inte det är omöjligt, det är samma misstag som majoriteten av detektiver här på flashback hade om Tove Vetlanda fallet. Att 2 tjejer inte kan orka lyfta eller bära ned henne ned från trappen. Man är starkare än vad man tror.

Det räcker med att han tagit tag i Henr*ks fotled och släpat honom ned till ån/vattnet. Mer än så behövs inte.
Jo, en bit går bra. Men osäker på om det är "just en bit" kroppen har flyttats.

Angående Tove mordet ser jag det inte alls konstigt att 2 personer kan bära en kropp.
Citera
2023-10-08, 21:33
Medlem
Redan skör liten pojke som saknar sin mamma och blir mördad på detta sätt av en benzotorsk som antagligen knappt minns att han gjort det och kommer aldrig göra någon nytta i hela sitt patetiska liv. Får två år sedan är han ute igen.

Ville i frid lilla pojke och finns det något liv efter så har du träffat din mor som väntat på dig
Citera
2023-10-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg
vänster i bild
Skaplig habb torsk
Citera
2023-10-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo det är straffbart att skydda en brottsling under pågående förundersökning och det är straffbart att hindra en utredning.

Ni har båda rätt. Det beror tydligen på vilka typer av uppgifter som lämnas.

https://www.domstol.se/nyheter/2019/04/det-ar-inte-straffbart-att-i-ett-polisforhor-ge-falskt-alibi-at-en-person-som-har-domts-for-ett-brot t/
Citera
2023-10-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Där tror jag att bonusbrorsan kommer in.
Japp, jag med!
Citera
2023-10-08, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Ni har båda rätt. Det beror tydligen på vilka typer av uppgifter som lämnas.

https://www.domstol.se/nyheter/2019/04/det-ar-inte-straffbart-att-i-ett-polisforhor-ge-falskt-alibi-at-en-person-som-har-domts-for-ett-brot t/
Ja det är min uppfattning också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in