2023-10-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Jag tror att hans ex är orsaken till detta. 100% Hon och BO tjafsar, bråket eskalerar på sociala medier. Exet bölar ut hos BO:s kompis d.v.s. MG
Han har ingen impulskontroll och saker går överstyr. MG beskrivs ju i tråden som en sådan typisk wt-unge som bara håller på med skit.
Jag tror inte detta handlar om droger och kriminalitet.
Hoppas Polisen grillar exet rejält. Hon har definitivt ett finger med i detta mord.
Det är vad jag tror.
Vad hände med "Bros before hoes"? Tror säkert all skit med hans ex spelar in, men tror det ligger mycket annat bakom!
Citera
Medlem
Finns det någon som kan förklara vad i helvete han höll på med på tik tok? Dessa videos verkar helt efterblivna

Hur nån av de inblandade lyckades med att få en flickvän är ett mysterium
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
Har det kommit fram hur polisen kunde vara så säkra att de gick ut med misstänkt mord innan kropp? Kan väl inte bara bero på upphittad knivslida? Kan Fabbe ha fotat kroppen? Eller blod hittats?

De hade fått vittnesuppgifter och även teknisk bevisning mot F. Mobiltrafik som visade att han rört sig i området och F hade även bekräftat att han träffat och pratat med H under kvällen. Efter polisen fick reda på allt detta ändrades det ju till misstänkt för mord.
Citera
2023-10-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo det är straffbart att skydda en brottsling under pågående förundersökning och det är straffbart att hindra en utredning.

Nej...
https://www.domstol.se/nyheter/2019/04/det-ar-inte-straffbart-att-i-ett-polisforhor-ge-falskt-alibi-at-en-person-som-har-domts-for-ett-brot t/
Citera
2023-10-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
Har det kommit fram hur polisen kunde vara så säkra att de gick ut med misstänkt mord innan kropp? Kan väl inte bara bero på upphittad knivslida? Kan Fabbe ha fotat kroppen? Eller blod hittats?

Jag tror att någon av dem som varit anhållna har inte klarat pressen så någon har pratat! Därför dem gått ut med "misstänkt mord"
Citera
2023-10-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Spelar ingen roll hur stor du är om du får ett slag med hammare i huvudet eller knivsår i halsen då du vänder ryggen till eller bara minst anar det.. Att smala eller små killar kan döda borde inte förvåna dig kolla bara på arabvärlden, de är oftast 170cm 60-65kg som mest. Allt du behöver göra är att först lura den andra, är inte som att man kastar fram ett par boxningshandskar till personen och skriker "MAN MOT MAN, TO THE DEATH!".
Håller med till 100! Däremot tror jag han fått hjälp att föra bort kroppen. För det tvivlar jag på att den taniga jäveln klarat av själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Spelar ingen roll hur stor du är om du får ett slag med hammare i huvudet eller knivsår i halsen då du vänder ryggen till eller bara minst anar det.. Att smala eller små killar kan döda borde inte förvåna dig kolla bara på arabvärlden, de är oftast 170cm 60-65kg som mest. Allt du behöver göra är att först lura den andra, är inte som att man kastar fram ett par boxningshandskar till personen och skriker "MAN MOT MAN, TO THE DEATH!".
Nu menar jag snarare att släpa ner en död person i ån är rätt svårt själv.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Kvinnan släpptes igår, så de är 3 st nu.

Dom som sitter nu är som jag förstått de, någon annan får rätta mig om jag har fel.

F*bian *ndre*sson l*ndell (beslut imorgon eftermiddag om han ska fortsätta sitta eller släppas)
M*lvin l*ndell (beslut imorgon eftermiddag om han ska fortsätta sitta eller släppas)
j*han l*ndell (beslut på Måndag klockan 12 om han ska fortsätta sitta eller släppas)

Kvinnan är det x flickvännen?

Är det så att hon har varit drivande l detta?
Släpptes för hon inte var närvarande hade alibi men hon som drev på innan.
Citera
2023-10-08, 21:17
Medlem
Finns det någon bild på mamman?
Citera
2023-10-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Håller med till 100! Däremot tror jag han fått hjälp att föra bort kroppen. För det tvivlar jag på att den taniga jäveln klarat av själv!
Det går hur bra som helst att släpa en kropp en kortare bit även om du är ett par kilo lättare.. Skillnad på släpa och lyfta en kropp förstås. Men tro inte det är omöjligt, det är samma misstag som majoriteten av detektiver här på flashback hade om Tove Vetlanda fallet. Att 2 tjejer inte kan orka lyfta eller bära ned henne ned från trappen. Man är starkare än vad man tror.

Det räcker med att han tagit tag i Henr*ks fotled och släpat honom ned till ån/vattnet. Mer än så behövs inte.
Citera
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Tycker det är lite komiskt att man på pressträffen vill be allmänheten respektera den misstänktas familj och deras anonymitet.
Fabbe har begått våldsbrott tidigare och är en uppenbart empatilös unge som också suttit placerad på hem. Nu sitter TVÅ barn i samma familj anhållen och häktad, då har man som föräldrar gjort någonting galet.

Jag lider verkligen med Henriks pappa, han bryr sig om och älskar sin son precis så som de allra flesta föräldrar gör. Han förlorade sin fru och nu sin son, dessutom i något så fruktansvärt som mord.
Vi kan nog tack och lov inte förstå den bottenlösa sorgen men det sista han ska behöva utstå är människor som inte vet försöker analysera hans livssituation.
Jag har haft vänner med trasiga föräldrar och de har alla älskat sina barn, även om deras handlingar inte alltid varit okej. Så oavsett om pappan är missbrukare eller inte så är hans sorg lika stark och vi bör respektera Henrik genom att respektera hans pappa.

Så som jag uppfattar en varm och go, lite vilsen kille som ville hänga med i strömmen. Han försökte inte vara gangster, han gjorde samma videos som majoriteten av ungdomar gör idag. Han har snarare visat upp sina äkta känslor på sociala medier, vilket jag tycker är beundransvärt för en kille i hans ålder.

Jag hoppas han hittas så familjen kan få svar och påbörja sitt sorgearbete. Vila i frid.

Intämmer helt. Vila i frid, och hoppas att de skyldiga åker fast (inklusive de som skyddar mördaren).
Citera
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dahlx
De hade fått vittnesuppgifter och även teknisk bevisning mot F. Mobiltrafik som visade att han rört sig i området och F hade även bekräftat att han träffat och pratat med H under kvällen. Efter polisen fick reda på allt detta ändrades det ju till misstänkt för mord.

Krävs mer än det för att häkta någon för sannolika skäl för mord.
Teknisk bevisning har dom ju hittat hemma hos honom, sen gissar jag att någon annan av de anhållna golat honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in