2023-10-08, 21:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Spelar ingen roll hur stor du är om du får ett slag med hammare i huvudet eller knivsår i halsen då du vänder ryggen till eller bara minst anar det.. Att smala eller små killar kan döda borde inte förvåna dig kolla bara på arabvärlden, de är oftast 170cm 60-65kg som mest. Allt du behöver göra är att först lura den andra, är inte som att man kastar fram ett par boxningshandskar till personen och skriker "MAN MOT MAN, TO THE DEATH!".

Strypning gissar jag dock på. Direkt Henrik vänder ryggen till hoppar han på ryggen och fäller honom till marken. Är nästan omöjligt att ta sig ur en rear naked choke då personen har fått ett bra grepp.

Döda klarar han säkert med vapen eller tillhygge men att förflytta och försöka gömma en kropp är inte lätt
Citera
2023-10-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Han bredvid Henrik, som är Fabbe (antar jag), ser verkligen ut som en känslokall psykopat. Han behöver ju naturligtvis inte vara det, men det är bara en magkänsla jag får när jag ser bilden på honom.

Ja ögonen skriker ju roppetorsk tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Nu menar jag snarare att släpa ner en död person i ån är rätt svårt själv.
Tvärtom, att lyfta en kropp helt själv är svårt. Att släpa någon klarar vem som helst av som är +/- 10kg från vad den andra är. Du arbetar inte mot gravitationen på samma sätt.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Erhållit hjälp?

Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Håller med till 100! Däremot tror jag han fått hjälp att föra bort kroppen. För det tvivlar jag på att den taniga jäveln klarat av själv!

Det gör jag också.

MGM ser "tunn" och tanig ut och har troligen fått hjälp av en eller flera personer. Vi får se vad som kan framkomma.
Citera
2023-10-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Krävs mer än det för att häkta någon för sannolika skäl för mord.
Teknisk bevisning har dom ju hittat hemma hos honom, sen gissar jag att någon annan av de anhållna golat honom.
Som sagt, vittnesuppgifter.
Citera
2023-10-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliceblue
Vad jag har hört från ungdomar så har Fabbe och MD varit på samma SIS el HVb hem

Okej så den här MD är det någon som vet om han tillhör någon av dem?
Citera
2023-10-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daark01
Tvärtom, att lyfta en kropp helt själv är svårt. Att släpa någon klarar vem som helst av som är +/- 10kg från vad den andra är. Du arbetar inte mot gravitationen på samma sätt.
Beror ju iof på hur långt… jag är i a f rätt övertygad om att han inte gjorde det själv.
Citera
2023-10-08, 21:24
Medlem
Okej om fabian inte är mördaren samt är oskyldig så kan han ju sjunga ut vilka de va som hade ihjäl henrik.
Citera
2023-10-08, 21:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Håller med till 100! Däremot tror jag han fått hjälp att föra bort kroppen. För det tvivlar jag på att den taniga jäveln klarat av själv!

Där tror jag att bonusbrorsan kommer in.
Citera
2023-10-08, 21:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej...
https://www.domstol.se/nyheter/2019/04/det-ar-inte-straffbart-att-i-ett-polisforhor-ge-falskt-alibi-at-en-person-som-har-domts-for-ett-brot t/
Ur länken

Dessutom kan man dömas för skyddande av brottsling om man lämnar falska uppgifter till polisen som innebär att den som har begått ett brott kommer undan. Detta kan bestå i att polisen leds på villospår när den letar efter en brottsling, t.ex. genom att man uppger sig ha sett brottslingen på en annan ort än där han eller hon befinner sig.

DET är en form av falskt alibi.

Jo, man kan alltså dömas för skyddande av brottsling genom att avge falskt alibi.
Citera
2023-10-08, 21:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle kunna vara möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Där tror jag att bonusbrorsan kommer in.

Skulle kunna vara fullt möjligt.

Bonusbrorsan måste MGM ha litat på.
Citera
2023-10-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Beror ju iof på hur långt… jag är i a f rätt övertygad om att han inte gjorde det själv.
Vi får se. Folk var "övertygade" om att flickorna i Tove Vetlanda fallet också hade hjälp. För inte kan två tjejer "orka lyfta en tjej" (som var tjockare än bägge) ned för flera trappor, fast än det var vad som hände. Beror helt på hur långt han blev släpad, om brottsplatsen skedde nära vattnet så förklarar ju det mycket.

Tror dock inte har var ensam heller, för ska du ha ihjäl en kille som dessutom är några kilo större än dig själv så är det troligt att han hade en kompanjon. Även om du planerar på att smyga in ett första slag så är det nog nervöst. Så man vill säkert ha en till vid sin sida så man kan attackera samtidigt. Såvida han inte dödas utav ett pistolskott förstås..
Senast redigerad av Daark01 2023-10-08 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in