2023-10-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den pågår i detta nu. Extremt jävla farligt att Israel alltså formellt sagt att det är krig. Det är ett land med kärnvapen! Ett land som sagt att om vi dör kommer vi ta alla med oss in i döden. Finns det inget Israel kvar finns det ingen värld kvar.
Riktigt så illa är det inte.
Det handlar om denna händelse

Citat:
In 2003, a military historian, Martin van Creveld, thought that the Al-Aqsa Intifada then in progress threatened Israel's existence.[35] Van Creveld was quoted in David Hirst's The Gun and the Olive Branch (2003) as saying:

We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force. Let me quote General Moshe Dayan: 'Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother.' I consider it all hopeless at this point. We shall have to try to prevent things from coming to that, if at all possible. Our armed forces, however, are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under.[36]

https://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Option
Citera
2023-10-08, 20:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Uppenbart så har israels underättelsetjänst missat vad som var i görningen. O varifrån kommer dessa vapen o hur har de kommit in?

NGO, Iran eller Ryssar?
Citera
2023-10-08, 20:58
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
240 människor mördades bara på musikfestivalen. Detta är IS-nivå på terror.
https://twitter.com/NimaRostami5/status/1711054786554900911

Den här nyheten har jag helt missat. Festande ungdomar. De slaktade allihop. Fy fan vad vidrigt, demoniskt, satanistiskt.

Mohammad var antikrist. Jag tycker att vi människor överallt på jorden ser bevisen idag och dagligen ända tillbaka till 600-talet. Mohammad var antikrist. Punkt.
Citera
2023-10-08, 20:59
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Har de sagt det? Obehagligt som fan. Vad är det för en människosyn?

Samson option:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Samson_Option

Citat:
We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force. Let me quote General*Moshe Dayan: 'Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother.' I consider it all hopeless at this point. We shall have to try to prevent things from coming to that, if at all possible. Our armed forces, however, are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under.
Citera
2023-10-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Utöver hangarfartyget Gerald Ford med följe skickar Usa ytterligare två jagare till området.

https://x.com/sentdefender/status/1711082068464025618

Utöver det finns det ännu så länge obekräftade uppgifter om att Usa skickar vapen direkt till Israel. Och samtidigt som det så har olika musilmska fundamentalister hotat med Jihad mot Usa också om de skickar vapen till Israel. Lite löjligt kan man tycka för Usa har ju sålt vapen till Israel genom alla tider.

https://t.me/Donbas_Operativniy/58351

Vi får väl se vilket stöd Hamas har från länderna runtomkring.
Citera
2023-10-08, 21:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Uppenbart så har israels underättelsetjänst missat vad som var i görningen. O varifrån kommer dessa vapen o hur har de kommit in?

NGO, Iran eller Ryssar?
Raketerna är hemmagjorda i alla fall - det är därför som utfallet av just dessa (70 döda) har varit tämligen magert.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Den här nyheten har jag helt missat. Festande ungdomar. De slaktade allihop. Fy fan vad vidrigt, demoniskt, satanistiskt.

Mohammad var antikrist. Jag tycker att vi människor överallt på jorden ser bevisen idag och dagligen ända tillbaka till 600-talet. Mohammad var antikrist. Punkt.

https://www.timesofisrael.com/relatives-of-dozens-killed-or-kidnapped-to-gaza-from-rave-nobody-is-helping-us/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Nej jag menar alla som står bakom Ukraina och bojkottar marabou och all skit. Samtidigt verkar många av dom stå bakom Israel.

Ryssland går in och ockuperar = Dåligt. Israel har ockuperat land i många år = Ingen säger något.

Israel uppför sig vidrigt likaså i sin krigsföring så dom är lika pissiga båda två.

Många av oss har stört oss på ockupationen som Palestina håller på med i Israel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Utöver hangarfartyget Gerald Ford med följe skickar Usa ytterligare två jagare till området.

https://x.com/sentdefender/status/1711082068464025618

Utöver det finns det ännu så länge obekräftade uppgifter om att Usa skickar vapen direkt till Israel. Och samtidigt som det så har olika musilmska fundamentalister hotat med Jihad mot Usa också om de skickar vapen till Israel. Lite löjligt kan man tycka för Usa har ju sålt vapen till Israel genom alla tider.

Dessa desperata hot kan vi nog se som "eftertankens kranka blekhet". Så terrorister fick mörda lite israeler vilket kändes bra i magen för många av dårarna i Mellanöstern. Nu kommer räkningen snart. Och alla vet hur det tidigare gått för länder som attackerat Israel. Pisk och förnedring. Nu börjar åkat snart och den karusellen är inte över förrän den är över. Ingen lugn och ro för terrorister därnere på länge nu.
Citera
2023-10-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Just sådant där resonemang irriterar mig. Jag bor i en liten ort långt borta från vad som nu sker i Mellanöstern. Orten ligger i Sverige som ligger i Europa. På något sätt, oklart hur dina tankegångar går, försöker du smeta på mig ett personligt ansvar över vad som nu sker i Gaza.

Det vore hederligt om du redovisade på vilket sätt jag är skyldig till det hela och inte samtidigt hänvisa till något grumligt kollektivt "vi ansvar" som jag inte ställer mig bakom.

Blanda inte in mig i det där. Jag väljer själv mina intressen och vänder Mellanöstern ryggen till.

Är enligt ditt sätt att resonera sydamerikanerna totalt och helt utan skuld till det som sker i Mellanöstern?

Den nyanserade bilden är att ta in många hundra år av historia. Det är sant att vi inte borde ställas till svars för vad tidigare generationer gjorde. Men sanningen är ju att vissa sår sitter mycket djupt och strukturer från förr orsakat strukturer nu.

Sedan röstar vi på valdagen vilket resulterar i Sveriges roll i många saker, utrikespolitiken tex.

Jag har inga svar. Vilket jag tror alla förstår.
Citera
2023-10-08, 21:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard

Dödstalet på "hippiefestivalen för kärlek och fred" har nu stigit till 260 enligt Visegrad 24.
Citera
2023-10-08, 21:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den pågår i detta nu. Extremt jävla farligt att Israel alltså formellt sagt att det är krig. Det är ett land med kärnvapen! Ett land som sagt att om vi dör kommer vi ta alla med oss in i döden. Finns det inget Israel kvar finns det ingen värld kvar.

Vi får utgå ifrån att det blir ett lokalt kärnvapenkrig i mellanöstern.
O att nedfallet inte kommer nå oss.
Rentav så kan det ses som en välsignelse så länge EU kan hålla gränserna från flyktingströmmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in