2023-10-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Här är vi något på spåren... Det är inte ursprunget som är problemet. Det är kulturen hos alldeles för många av dem. En svensk som anammar kulturen beter sig lika illa.

Knappast som att kollegorna på jobbet från mellanöstern säljer benzo och skjuter varann...
Det är inte kulturen, det är låg IQ hos vederbörande som är problemet. Men kulturen avslöjar att de har låg IQ.
Citera
2023-10-08, 20:42
Medlem
PavlovsHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Det märkligaste upplever jag var att det stod att det fanns ett klart motiv och därefter att motivet var okänt, i tidningen.

Det intressanta är om det har med exet att göra eller om det är en helt annan konflikt som inte rör deras tidigare relation. I tonåren är fröken många och behöver inte nödvändigtvis hänga ihop.

Skulle citera dig här ovan men det blev väl bra så ändå.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Ingen som tycker synd om förövaren, håll dina känslor åt sidan och tänk lite längre allt jag vill ha sagt. Människan är komplex ja, psykopati kan vara ärftligt men orsakerna bakom är också något att fundera över.

Du verkar vara en ytterst svagbegåvad individ så det är ingen idé att ens försöka få dej att förstå. Jag skrev ej att någon tycker synd om denna förövare, utan menade generellt i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Lägg ner allt OT-snack. Denna tråd handlar om det AKTUELLA BROTTET och inget annat. Migrationspolitik och liknande får ni diskutera i andra trådar MEN INTE HÄR.

För övrigt har du fel. ”Orten” och dess gangsterkultur med gangsterrap mm är (tyvärr) en helsvensk produkt, med inspiration från USA. Orden kommer från arabiska, turkiska, serbokroatiska mm.
Sånt språk har funnits i alla tider.
Jotack, är mycket väl medveten om att sånt språk funnits i alla tider. Men i den här utsträckningen? Nädu, där har du fel.
Citera
Medlem
Bild på fabbe?
Citera
2023-10-08, 20:43
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
16 år och mördare. Då får man nog inte 20 år i fängelset va?

Ska man tro polischefen Jale Poljarevius så är han ute efter 2-3 år. Men sen blir väl pojkvaskern ihjälslagen av Henriks pappa om man fick gissa. Så slutligen återställs nog balansen.
Citera
2023-10-08, 20:44
Medlem
Har mamman Lundell försökt att skydda sitt barn och viste vad han har gjort så borde hon få fängelse om hon e redan dömd tidigare .
Citera
2023-10-08, 20:45
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Bara det att du jämför ett knytnävsslag med mord får mig att vilja gråta.

Om du försöker säga att GM's bristande impulskontroll beror på föräldrarna är jag med dig.
Men att gå till den graden då man tar livet av en annan person är det på en annan nivå.

Shit ni är proffs på att lägga ord i munnen på folk haha! Ja precis, föräldrarna är mest troligen grundorsaken till sonens beteende.
Citera
2023-10-08, 20:46
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Tackar han brevid är det Henrik eller är jag helt ute och cyklar?

Han bredvid Henrik, som är Fabbe (antar jag), ser verkligen ut som en känslokall psykopat. Han behöver ju naturligtvis inte vara det, men det är bara en magkänsla jag får när jag ser bilden på honom.
Citera
2023-10-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtbikekid99
Bild på fabbe?

https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg

Bild från tidigare i tråden.
Citera
2023-10-08, 20:47
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du verkar vara en ytterst svagbegåvad individ så det är ingen idé att ens försöka få dej att förstå. Jag skrev ej att någon tycker synd om denna förövare, utan menade generellt i samhället.

Läs vad du har skrivit, igen. Svagbegåvad säger du? Jag är inte den vassaste kniven i lådan men jag går inte till personangrepp när jag saknar motargument, något svagbegåvade oftast gör.

Ps; man skriver ”dig” inte ”dej”
Citera
2023-10-08, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
16 år och mördare. Då får man nog inte 20 år i fängelset va?

Han får först tröst av ett par Batikhäxor från socialtjänsten, sen ett par år på ungdomshem, en utbildning och sen är den jäveln ute i samhället igen. Sänk straffmyndighetsålder till 12 år, sen döm till livstid om mord begåtts, då skulle helt plötsligt även gängens nyttjade av barnmördare försvinna.
Senast redigerad av LawNumberSix 2023-10-08 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in